Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Awaria wtrysków Scenic III 1,5dci


longin

Rekomendowane odpowiedzi

Od trzech miesięcy walczę z usterką, której żaden mechanik nie potrafi mi naprawić.

 

W marcu podczas jazdy silnik zaczął lekko "szarpać". Następnie Bogu dzięki dopiero tuz przed stacją paliw pojawił się komunikat "awaria wtrysków" i później "awaria silnika" oraz kluczyk na żółtym tle.

Zatankowałem i było już Ok . Przejechałem ok 1000km i znowu to samo, z tym że do stacji miałem ok 10km, ale jechałem na słabszym silniku (jakby nie palił na jeden cylinder). Ta sama sytuacja: zatankowałem i auto jechało dalej sprawnie.

Za trzecim razem było odwrotnie. Samochód jechał sprawnie, ale po zatankowaniu te same kontrolki się zaświeciły i silnik stracił moc, ale mogłem jeździć dalej.

 

Podjechałem do mechanika. Podłączył pod kompa i okazało się, że to pierwszy wtrysk od cylindra, ale że ponoć we "francuzach" liczy się odwrotnie dla bezpieczeństwa wymontował pierwszy i czwarty i podjechaliśmy na test wtrysków. Okazało się, że oba są ok.

Odjechałem ledwo z 20km i znowu to samo. Włączyły się te same komunikaty.

Podjechałem do innego zakładu. Mechanik stwierdził że 1 wtrysk od cylindra. Kupiłem na allegro o tych samym numerze wtrysk. Pojechałem ok 700km i znów to samo.

Wróciłem do mechanika podłączył pod kompa i ponownie 1 wtrysk od cylindra, ale powiedział, że to prawdopodobnie albo wiązka od tego wtrysku do komputera albo sam komputer, ale że elektryką się nie zajmuje pojechałem do innego mechanika.Elektromechanika....

 

Ten najpierw zauważył, że przy jednym wejściu, pinie do komputera od wtrysku nie przewodzi kabel. Tak więc podlutował. Niestety nadal było to samo.

Wysłał komputer do Rumii. Tam stwierdzili, że są w nim popsute trzy części i się nie opłaca naprawiać i lepiej kupić nowy-używany. Tak uczyniłem. Przeprogramowano mi "nowy" i..znów to samo. Z tym, że nie od razu, pojawiły się komunikaty, ale lekko przerywało przyspieszenie. Postanowiłem więc przygazowywac go aż w końcu ten sam komunikat jak w poprzednich przypadkach.

Komputer pokazuje:

 

p1525Spójne sygnały multipleksowe

p0263 kalibracja wtrysku dla cylindra nr 1

p0201 obwód sterowania wtryskiwaczem: cylinder 1

p0201 obwód sterowania wtryskiwaczem: cylinder 1

 

Zgłupieliśmy do reszty ja, mechanik nr 1 i mechanik nr 2...

 

Została mi pomoc na tym forum o co serdecznie proszę.

Edytowane przez longin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co znaczy " Przeprogramowano mi nowy " i..znów to samo.

Nowy wtrysk ma wygenerowane nowy kod przez firmę która wykonała regenerację lub je wyprodukowała.

Po montażu wtrysku, wgraniu nowego kodu, należy usunąć wszystkie kodów błędów w celu eliminacji usterki.

Do nowego komputera należy wgrać najnowszą wersję oprogramowania w ASO.

Podjedź kolego do kumatego mechanika w ASO i żądaj usunięcia usterki. Jeżeli usterka nie zostanie usunięta - nie płać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedź.

"Co znaczy " Przeprogramowano mi nowy " i..znów to samo. "

Nie wiem, może nie precyzyjnie się wyraziłem. Z tego co mówił to skopiowano to co było na starym komputerze i wgrano na nowy komputer i znowu te same komunikaty, znowu ten sam problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Wtrysk nr 1 do zaprogramowania, wiązka elektryczna wtrysku nr 1 do gruntownego przeglądu/wymiany.

Może być jeszcze potencjometr pedału gazu i jego wiązka. Może być czujnik hamulca - ten cztero pinowy. Tylko tak wyliczam. Miałem podobny problem - na razie auto jeździ. Ale obserwuję temat - kto wie, czy rozwiązanie tej zagadki nie sprawdzi się i u Mnie.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co mnie przedrzeźniasz :?:

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Dziękuję za odpowiedź i sugestie. Czy mogę wiedzieć kolego co u Ciebie było przyczyną?

 

Dodano: 08 cze 2017 - 10:24

Po montażu wtrysku, wgraniu nowego kodu, należy usunąć wszystkie kodów błędów w celu eliminacji usterki.

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Podobno (mechanicy tak mówią) w Renault nie trzeba tego robić, Same się adaptują...

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9, 5.13.

Zalecam jednak przeczytanie, choć raz, regulaminu tego forum :!: <czerwona> -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Sam nie wiem co mogło być przyczyną. Tu wszystko opisałem: http://megane.com.pl/topic/71879-szarpniecia-blad/

A jaki filtr paliwa? Nie ma powietrza w przewodzie między filtrem a pompą? Może tu jest problem? Ja po tej akcji zmieniłem filtr paliwa. Powietrza jest mniej, ale nie zniknęło całkowicie. Co jakiś czas parę pęcherzyków poleci.

Filtr najlepiej zamontować oryginalny. Miałem Boscha, mam teraz Mann-a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam Cię, czy mógłbyś jaśniej co to jest LM, oraz gdzieś wyczytałem że lejesz olej do paliwa 2T i też nie wiem co to?

Witam.

LIQUY MOLY Diesel Spulung - preparat do prewencyjnego czyszczenia wtryskiwaczy.

Olej 2T - już nie.

Pozdrawiam

 

Dodano: 25 cze 2017 - 15:44

Witam. No i pech :( Podczas wyjazdu na wakacje najpierw komunikat sprawdź układ wtrysku paliwa i chodzi na trzy gary, później doszedł p242f. Mam przy sobie elm327 i błędy kasowałem ( choć p242f z oporami). Po przejechaniu paru kilometrów znowu szarpie i błąd p0202. I tak trzy razy. Po kolejnym skasowaniu zajechałem na stację i kupiłem preparat K2 do wtryskiwaczy ( taki z Hołkiem :) ) i od tamtej pory spokój aż do celu ( 175 kilometrów ). I tak sobie myślę: to nie jest usterka elektryczna, jakiś kabel czy coś - jak nic wtryskiwacz na wykończeniu. Po powrocie podejrzę korekty i najprędzej wtryski pójdą do Gładyska lub jeszcze do kogoś innego - kogoś polecacie? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po przejechaniu paru kilometrów znowu szarpie i błąd p0202. Czyli Twój stary błąd wiązki wtryskiwacza. Wynika że nie usunąłeś tego błędu. Doszedł błąd p242f - tj. błąd fapa. Miałeś dużo krótkich jazd ?? dużo tras po mieście ??? Należy dać dobrze po garach, a jak to nie pomoże to trzeba sprawdzić dokładnie Fap i EGR

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Dzięki Kolego Andrzeju. KTS nic nie mówił o wiązce, raczej o wtryskiwaczu. Majster stwierdził, że wtryskiwacz bliski wykończenia. Trzeba użyć jakiegoś preparatu do wtryskiwaczy, dać po garach i jak to nie pomoże to do naprawy/wymiany.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!