Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ciężko pali - nie ma mocy - Pomocy !


Gracz94

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem z moim scenicem 2.0 16v benz+lpg. Problem polega na tym że brakuje mocy ciężko pali czasami musi kręcić 8sek zanim odpali.. nie ma przyśpieszenia jakie powinno być w takim silniku. Po wymianie rozrządu i koła silnik tryskał mocą i przyśpieszeniem po przejechaniu ok 400km naglę auto straciło moc nie było juz tak "żwawe". Może jakieś podciśnienia ?, może EGR lub katalizator, a może rozjechane mapy gazu ?.. Proszę o pomoc. Pozdrawiam wszystkich

 

Wymienione i sprawdzone:

 

- kompletny rozrząd z kołem zmiennych faz 5kk temu

- Filtr powietrza, filtr kabinowy

- Nowe świecie

- Sprawdzany na komputerze - 0 błędu

- Sprawdzany rozrząd - wszystko na znakach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd w tym silniku powinno ustawiać się na blokadzie.

Czy brak mocy jest tylko na gazie, czy również na benzynie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakręć butlę od gazu, wtedy wykluczysz jazdę na dwóch paliwach na raz.

Później sprawdź cewki, czy nie ma w nich wilgoci/oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój mechanik wczoraj powiedział ze strasznie są gorące spaliny ze tak być nie powinno dziś ma sprawdzić katalizator czy przypadkiem nie jest zapchany. W jaki sposób mam zakręcić butle ? jeżeli wyłącze gaz to nie zmienia się nic po prostu jest auto dalej muł

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6, 5.7 Ludzie :!:

Czytajcie przed wysłaniem to co palce "nastukały" na klawiszach :!:

Poprawcie, wstawcie odpowiednie znaki przestankowe. Zacznijcie nowe zdanie wielką literą :!:

Nikt was nie goni :!: Nie ogłaszaliśmy konkursu wklepywania literek na czas :!: ;)

Trochę szacunku dla czytających. -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jaki sposób ocenił , że spaliny są b.gorące??

Czy wlano paliwo odpowiednie i odpowiedniej jakości??

Należy przede wszystkim sprawdzić i ewentualnie wymienić;

-czujnik położenia wału korbowego - tylko oryginał,

-czujnik temperatury cieczy chłodzącej,

W następnej kolejności;

-kontrola cewek; przebicia na cewkach zapłonowych, (jakiego producenta cewki ?? ),

-kontrola szczelności układu dolotowego, szczególnie kolektora ssącego,

-przeczyszczenie przepustnicy, założenie nowego oringu , sprawdzenie potencjometru przepustnicy,

-sprawdzić styki, złączki, kostki – wszystkich podzespołów elektrycznych silnika; szczególnie komputera wtrysku, KONTAKT 60 ,

-poczytać tematy wcześniejsze na forum

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będę więcej przedrzeźniał przedmówcy.

Nie cytuj całego posta jeżeli odpowiadasz bezpośrednio pod nim.:!:

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Paliwo wlewam tylko i wyłącznie na lepszych stacjach benzynowych unikam tych tańszych, Wszystkie czujniki powinny być w porządku bo samochód był wielokrotnie podpinany pod clipa i nie wykazał żadnej usterki związanej z tymi czujnikami ani innymi, cewki były sprawdzane, cewki producenta beru. 2 mechaników powiedziało mi że jak sprawdzali przemustnice to wskazywała 75% na pełnym zakresie pedała gazu (czy to by była usterka ?), auto ciężko pali na 10 odpaleń zapala na "strzała" 2 razy reszta to kręcenie i silnik próbuje zapalić ale kręci dalej aż zapala z trudem często aż telepie silnikiem. Rozrząd sprawdzany wszystko na na znakach (robiony był na blokadach - innej możliwości w tego typie silnika nie ma). Dodam że silnik nie faluje na obrotach jeżeli odpali to trzyma stałe obroty, nie przerywa, po prostu ma trudności z odpaleniem i przyśpieszeniem. Podkreślam że jego max prędkość którą uzyskałem na autostradzie była 155km/h z wielkim trudnem wtedy w samochodzie robi się tk głośno od silnika że mało nie wyskoczy.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.7 - ortografia, 5.9 - enter, 5.13 - cytowanie

Regulamin dodawania zdjęć

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli jest tak jak napisałeś to należy przede wszystkim sprawdzić i ewentualnie wymienić;

-czujnik położenia wału korbowego - tylko oryginał. Jest b.chimeryczny, raz działa a raz nie,

-czujnik temperatury cieczy chłodzącej, pomierzyć oporność; 2252 Ω ± 112 przy 25 °C; 12460 ± 112 Ω przy -10 °C .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będę więcej przedrzeźniał przedmówcy.

