Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Na przeglądzie poinformowano mnie że lewy tył słabo trzyma i że mam się udać do mechanika. Wcześniej zablokował mi się tylny lewy zacisk i przysmażył klocek (czerwony TRW stał się czarny). Sprawdziłem u mechanika lewy tylny zacisk nie odbija po ręcznym rozruszaniu puścił, jednak nie wraca płynnie jak prawy. Wraca skokowo nie do końca. Mechanik rekomendował wymianę zacisku i przy okazji tarcz bo przysmażony klocek przypalił tarczę miała inny kolor (teraz po odblokowaniu już tego nie widać, starło się). Auto ma już 90tyś KM więc postanowiłem zmienić obie tarcze, klocki no i lewy zacisk. Przystępujemy do wymiany a tu zonk. Przewód hamulcowy zapiekł się i przy próbie wykręcenia go metalowa rurka wygląda tak jakby miała się ukręcić. Niby można rozgrzać ale strach bo to cienka rurka i można ją osłabić - z hamulcami nie ma żartów. Zatem muszę kupić lewy tylny przewód.

I tutaj zwracam się do szanownych forumowiczów gdzie można dostać takie części? Szukam i szukam w necie tylko elastyczne przewody są do kupienia. Nie mogę znaleźć sztywnego (znalazłem jedynie jakieś używki).

Gdzie to można dostać? Czy może zła diagnoza i można to w jakiś cudowny sposób odkręcić? :) (temat dotyczy M3 Grandtour 1.5 KZ1G 110KM)

 

Z góry dzięki za pomoc.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto ma już 90tyś KM więc postanowiłem zmienić obie tarcze

Jeżeli grubość tarcz jest w normie dla Twojego modelu, nie ma rantów, to nie widzę konieczności wymiany tarcz. Pamiętaj, że są razem z łożyskami.

Przewód hamulcowy zapiekł się i przy próbie wykręcenia go metalowa rurka wygląda tak jakby miała się ukręcić.

To normalne i często się tak dzieje. Jak się ukręci to trudno, trzeba kupić nowy przewód.

Jakiś czas temu sam tak miałem. Kupiłem zarobiony przewód miedziany o odpowiedniej długości za kilkanaście złotych w sklepie motoryzacyjnym. Wystarczyło go tylko odpowiednio powyginać.

Przy Twoim przebiegu nie wieżę, że zacisk jest do wymiany. Trzeba go zdjąć wyczyścić, założyć nowe gumowe uszczelnienia i powinien być jak nowy.

Dziwne, że Twój mechanik o tym nie wie i naraża Cię na koszty.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem zarobiony przewód miedziany o odpowiedniej długości za kilkanaście złotych w sklepie motoryzacyjnym.

Wiesz może jaką długość tego kupić jaką końcówkę?

Tył się składał z części stałej i elastycznej całość wywaliłeś i zastąpiłeś stałym kawałkiem?

 

założyć nowe gumowe uszczelnienia i

Te gumy się kupuje w ASO? Nie widziałem zestawów naprawczych z gumami przeciwpyłowymi do tylniej części zacisku (mechanizm ręcznego)?

 

Dodano: 12 cze 2017 - 22:14

Dobra dorwałem nr. części 463160004R z tego co się dowiedziałem kupuje się ten przewód w całości.

W ASO to 150zł a w necie można dostać za 95.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!