Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1 tyś. km na oleju w rok


ramirez99

Rekomendowane odpowiedzi

Istotne jest czy silnik był często uruchamiany, oraz jakie są przewidywania przebiegu na przyszłość.

Jeżeli podobne - to nie ma sensu, okres roku czy 1,5 to bez znaczenia

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Im dłużej olej jest w silniku tym bardziej się starzeje nawet jak auto nie jeździ. Najlepiej wymieniać co 12-15 miesięcy bo wtedy olej trzyma parametry praktycznie bez zmian albo utrata właściwości jest minimalna bez realnego wpływu na jakość smarowania. Im dłużej trzymamy tym bardziej parametry się zmieniają ale do 2 lat utrata właściwości przez olej jest stosunkowo niewielka i można powiedzieć, że nie jest to niebezpieczne. Po ok 2 latach następuje szybsza utrata parametrów i jazda na takim oleju nie jest zalecana bo istnieje duże prawdopodobieństwo, że nie będzie on spełniał w wystarczającym stopniu swojej funkcji. Pal licho w starej 8 zaworówce PB ale w wielu nowoczesnych silnikach takie zaniedbania mszczą się w którymś momencie. Oczywiście wiele zależy od konkretnego oleju, silnika i warunków przechowywania auta. Lepiej raz na jakiś czas (im częściej tym lepiej)pojeździć i nagrzać olej do temperatury roboczej niż żeby auto stało bez odpalania kilka miesięcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem auto ot takiego co nie zmieniał oleju .Przy przebiegu około 190 tyś silnik był do remontu.Życzę mu wszystkiego naj .I zeby mu krokodyl loda zrobił.

Edytowane przez marekwodniak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak naprawdę ciężko jest jednoznacznie stwierdzić, które parametry i w jakim stopniu "tracą się" po jakimś określonym czasie ale przyjmuje się że 2 lata to w miarę bezpieczny okres dla oleju pozostawionego w silniku. Mowa o standardowym oleju bo oleje z dużą zawartością estrów ulegają znacznie szybszej degradacji i tu w zasadzie 12 miesięcy to wartość graniczna. Część producentów pojazdów dopuszcza wymianę oleju co 2 lata więc można powiedzieć, że oficjalnie zakładają, że przez 2 lata olej w silniku będzie trzymał parametry w sposób wystarczający czy bezpieczny, choć akurat zbytniego zaufania do nich mieć nie należy bo dbają o swój interes a nie nas użytkowników. Oczywiście lepiej wymienić olej wcześniej i te 12-15 miesięcy są chyba optymalne bo po tym czasie olej zaczyna degradować szybciej. 12 miesięcy to więc bardziej bezpieczny termin i na pewno zdrowiej dla silnika jest zrobić wymianę po 12 niż 24 miesiącach tak samo jak wymianę po 10-12 niż 15-20 tysiącach (o 30 nie wspominając). Jak auto długo stoi to polecam zrobienie płukanki przy okazji wymiany oleju przed okresem intensywniejszej eksploatacji.

 

Dodano: 31 maj 2017 - 10:37

Kupiłem auto ot takiego co nie zmieniał oleju .Przy przebiegu około 190 tyś silnik był do remontu.Życzę mu wszystkiego naj .I zeby mu krokodyl loda zrobił.

Niestety ale wiele osób nie zdaje sobie sprawy, że zbytnie przeciąganie terminów wymiany jest po prostu ryzykowne i prędzej czy później odbije się na silniku. Im nowsza konstrukcja tym jest to ważniejsze a silniki bardziej "wyczulone" na jakość stosowanego oleju. Wymiana w trybie long life kończy się w wielu przypadkach prędzej czy później poważną awarią a na pewno drastycznie skraca życie silnika. Olej wymieniać należy co 10-15 tys. z wyjątkiem pojazdów poruszających się praktycznie tylko w trasie (zależy też jak w tej trasie). Pół biedy jak ktoś będzie wymieniał co 20 tys. (pod warunkiem, że leje dobry olej) ale ludzie nie wymieniają przez 2 lata i 30 tysięcy i to po jakimś czasie musi się skończyć awarią. Stosowanie tanich olejów półsyntetycznych również zabija silniki ale cześć osób z uporem maniaka będzie jeździła na 10W40 bo "na takim zawsze jeździłem i było dobrze" albo "mechanik Henio mi taki polecił" (bo miał akurat w beczce). Mity o rozszczelniajacych się silnikach po syntetyku mają się dobrze a do płukanki większość mechaników podchodzi jak do jeża. Propozycje stosowania lepszej jakości środków smarnych czy dodatków do oleju i paliwa są najczęściej przyjmowane z nieufnością i jako naciąganie ze strony sprzedających. A potem ludzie jeżdżą regenerować turbiny, układy wtryskowe i remontować silniki albo pytają co zrobić jak "zjada mi 0,5 l oleju na 1000 km a jeżdżę na 10W40 to może przejście na 15W40 albo zmiana marki z Castrola na coś innego pomoże?" Najczęściej budzimy się jak jest już źle albo bardzo źle. Moja rada po zakupie zrobić pełen serwis (oleje +filtry) z płukaniem silnika( najlepiej oprócz zwykłej płukanki zastosować dodatkowo płukankę długodystansową Archoil AR2300).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!