Jump to content

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl
Sign in to follow this  
mrowson

Megane I phI Nie pracuje pompa paliwowa - RENAULT MEGANE 1

Recommended Posts

mrowson    0

Mam autko Renault Megane 97, 1,6L, na LPG i benzynę. Pewnego dnia po wyłączeniu silnika, kolejna próba uruchomienia pojazdu zakonczyła sie niepowodzeniem. Silnik niby sie uruchamiał, jednak nie wchodził na obroty. Bo bliższej analizie, okazało sie, że silnik nie dostaje paliwa. Immobilaizer niby sie wyłącza, ale pompka paliwowa nie pracuje. Po zdjęciu wtyku zasilania pompki ( przy zbiorniku) okazało się, ze brakuje zasilania pompki. Sprawdziłem bezpieczniki (pod kierownicą) ale niestety niczego nie znalazłem. Moje pytanie jest takie. Co jeszcze można sprawdzić. Nie mam schematu elektryki pojazdu. Czy są może inne bezpieczniki odpowiedzialne za zasilanie pompki, przekaznik, albo inne wskazówki.

Share this post


Link to post
Share on other sites
lepper_pl    5

tak bezpieczniki znajdziesz również w komorze silnika w dwóch miejscach. Ciebie interesuje ta skrzyneczka koło akumulatora pod podszybiem i bezpiecznik 2 =7,5A i 7=30A

Share this post


Link to post
Share on other sites
wlods    0
Czy są może inne bezpieczniki odpowiedzialne za zasilanie pompki, przekaznik, albo inne wskazówki.

Tak w ogóle, to pompka jest zasilana przez przekaźnik znajdujący się w skrzynce w komorze silnika na lewym błotniku - pojedynczy przekaźnik przed przekaźnikiem wentylatora chłodnicy. Bywa, że coś tam zaśniedzieje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
mrowson    0

[ Dodano: 2008-05-22, 16:36 ]

Niestety nie mogę zlokalizować skrzynki z bezpiecznikami koło akumulatora, są tam tylko jakies dwa przekazniki. Znalazłem natomiast bezpieczniki w skrzynce w komorze silnika ( obok włącznika wstrząsowego) są tam bezpieczniki 7,5A ( chyba 4 szt) i jakis przekazniki. Na oko wygląda wszystko ok, niestety nadal brak zasilania pompki paliwa.

 

[ Dodano: 2008-05-25, 13:54 ]

Ok. Sprawa wyjaśniona. Po głębszej analizie okazało sie, że po prostu uszkodziła się pompa paliwa. Sprawdziłem przekaźnik w komorze silnika sterujący pompą, okazało sie ze jest sprawny i słychać jego charakterystyczne klikniecie po przekręceniu stacyjki. Pomiar napięcia na wejściu pompy ( czarny i biały przewód) pokazał ze jest ok. Po przekręceniu stacyjki pojawia sie napięcie 12V na ok 2 sekundy, potem spada do zera, no chyba ze rozrusznik się kręci wówczas napięcie 12V jest na stałym poziomie.

W związku z tym wyciągnąłem pompę i szukam nowej <ok>) Dziękuję bardzo wszystkim którzy pomogli mi poszukiwaniu usterki. Pozdrawiam i zamykam temat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×