Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.5dci - silnik nie odpala


kaldach

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Tak się zdarzyło, że stałem się posiadaczem Megane III Coupe z niestety dużym problemem.

Otóż kupiłem ją z "niepalącym" silnikiem - tzn. kręci, ale nie odpala.

System wtryskowy Siemensa, sterownik SID305

Diagnostyka Clipem - błędy:

1.DTC00871C - ciśnienie na listwie wtryskowej

2.DTC038096 - złącze diagnostyczne skrzynki podgrzewania

3.DTC1525F3 - tempomat jak zwykle przy takich przypadłościach

Pomiar wartości:

Ciśnienie na listwie 0bar - podczas kręcenia rozrusznikiem ani drgnie

Brak zakazu zasilania paliwem, przewody paliwowe drożne, paliwo przychodzi do pompy wysokiego ciśnienia

Co zostało zrobione:

1.Podstawiony czujnik ciśnienia - w każdym przypadku napięcie na jego wyjściu sygnałowym nie przekracza 0,5V, w stanie gdy jest odpięty na wejściu i zasilaniu jest 5V - czujniki były podstawiane 2szt

2.Zdemontowana pompa, sprawdzona na labie - ponoć ok, zamontowana kolejna - bez rezulatatu - nadal brak ciśnienia

3.Podmienione wtryski (z innego działającego silnika)

4.Sprawdzone regulatory ciśnienia w pompie, oraz ich wiązki

5.Sprawdzone przejścia do sterownika z wtrys

kiwaczy - drożne

Ręce mi opadają, nie wiem co dalej można zrobić, poza powyższymi błędami nie ma nic, a ciśnienia na listwie jak nie było, tak nie ma....

Proszę o pomoc, może Ktoś z Was walczył już z takim problemem

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 - Enter

P_r_z_e_m_o

Edytowane przez kaldach
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuje;

-usunąć przyczynę błędu nr.2,

-sprawdzić szczelność połączeń paliwowych, prawidłowość zamontowania filtra paliwa, czy właściwy filtr ??

czy nie ma pęcherzy powietrza w przewodach??

-sprawdzić stan akumulatora, czy daje właściwe obroty?? ,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy masz zasilanie 12 V na szarym przewodzie regulatora wydatku (nie ciśnienia).

Błąd numer dwa nie ma żadnego wpływu na brak ciśnienia. Po prostu spalona któraś świeca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4.Sprawdzone regulatory ciśnienia w pompie, oraz ich wiązki

Błąd numer dwa nie ma żadnego wpływu na brak ciśnienia - to jest na 100 % prawda,

ale przyczynę błędu trzeba usunąć .

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

dzięki za odpowiedzi :)

 

Z plaka pali, jednakże przesadziliśmy z ilością i silnik się przyblokował (nadmiar plaka w dolocie), jednakże tylko chodzi przez czas kiedy plak jest podawany.

Synchronizacja rozrządu następuje poprawnie, obroty pokazuje na obrotomierzu + Clip`ie. Mimo tego ciśnienie na pompie wynosi dosłownie 0.

Po odkręceniu przewodu paliwowego łączącego rampę z pompą wtryskową kapie nieco ON, jednakże wydaje się, że rzeczywiście jest coś nie tak.

Zastanawia mnie, że mimo podmiany dwóch pomp w tym sprawdzenia jednej na labie (diagnoza pompa OK) nie ma ciśnienia. Clip pokazuje prądy na regulatorach, reaguje stosownym

błędem na odpięcie kostek z regulatorów, czujników, napięcia są zgodne, nie ma braku zezwolenia na rozruch, jedynie UCH pokazuje STAN7 - czyli niespełnione kryteria rozruchu, ale wiąże

to z brakiem ciśnienia. Niestety nie znam historii serwisu tego samochodu, poza książką serwisową z ostatnim wpisem z końca 2016 roku, samochód jak przyjechał do PL miał wykręcony czujnik ciśnienia w rampie i dosłownie tyle. Autko jest wprost pedantycznie zadbane, widać, że ktoś o nie dbał. Najgorsza wg. mnie jest dość mierna diagnostyka clipem np. obwodu wtryskiwaczy (prawdopodobnie dlatego, że są piezoelektryczne).Wszystkie ważniejsze przewody przemierzyłem, sprawdziłem, czy piny w złączach nie są porozginane. Zastanawiam się jeszcze nad próbą reproga SID305, pytanie, czy nie porąbało się mu w nastawach. Dodatkowo zastaniawiam się czy w 1.5dci 106km był tylko jeden typ pompy, czy regulatory były identyczne itd... Ręce opadają, nie wiem za bardzo już gdzie szukać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa sprawdzona, wtryski sprawdzone, paliwo dochodzi do pompy wtryskowej, czujnik ciśnienia sprawny ,

Proponuje ;

Czy jest właściwe paliwo w zbiorniku ?

Próba startu z zastosowaniem zewnętrznego doprowadzanie paliwa do pompy wtryskowej z nowym paliwem , z pojemnika

powyżej poziomu wlotu pompy wtryskowej,

Szczegółowa kontrola regulatora ciśnienia ( podmiana na sprawny ) w pompie,

Wymienić czujnik położenia wału korbowego na oryginał - lubi być kapryśny ,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paliwo na oko, węch i organoleptykę jest ok.

Zastanawiam się czy jeżeli "pompiarze" dwa razy sprawdzili tę pompę i mówią, że jest ok i pożyczona pompa też nie chce prawidłowo działać czy jest

sens kombinować z regulatorem.

Co do czujnika położenia wału, to jeżeli następuje sychronizacja z wałkiem rozrządu, pokazuje obroty silnika - czy jest sens go podmieniać?

Próbuję dociec jak wygląda strategia zasilania i startu układu Siemensa ze sterownikiem SID305.

Czy sterowanie regulatorami odbywa się prądem stałym, czy regulowanej jest poprzez współczynnik wypełnienia (PWM)?

Kiedy następuje włączenie sterowania wtryskiwaczami tzn. uruchomienie wtrysku następuje kiedy ciśnienie na listwie jest równe ciśnieniu zadanemu?

Jeżeli jest to PWM, to można podglądnąć czy przynajmniej sterowanie regulatorem odbywa się prawidłowo i czy na wtryskach pojawiają się impulsy

sterujące.

Pompa to: Continental K05_91 5WS40153

Edytowane przez kaldach
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli jest tak jak piszesz to należy skontrolować ECU ( Elektroniczny moduł sterujący ).

Silnik z uszkodzonym ECU nie chcę się uruchomić i odmawia jakiejkolwiek współpracy.

Sterowanie, regulacja silnika - elektroniczny układ EDC Common Rail

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś spróbuję zobaczyć oscyloskopem jak wygląda przebieg sterujący PWM na regulatorach ciśnienia w pompie.

Mam pytanie, czy w Waszych MIII na Siemensie pojawia się błąd po odpięciu wtyczki z wtryskiwacza?

Pozdrawiam

 

Dodano: 01 cze 2017 - 07:02

Problem rozwiązany - uszkodzony sterownik silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!