Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Felgi + opony pomoc


Balackim

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Stałem się posiadaczem Renault Megane III kombi. Jako,że jestem laikiem samochodowym potrzebuję Waszej pomocy. Mianowicie kupiłem samochód na oponach zimowych 195/65 R15 mną stalowych felgach. Planuję zakup nowych felg aluminiowych + opon. Jaki rozmiar wybrać? Kolega ma do sprzedania oryginalne felgi R17 od Renault po okazyjnej cenie,jakie wybrać do nich ewentualne opony?

Drugie pytanie to czy po numerze VIN mógłby ktoś mi sprawdzić czy posiadam czujniki ciśnienia? W komputerze raczej opcji brak. Dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrzyłeś na naklejkę na słupku drzwi przednich? Powinieneś mieć tam dane opon. Możesz jednak nie mieć info o felgach w rozmiarze 17 cali. Dedykowane opony to 205/50/17. Mocniejsze silniki miały 225/45/17, ale do zwykłych silników to niepotrzebna szerokość. Jeśli po uruchomieniu auta nie pojawia się piktogram samochodzika z wartościami ciśnienia, to nie masz czujników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To już musisz sam sobie odpowiedzieć. Większa felga to na pewno mniejszy komfort. Oryginalne 16tki Renault na 5 śrub są po prostu tak paskudne, że nie brałem ich nawet pod uwagę. Ale jest to jakiś kompromis, bo jeździ się na 16tkach dosyć przyjemnie. Dla poprawy komfortu na 17tkach można ewentualnie dać opony 205/55/17, mają sporo więcej gumy, ale gorzej to wygląda. Licznik będzie trochę przekłamywał, ale w praktyce niezauważalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach