Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zakup Megane III - całkowity nowicjusz.


Stylishh

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie, jestem właśnie na etapie poszukiwania odpowiedniego samochodu dla siebie i żony. Poszukiwania dopiero zaczynam, jednym z samochodów jaki biorę pod uwagę jest właśnie Megane III która podoba się tak mnie jak i żonie.

Powiem szczerze, moja wiedza dotycząca samochodów jest niewielka przez co poszukiwanie samochodu na naszym rynku mnie przeraża. Potrzebowałbym pomocy w dobraniu silnika jak i mocy. Wiem tyle że szukam samochodu kombi ponieważ planujemy dziecko.

Obecnie posiadam Twingo II w gazie z 2007 roku. Samochód który żona kupiła zanim się jeszcze poznaliśmy i który mi wystarcza.

Rocznie robimy jakieś 15 tyś km. Głównie w mieście - Katowice. Oboje do pracy. Czasem wyskoczymy gdzieś w trasę np. 200-300 km. Jednak są to trasy robione bardzo sporadycznie, np raz na 2-3 miesiące. W samochodzie nie potrzebuję nawigacji, ponieważ używam telefonu. Jednak pozostałe udogodnienia jak elektryczne szyby i lusterka, klimatyzacja, tempomat, bluetooth, wejście aux czy skórzane siedzenia mile widziane.

Na co jeszcze zwrócić uwagę, co jeszcze w samochodzie się przydaje, jeżdżąc Twingo II można być wykluczonym technologicznie w motoryzacji. Nie wiem więc co warto mieć.

Kolejna kwestia to silnik, dla mnie to już całkowita magia, nie zależy nam na osiągach, ma być ekonomicznie, ale i bezpiecznie żeby nie brakło mocy przy wyprzedzaniu. 170 km/h rzadko jadę (tak, Twingo tyle wyciągnie).

Budżet to około +/- 40.000 PLN

Za wszelkie sugestie i pomoc bardzo dziękuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli szukasz auta typowo w miasto, korki i krótkie odcinki to polecam 1.6 110 KM. Może to nie demon prędkości i nie startuje pierwszy spod świateł, możne spalanie nie jest super niskie ale to ponoć jeden z ostatnich prostych silników, któremu nie straszny taki sposób użytkowania i gaz jeśli będziesz chciał go założyć. W trasie przy rozsądnej jeździe spalanie nie szokuje choć z tym 170 km/h bym nie próbował gdyż przy 140 jest już trochę głośno i obroty dość wysokie. Niewiele ich jest na rynku ale można znaleźć zadbany krajowy egzemplarz w dobrej wersji wyposażenia. Na śląsku jest kilku dealerów, którzy często mają w ofercie auta z rozliczenia. Sam tak swój kupiłem u Zięby w Katowicach i polecam tego sprzedawcę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wersję "generation" nawet nie zwracaj uwagi, najsłabsze wyposażenie. Silnik taki jak pbet powyżej sugeruje ale nie pomyl z 1.6 nissana, to inna konstrukcja. Ja na 1.2TCe nie narzekam, jest cichy ale w mieście to drugorzędne. Pali niedużo w niskim zakresie obrotów, ma maks. moment obrotowy już przy 2000 obr/min. ale nie nadaje się do lpg. Po roku i 23 kkm (łacznie 70kkm) jestem zadowolony, kupiony w Gliwicach u dilera jako trzyletni. A jak się będzie dalej sprawować tego nikt nie wie, poza tym jest droższy. Brałbym wersję po liftingu, zmieścisz się w budżecie na pewno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MIII Kombi (Grandtour) to świetny wybór pod kątem rodziny. W porównaniu z hatchback większy jest nie tylko bagażnik, ale też ilość miejsca z tyłu. 40 tys powinny starczyć na egzemplarz poliftingowy z 2013, może 2014r. Renault są reguły dość bogato wyposażone, więc wymienione przez Ciebie elementy - może poza skórą - są w większości egzemplarzy. Radzę poszukać egzemplarza z systemem HandsFree - bajka!

 

Zgadzam się z pbet, że przy tych przebiegach i jeździe miejskiej nie ma co wchodzić w diesla. Zakładam, że znasz różnice pomiędzy silnikami wolnossącymi a z turbosprężarkami? jeśli nie to popytaj, poczytaj na ten temat. Bo każda z tych opcji ma swoich wyznawców i musisz wyrobić sobie opinię :)

Silniki wolnossące słabiej przyspieszają przy niższych obrotach, do dynamicznej jazdy trzeba mocno wdepnąć gaz, co skutkuje wyższym zużyciem paliwa i głośniejszą pracą. Za to wolnossaki odwdzięczają się długowiecznością i względnie niskimi kosztami ewentualnych napraw. No i większość da się ożenić z LPG, jeśli to ma dla Ciebie znaczenie.

Silniki poddane tzw downsizingowi mają inną charakterystykę. Przy podobnej mocy mają wyraźnie mniejszą pojemność a o dynamikę dba turbo. w przedziale 0-90km/h są z reguły wyraźnie żwawsze niż wolnossaki. A przy delikatnym operowaniu pedałem gazu są dość oszczędne. Natomiast większość z nich gryzie się z LPG. Są nowocześniejsze i bardziej skomplikowane, więc jest parę więcej elementów mogących się w nich zepsuć. I dość często słychać głosy, że są mniej trwałe od wolnossących konstrukcji - ze względu na wysilenie i obciążenie.

Zatem w MIII opcje masz dwie: 1) wspomniany przez pbet 1.6 110KM 2) 1.2 TCe 115KM. Przejedź się jednym i drugim, sam musisz zdecydować.

Mam jeszcze dla Ciebie "opcję B" - o rok czy dwa starszy samochód z silnikiem 2.0 140KM (silnik skonstruowany przez Nissana). Ten motor nie za bardzo nadaje się do LPG, ale za to jest trwały i daje fajne osiągi. I tutaj polecam Lagunę III, to był bardzo popularny silnik w tym modelu.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@tomqu86 - masz oczywiście rację w kontekście Meganki, dlatego zasugerowałem Lagunę, tam ten silnik jest z manualem. I podaż rynkowa też jest dużo większa, więc łatwiej znaleźć znośny egzemplarz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale nie pomyl z 1.6 nissana, to inna konstrukcja

Oczywiście nie miałem na myśli 1.6 dCi, a benzynowy wolnossący prehistoryczny 1.6 110KM :)

Auto z dobrym wyposażeniem np. wersja Limited (mam i niczego więcej mi nie trzeba) znajdziesz w okolicach swojego budżetu. Jeśli będziesz chciał kupić 3-latka po ostatnim lifcie w ASO, po 1 właścicielu, z małym przebiegiem i pewną historią to pewnie będziesz musiał trochę dołożyć.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok kumam. Tylko on ma 115, a nie 110 KM :)

Pomijając różnice w silnikach - jeśli się nie znasz (podobnie jak ja) najlepiej kupić sprawdzonego pewniaka w ASO niż dać się nabić w butelkę "czarodziejom autohandlu".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Tak czy owak warto wiedzieć,że w meg III można napotkać różne benzyniaki 1.6, co jest dla nas oczywiste ale nie jest dla mniej zorientowanych. Zgadzam się, że najlepiej kupić od dilera ale z pełnym przekonaniem i doświadczeniem podkreślę, że i taki pojazd należy drobiazgowo obejrzeć i sprawdzić. No jeszcze od prywatnego I właściciela ale to rzadkość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!