Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane II problem z elektroniką po deszczu


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

 

Mam pewien problem z moją Meganką. Najprawdopodobniej musiała mi się dostać gdzieś woda, ponieważ po jednym z deszczów, elektronika całkowicie zgłupiała. Najpierw pojawił się komunikat, że jest problem z ESP i zapaliła się kontrolka Service. Co kilka minut pojawiał mi się komunikat Bordelektronik Defekt. Po 15 minutach jazdy reszta elektroniki dała koncert - samoistnie uruchamiały się wycieraczki, próbowało domykać szyby, zamki się ryglowały i odryglowywały, wyłączało obrotomierz - po chwili go włączało, podczas jazdy potrafiło również zawiesić wskazówkę prędkościomierza na jednej prędkości - jednym słowem cyrki. Komunikatów na ekranie zaczęła pojawiać się taka masa, że nie nadążałem czytać. Samochód stał nieruszany ponad tydzień, ponieważ znajomy elektryk non stop przesuwał wizytę z powodu nadmiaru niezaplanowanej pracy - samochód akurat nie był mi jakoś pilnie potrzebny, więc bardzo mi postój nie przeszkadzał. Cud wydarzył się w dniu dzisiejszym, gdyż okazało się, że po usterce nie ma ani śladu - samochód jeździ, zero problemów z elektroniką. Obawiam się, że jak pojawią się kolejne deszcze to problem powróci. Teraz pogoda istnie Afrykańska. Moje pytanie, gdzie mogę szukać przyczyny?? Chętnie bym sobie to jakoś zabezpieczył przed wilgocią, ale nie wiem od czego zacząć. Może jakieś sugestie?? Dwa tygodnie przed tą usterką, miałem choinkę z lewym tylnym kierunkowskazem vs światło stop. Odstawiłem do naprawy - czy to może być przyczyną, że gdzieś coś nie zabezpieczyli i dostała się woda??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe, że wilgoci dostał moduł UPC albo UCH, typowe niestety w tych autach. Problem z tylnymi światłami to najczęściej brak masy, także typowe, ale podgina się pin masy co jakiś czas i po kłopocie. Sprawdź oba moduły czy któryś nie jest zalany. Nie masz czasem zapchanych odpływów podszybia? To najłatwiejsza droga żeby zalać UCH.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro sprawdzę czy są drożne odpływy w podszybiu. Coś mi się wydaje, że to może być główny winowajca, ale to się okaże w dniu jutrzejszym :) Pytanie uzupełniające - UCH jest pod maską czy w kabinie?? Pytam, ponieważ bezpieczniki wiem gdzie są (pod maską) a UCH niestety nie wiem gdzie jest dokładnie ulokowany. Wiem, że UCH miałem już raz naprawiany (wymieniany) - był problem z tylną klapą (stary mam gdzieś jeszcze w szafce). A wtrącając jeszcze temat problemu z brakiem masy w światłach - o którym dokładnie pinie masy mówisz?? Ja mam w lampie jakieś dziwne obejście dodatkowym kablem - już z takim unowocześnieniem kupiłem :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod maską jest UPC, moduł UCH masz tak jakby nad nogami kierowcy, numer 645 na tym rysunku.

S3.PDF

Co do świateł to miałeś taki problem, że naciśnięcie hamulca powodowało przygasanie kierunkowskazu albo z kierunkowskazem migał stop?

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!