Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

miałam ostatnio serwis klimatyzacji i w warsztacie zaoferowali mi darmowe sprawdzenie zawieszenia - powiedziano mi, że do wymiany są sprężyny (pęknięty ostatni zwój, ze starości), amortyzatory i sworznie zawieszenia. Całość wyceniono na jakieś 2300 na tańszych częściach. Zadzwoniłam do warsztatu z mniejszego miasta, w którym już kiedyś byłam i za to samo miałam zapłacić... 680 zł na lepszych częściach.

 

Sprężyny są do wymiany, bo widziałam, że mają jeden zwój ułamany.

Amortyzatory i sprężyny kupiłam już przez internet i umówiłam się z mechanikiem na wymianę za miesiąc, bo wcześniej czeka mnie podróż i po prostu nie mam za dużo czasu. Trochę się zmartwiłam tymi sworzniami, bo miałam wrażenie, że coś stuka w przednim zawieszeniu i bałam się jechać w podróż. Byłam więc dzisiaj na zaprzyjaźnionej SKP i poprosiłam o sprawdzenie sworzni. Ostatecznie mechanik sprawdził wszystko, amortyzatory na szarpakach najpierw wykazały 60% i 56%, potem mechanik wszedł pod samochód i też mówi, że amortyzatory są sprawne, nic się z nich nie wylewa. Zawołał kolegę i ten też mówi, że chyba mnie wrobili w wymianę amortyzatorów.

Jeżeli chodzi o sworznie to też są sprawne i cały przód tak samo...

Teraz pytanie - czy mam odsyłać amortyzatory czy jednak istnieje szansa, że one są uszkodzone, ale nic się z nich nie wylewa i mają po 60% i 56%? Mechanik na SKP sprawdzał je dość długo i na różne sposoby, ale nie chciałabym odsyłać ich, żeby później przy wymianie sprężyn okazało się, że jednak trzeba je wymienić.

 

No i druga sprawa - mam wrażenie, że przy większych prędkościach (tak 140 km/h i więcej) tył samochodu trochę mi znosi na zakrętach. Możliwe, że tak jest od zawsze, a ja tego nie zauważyłam, albo że to po prostu opory powietrza albo wiatr na autostradzie. Czy to może być wina sprężyn/amortyzatorów?

Co byście zrobili? Odsyłać amortyzatory czy zostawić i wymienić?

Dzięki za pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiej firmy kupiłaś te amortyzatory? Jeżeli faktycznie są lepsze to bym wymieniał.

56% to już tylko 6% do absolutnego minimum, poza tym jest widoczna asymetria.

Co do tych darmowych pseudo-przeglądów to własnie tak wygląda. Wymyślają że wszystko jest do wymiany (szczególnie jak widzą kobietę :huh:) .

Jeżeli na SKP sprawdzili i sworznie są OK to bym nie szukał dziury w całym.

Co do pływania na autostradzie to faktycznie mogą być tylne amortyzatory (ale ich sprawność też mogli Ci sprawdzić w SKP).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amortyzatory tylne, nie przednie podobno były do wymiany ;) Kupiłam firmy KYB, polecał mechanik, u którego mam być za miesiąc. Mechanik w SKP mówił, że do wymiany by były jakby wynik był rzędu 30%, ale jeżeli chce to mogę już teraz wymienić, przy okazji wymiany sprężyn.

 

W SKP sprawdzali i przednie i tylne amortyzatory, przednie miały po 70%.

 

Po co mnie przedrzeźniasz :?:

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będę polemizował z SKP, ale te 30% to wynik całego zawieszenia a nie tylko amortyzatorów.

Jeżeli to KYB to wymieniaj i będziesz miała wszystko za jedną robotą i spokój na długi czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się nie znam na tym, więc opieram się na tym, co mi powiedzą inni ;)

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Samochód będę pewnie za dwa lata zmieniać, jeżdżę nim już 7 lat. Ale jak miałabym w przyszłym roku wymieniać te amortyzatory to chyba i tak lepiej teraz w takiej sytuacji.

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Bo dwa lata to już chyba te amortyzatory mogą nie wytrzymać?

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Dzięki za odpowiedzi.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

amortyzatory na szarpakach najpierw wykazały 60% i 56%

Dobrze że nie kupiłaś jakiejś taniochy bo po 1mc wyniki mają gorsze, taki pomiar nie jest w pełni miarodajny, ludziom niekiedy po wymianie wychodzą wyniki niewiele lepsze a jeździ się odczuwalnie lepiej,jak już kupione to nie masz się co zastanawiać nad wymianą ,zwłaszcza że zdarza Ci się trochę za...lać, w takiej jeździe w autku powinno być wszystko dopięte na maxa.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.7

Ludzie :!:

Czytajcie przed wysłaniem to co palce "nastukały" na klawiszach :!:

Poprawcie, wstawcie odpowiednie znaki przestankowe. Zacznijcie nowe zdanie wielką literą :!:

Nikt was nie goni :!: Nie ogłaszaliśmy konkursu wklepywania literek na czas :!: ;)

Trochę szacunku dla czytających. -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Test amortyzatorów:

0-25% natychmiast wymienić niebezpieczeństwo utraty przyczepności

25-50% amortyzatory spełniają parametry nie trzeba z nimi nic robić

50-75% bardzo dobre parametry tłumienia

75-100% nieomal nie trafiają się

Parametry tłumienia nigdy nie będą takie same z lewej i prawej strony.

Piszesz ,że niedługo nosisz się z zamiarem sprzedaży samochody więc pytanie po co wymieniać produkt ,który jest jeszcze dobry?

Na pewno należy natychmiast wymienić pęknięte sprężyny jest to niebezpieczne.

Decyzję i tak podejmiesz sama

(% tłumienia i zakresy otrzymałem przy pełnym przeglądzie samochodu po kolizji )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Źródło to SKP Poznań ul.Wojciechowskiego 17 przy salonie Fiata.

Te % to ile czasu w czasie jazdy i wybierania nierówności koło przylega do podłoża (kiedyś była taka reklama w TV o długość drogi hamowania i tam było bardzo ładnie pokazana praca amortyzatorów i wpływ na drogę hamowania)

Ja otrzymałem wydruk testu amortyzatorów z procentową zależnością, było to po kolizji, wykonany był poszerzony przegląd techniczny samochodu .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to jest jakiś dokument (procedura dopuszczenia), czy tylko przekaz ustny pana diagnosty z SKP?

Te % to można między bajki włożyć, bo jak przyjedziesz na pustym baku z niskim ciśnieniem w ogumieniu które dodatkowo ma wysoki profil to wyniki na tyle prawie zawsze będą powyżej 50%.

Dlatego SKP nie zawsze sprawdza sprawność tylnych amortyzatorów.

Druga sprawa, to że samochód jest badany na pusto bez obciążenia. Może okazać się że jak wrzucisz coś do bagażnika a na tył wsiądzie dwóch pasażerów to na dzień dobry dostaną choroby morskiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!