Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Niestety w czasie użytkownika Meganki zdarciu uległ lakier na rancie drzwi w dwóch miejscach (większe zadrapanie o długości ok. 2 cm, mniejsze zadrapanie o długości ok. 0,5 cm). Widoczne to jest w niebieskich ramkach na załączonych zdjęciach.

Pytania:

1. Jak można usunąć takie zadrapania lakieru?

2. Da radę zrobić coś z tym domowym sposobem i usunąć zadrapania np. zakupić lakier w ASO i samemu zamalować te zadrapania?

3. Czy może lepiej powierzyć usunięcie zadrapań fachowcom? Co fachowy mogą z tym zrobić?

Pozdrawiam

post-93828-0-40099300-1493841235_thumb.jpg

post-93828-0-50952600-1493841242_thumb.jpg

post-93828-0-96235500-1493841248_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po tych zdjęciach niewiele można powiedzieć. W zależności od rodzaju uszkodzeń możliwości jest kilka. Niezbyt głębokie rysy można usunąć papierem wodnym a następnie wypolerować. Usuwałem kiedyś w ten sposób zarysowania wyczuwalne pod paznokciem (czyli teoretycznie nie powinno się to było udać). Jeśli uszkodzenia są wyraźnie wyczuwalne pod opuszkiem palca, to można próbować technologii SSR (chyba sprayless scratch repair). Sporo studiów detailingowych ma w ofercie tę technologię - jest to wypełnienie rys specjalną koloryzującą masą i zapolerowanie. Naprawa jest nieinwazyjna, a efekt trwały. Jeśli tak nie da rady (a czasem nie da) to pozostaje naprawa SPOT (miejscowe lakierowanie). Jeśli chcesz próbować sam lakierem zaprawkowym, to nie baw się w malowanie osobno bazą i klarem, tylko rozrób sobie mieszankę 80% bazy i 20% klaru i zrób zaprawkę wykałaczką. Na tak małej powierzchni nikt nie pozna.

Najlepiej wrzuć jakieś większe zbliżenie tych uszkodzeń, to może coś konkretniejszego da się doradzić.

Edytowane przez Jottar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SSR jak dla mnie to dziadostwo ,w Detailingu siedzę od ponad 5lat prowadzę własne studio i na takie rzeczy albo zaprawka pod kolor i jak ładnie to zamalujesz i po kilku myciach lakier zaprawki się przegryzie to specjalnie nawet różnicy w odcieniu i ułożeniu ziarna nie zauważysz albo SPOT ,ale ja bym wybrał pierwsza opcje . Kupił bym tez folie bezbarwna na ranty i obkleił. Taki plan mam u siebie zrobić :ranty ,wnęki klamki ,próg załadunkowy i bikini z przodu .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli zaprawka to bym poszedł do mieszalni, żeby dali bazę według kodu koloru, dodali lekką domieszkę klaru i nabili to w rapitograf. Będzie łatwo zaaplikować odpowiednią ilość, bo te pędzelki w zestawach z ASO są do niczego i zapaćkasz sobie wszystko. Jeśli jednak dwuwarstwowo to trzeba pamiętać, żeby nie pozwolić bazie całkowicie wyschnąć, inaczej klar się z nią nie zwiąże (max. 12 godzin).

A tak w ogóle to my się produkujemy, a autor wątku jakoś zniknął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt nigdzie nie zniknął:) Dziękuje za wszystkie propozycje. Jeszcze mam dwa pytania:

1. Zastosowanie jakiego rozwiązania pozwoli na uzyskanie efektu jakby lakier był kładziony na zadrapania fabrycznie? Chodzi mi o to, aby usunąć zadrapania tak, aby wyglądało ładnie:)

2. Gdybym zdecydował się na poprawkę lakierniczą to lepiej ją wykonać w ASO Renault czy specjalizowanym punkcie oferującym lakierowanie SPOT?

Edytowane przez flowgrid
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaprawka wykonana pistoletem przez lakiernika będzie absolutnie nie widoczna, jeśli sam chcesz zamalować to tylko uszkodzone miejsce wąskim pędzelkiem lub jak kolega wyżej napisał wykałaczką, wystarczy baza + 10-20% utwardzacza od klaru, nie będzie się mocno rzucać w oczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze wykonana naprawa SPOT nie będzie widoczna. Ale wszystko zależy jak trafisz, bo czasem nawet w godnych polecenia warsztatach pracują zarówno dobrze fachowcy, jak paproki i zależy do kogo trafi Twoje auto. ASO raczej nie bawi się w takie rzeczy i zaproponuje lakierowanie całych drzwi, czego bym absolutnie nie robił.

Jak w ogóle wygląda to uszkodzenie? Jest odpryśnięty lakier - taki strup, czy tylko obicie i zarysowanie? Na zdjęciach słabo widać.

Edytowane przez Jottar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli SSR, naprawa SPOT, albo zaprawka. SSR nie próbowałem, kolega na górze pisał, że zajmuje się detailingiem i nie ma do tego przekonania. Spróbowałbym zaprawki na Twoim miejscu. Jak nie będziesz zadowolony z efektu, zawsze możesz zlecić naprawę SPOT. Tylko poczekaj, aż się zrobi cieplej na dworze, najlepiej jakieś 20 stopni. I tak jak pisałem nabić lakier w rapitograf, ewentualnie wykałaczką nanosić. Czym mniej lakieru, tym lepiej. Te pędzelki w lakierach zaprawkowych się nie nadają. Dobrze odtłuścić powierzchnię: zmywacz silikonowy, względnie benzyna ekstrakcyjna, albo przynajmniej alkohol izopropylowy.

Edytowane przez Jottar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!