Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ja mu w GAZ a on ZGASŁ - brak mocy


przemo0018

Rekomendowane odpowiedzi

Awaria ewaluowała.

Sprawdzałem świece każda oddzielnie aż w pewnym momencie iskra całkowicie znikła.

Nie ma iskry na żadnej świecy i nie jest to wina cewki. Mam 2 cewki na na obu jest to samo.

Co może być przyczyną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik położenia wału korbowego ;) Wymieniałeś, rozumiem, ale u mnie kiedyś winowajcą nie był sam czujnik, a wtyczka do niego. Niech ktoś kręci, a Ty próbuj majstrować przy wtyczce, może załapie za którymś razem.

Ewentualnie polecam zajrzeć do skrzynki bezpieczników przy akumulatorze. Ona lubi stawać się ekologiczna, pełna zieleni.

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wymieniałem czujnik położenia wału ale kupiłem jakis zamiennik. Tylko ze wtedy auto raz paliło a raz nie aż kiedys w ogole przestało. W sumie ten czujnik wymieniałem około 4 miesiące temu.

Czy te nie równe obroty i brak mocy również mogą byc z winy tego czujnika?

A który bezpiecznik lub przekaźnik odpowiada za zapłon na silniku?

Edytowane przez przemo0018
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy te nie równe obroty i brak mocy również mogą byc z winy tego czujnika?

Raczej nie, pisałeś, że auto w ogóle już nie odpala bo iskry brak, więc czujnik jak najbardziej może być temu winny, a i tę skrzynkę dobrze jest sprawdzić. Tam masz i bezpiecznik sterownika silnika i także przekaźnik. Nie pamiętam już, które dokładnie. Na dziale download masz książkę serwisową od tego auta, na pewno znajdziesz co potrzebujesz.

Sama kwestia mocy i obrotów to także chociażby możliwy problem z czujnikiem podciśnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po poczuszczeniu wtyczki i kabli od czujnika położenia wału iskra sie pojawiła. Samochod dalej nie ma mocy, szarpie nim i rzuca. Odnoszę wrazenie ze nie pracuje na 3 lub/i 4 cylindrze.

Co moze być przyczyną? bo iskra tam jest

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konieczność wymiany czujnika położenia wału na oryginał, bo ciągle będziesz miał problemy.

Zamienniki jak już pisałem są b.chimeryczne i zawodne

Wymień świece na nowe, prawidłowe oraz nowe dobrej jakości przewody zapłonowe.

Trzeba sprawdzić szczelność układu dolotu, przeczyścić przepustnicę i sprawdzić stan krokowca.

Sprawdzić sondę lambda

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cewka nowa, czujnik położenia wału nowy, kable WN, świece nowe i dalej to samo.

Pali ale nie ma mocy tylko się dławi czyli tak jak było na początku.

P.S. Nie mam na podszybiu obok akumulatora żadnej skrzynki z bezpiecznikami.

Podpowiedzcie mi gdzie dalej szukać awarii auta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cewka nowa, czujnik położenia wału nowy, czy oryginał? kable WN - wysokiej klasy? , świece nowe - właściwie dobrane ?

i dalej to samo.

Na biegu jałowym - jak pracuje ?

Paliwo w zbiorniku czyste ? pompa paliwa pracuje ? wymień filtr paliwa dla świętego spokoju - czytałeś zalecany artykuł??

Trzeba wykonać zalecenia w całości a nie pisać " gdzie dalej szukać awarii auta ? " ;

- sprawdzić szczelność układu dolotu, przeczyścić przepustnicę, sprawdzić stan krokowca,

- sprawdzić sondę lambda,

Jak to nie pomoże to istnieje obawa, że jest uszkodzony sterownik silnika.

Przed zakupem zalecam wizytę u kumatego mechanika z clipem

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kable ngk, swiece też. Czujnik oryginał.

Filtr paliwa też wymieniłem.

Pompa pracuje bo ja slychac z resztą bez problemu zassała paliwo do newego filtra.

Paliwo w baku wyglada ok.

Krokowiec w świeży bo ma jakieś 5 miesiące, a przepustnice tez wyczyścilem takim specjalnym preparatem.

Jak sprawdzić szczelność dolotu? I sonde lambda?

Jesli sie go ida odpalić to na biegu jałowym pracuje jak by pracował na nie wszystkich cylindrach a jak wcisnę gaz to sie od razu dusi.

Czy CLIP wykryje uszkodzenie któregoś z czujników itp?

 

Dodano: 03 cze 2017 - 04:10

Sukces!!!

Po wielogodzinnym przeglądaniu przewodów okazało się że jest złamany kabel przy czujniku położenia wału.

Po zlutowaniu kabla samochód zmartwychwstał.

Czyli jednak od czujnika położenia wału silnik mógł się nie wkręcać na obroty prawda?

Bo chyba nie ma związku z tym to że był akumulator odłączony kilka godzin?

Edytowane przez przemo0018
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!