Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.2 TCE EDC


vivera1977

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie na forum, jestem od marca posiadaczem RENAULT Megane 1.2 130KM Energy TCe Intens EDC 7b.

 

Samochód ma przejechane 3500 km i zauważyłem dziwną taką sytuację przy pierwszym ruszaniu samochodem po nocy albo po 10 godzinnej pracy a mianowicie kiedy jest niska temperatura taka do 8-10 st rano czy w dzień a mieliśmy tak nawet w kwietniu to samochodem jak delikatnie ruszałem na parkingu samochód wrzucał drugi bieg ładnie już przy 1800 czy 2200 i po pracy jak było chłodno to również a kiedy teraz jest ciepło tak samo ruszam to pierwszy bieg jest trzymany aż do 3000 czasami 3500 , to chyba jest coś nie tak a na pewno nie jest to super dla Turbinki. Teraz to robię tak że ruszam i tak jakby odpuszczę nogę , zrzuci na dwa i lecę dalej. Jestem po konsultacji tele z serwisem i powiedziano mi że może tak być ponieważ olej jest rzadszy niż kiedy było chłodno. Autko ma taki nawyk tylko po długim postoju kiedy np. przyjadę z pracy teraz w okresie ciepłym i np. za 3 godziny jadę na zakupy czy gdzie kolwiek to już tego nie ma.

 

Ktoś coś w tej sprawie, coś podobnego miał a może jakaś pomoc. W sumie auto na gwarancji z wykupem na 5 lat ale zawsze to lepiej coś wiedzieć do przodu.

 

Z góry dzięki za sugestie.

Edytowane przez vivera1977
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten typ tak ma, spokojnie. Nic się nie dzieje. Mam to samo jak wyjdę z pracy i jest już ponad 20 stopni to ciągnie go do 3 tys.

 

No i pytanie czy przypadkiem nie masz z górki przy pierwszych metrach, bo ja zauważyłem, że jak wyjeżdżam po dłuższym postoju i mam równy teren lub wręcz lekko pod górkę to zmienia normalnie, a z pracy zanim dojadę pod szlaban to cały czas z górki i toczę się jak idiota z 3,5 tys do szlabanu :lol:

 

No i jak Ci bardzo przeszkadza, że to tak ciągnie (mówisz o problemach z turbiną tylko nie wiem czemu, przecież nie ciągnie go do czerwonego pola) to zawsze można ten krótki odcinek zmienić ręcznie i potem dać z powrotem D i ogień <ok>

Edytowane przez Geble
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy z pracy czy przy domku płasko. Raczej pewnie chodzi o temperaturę. Jestem spokojniejszy.Dzięki.

Tak przy okazji Geble nie zauważyłeś bardzo lekkiego świstu, szumu, przy dodawaniu gazu przy 1800 obrotów. Jak silnik hamuje też jest to słyszalne.

Od ilu tak naprawdę startuje w tym silniku turbina? Od 2000 tak jak podaje producent równoznaczne z max momentem obrotowym ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jest jakiś świst, ale jak otworzę okno i dodaję gazu powoli. Przy zamkniętych oknach bardziej przypomina mi to syczenie niż świst ;) Ale tak naprawdę nigdy się nad tym nie rozwodziłem, bo wiem, że to na pewno turbina pracuje.

Drażni mnie jedynie w tej skrzyni zmiana biegu 1 -> 2 i 2 -> 3. Czy to przy hamowaniu czy przy przyspieszaniu. Gorzej czuć szarpnięcie jak się powoli hamuje i dojeżdża do świateł. No cóż, tiptronic z Audi to nie jest, ale i tak jest w porządku ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będę jechał do domu teraz to zwrócę szczególną uwagę na te biegi to Tobie napiszę jak jest u mnie.

 

Dodano: 25 maj 2017 - 00:11

Geble specjalnie dzisiaj jak wracałem do domu to zwróciłem uwagę na biegi i nic dziwnego nie czuję w różnicy zmiany biegu od 0 do 7 jest wszystko ładnie żadnych szarpnięć wszystko gładko i przy hamowaniu również.

Miłego

Edytowane przez vivera1977
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

tego nie wiem ale wiem że w sierpniu mają wymienić moją skrzynie, mają u mnie podejrzenie o ślizganie się sprzęgiełek. 5tysi przejechane , płakać się chce :(

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.7 Ludzie :!:

Czytajcie przed wysłaniem to co palce "nastukały" na klawiszach :!:

Poprawcie, wstawcie odpowiednie znaki przestankowe. Zacznijcie nowe zdanie wielką literą :!:

Nikt was nie goni :!: Nie ogłaszaliśmy konkursu wklepywania literek na czas :!: ;)

Trochę szacunku dla czytających. -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki objaw? Bo z tego co pamiętam to niedawno pisałeś, że jesteś mega zadowolony jak pytałem o szarpanie na 3 pierwszych biegach.

@KolaLBN

No tak, zmienia dopiero po 15km/h, ale co w tym niby dziwnego skoro dopiero wtedy jest ~2000 obr? Może EDC w dieslu zmienia szybciej, ale tutaj nie widzę potrzeby. Po co ma się męczyć silnik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No u mnie jest to samo jak wyjeżdżam z pracy, ale w życiu bym nie pomyślał, że coś się może dziać ze skrzynią :mellow:

Trochę mnie zmartwiłeś jeśli mam być szczery. Jestem w czwartek w sprawie zawieszenia w ASO, więc z ciekawości zapytam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Praktycznie jedynka to raczej służy do ruszenia, prawda?

..no chyba że mu porządnie depniesz.

Uważam jest to głupie zachowanie skrzyni, po ruszenie z kolejnego zatrzymania dosłownie po 200m bo mam już krzyżówkę na główną ulicę, drugi bieg jest już przy 1800 obrotach.

Zapytaj w serwisie i daj znać.

Jak w sierpniu mi tego nie naprawią i cieknących drzwi i pedału hamulca i spryskiwaczy i trzeszczacej kierownicy, to pisze o wymianę na auto bez wad fabrycznych z artykułu 8 kodeksu konsumenta.

Edytowane przez vivera1977
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

U mnie to przeciągnięcie jedynki też się czasem pojawia, będę o to pytał przy okazji w ASO. Nie jeździłem wcześniej z takimi skrzyniami, więc wiele rzeczy jest dla mnie zagadkowych. Dziś zauważyłem, że w trybie Sport, podczas hamowania, skrzynia zrzucając biegi wydaje dziwne dźwięki. To jest coś jakby tarcie, świst sprzęgła? Wydaje mi się, że w tym trybie skrzynia wogóle pracuje dużo szybciej, więc być może to normalne... Przebieg na razie 3500km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam.Czy możliwe jest że bedąc w trybie manulanym kiedy jestem na 2 gim biegu i dodaje gazu do 3.500 obrotow w momencie przerzucenia lewarkiem na 3ci bieg skrzynia straznie mocno szarpnie i towrzyszy temu bardzo glosne walniecie?

lapka2.gif

REGULAMIN

pkt 5.6 literki PL - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

nie temat ucichł bo zeszły temperatury i nie było jak zobaczyć pracy skrzyni, teraz ładnie pracuje 2200 zmienia na dwa i tak dalej. temat odłożony w serwisie na wiosnę , ogólnie niby tam jakieś testy zrobili i jest ok. można jeździć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!