Nie cytuj całego posta jeżeli odpowiadasz bezpośrednio pod nim.:!:

 

 

Dziś obstawiłem z jednym mechanikiem że prawdopodobnie padło znów koło zmiennych faz rozrządu wszystko wynika na jego nie działanie. Jutro oddaje samochód do zakładu w którym to robili. Jeżeli uleczy to auto na pewno napisze, jeżeli nie to sprawdzę to co napisałem .Dzięki za pomoc i pozdrawiam

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13 - cytowanie

Regulamin dodawania zdjęć

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli jest tak jak napisałeś to należy przede wszystkim sprawdzić i ewentualnie wymienić;

-czujnik położenia wału korbowego - tylko oryginał. Jest b.chimeryczny, raz działa a raz nie,

-czujnik temperatury cieczy chłodzącej, pomierzyć oporność; 2252 Ω ± 112 przy 25 °C; 12460 ± 112 Ω przy -10 °C .

Po co każesz mu wymieniać czujniki :?:

Problem prawdopodobnie powstał, w wyniki złego ustawienia rozrządu lub nieprawidłowego działania czujnika położenia wałka rozrządu.

Auto trzeba podłączyć pod CLIP-a i porządnie zdiagnozować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy terkocze ??

Po odpaleniu raz na 20 sek słychac stukanie tak jakby zawór, często też ma przy odpaleniu jak nie odpali to telepie całym silnikiem jak by nie mógł zaskoczyć. Kzf było wymieniane wraz z rozrzadem i mechanik którym to robil mówił ze to nie możliwe zeby było znów kolo do wymiany. Dodam jeszcze ze stało się to w czasie jazdy i nie było żadnego dziwnego dźwięku po prostu silbik stracił na przyspieszeniu oraz problem się pojawił z odpalaniem czadam odpala na tzw. dotyk a raz silbik musi kręcić i kręcić by mógł załapać i to nie ma różnicy czy ciepły lub zimny. Mam pytanie odnośnie koła czy gdyby mogło ulec uszkodzeniu komputer wykazał by to po przez ktoryś czujnik ?, bo u mnie ani nic nie wyskakuje na desce ani na komputerze który podpinali mechanicy. Pozdrawiam ps. przepraszam za popełnione błędy z cytowaniem i ortografia ale pisze na telefonie.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.7 - logika wypowiedzi i ortografia.

Stosuj zdania i interpunkcje. Przed wysłaniem na forum, jeszcze raz przeczytaj i popraw błędy.

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam, po oddaniu auta do mechanika wymienili czujnik faz rozrządu oraz przepustnice po wymianie nic nie wróciło do poprawnej pracy auta. Podpinali auto do komputera serwisowego nie wykrył żadnego błędu.. Czy to może być KZFR ?. Kazałem im rozebrać cały rozrząd i wymienić KZFR bo jeszcze jest na gwarancji przez 5 miesięcy, moje pytanie brzmi czy to może być koło?, oraz czy po rozebraniu rozrządu co musze wymienić w nim (pasek, rolki, napinacz) ?. Pozdrawiam

 

 

PS. Edit: Dodam jeszcze że wystąpiły nowe problemy z autem.. zła reakcja na pedał gazu (wachlowanie), oraz trzęsie autem przy odpaleniu na zimnym silniku, gdy ciepły delikatnie przechodzi ten objaw.

Edytowane przez Gracz94
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpięcie pod clipa powinno pokazać błąd zmieniacza faz, jeżeli to jego wina.

Zgodnie z procedurą w ASO, przy wymianie KZFR należy wymienić kpl. rozrządu.

Czy elektrozawór KZFR też wymieniony??

Napisałeś w #7 poście " auto ciężko pali, na 10 odpaleń zapala na "strzała" 2 razy, reszta to kręcenie i silnik próbuje zapalić ale kręci dalej aż zapala z trudem często aż telepie silnikiem".

Warto mieć podłączony clip i po każdym takim problemie z odpalaniem, powinien pojawić się błąd czujnika wału korbowego.

Jestem za zastosowaniem wskazań z postu #8, to są w gruncie rzeczy groszowe sprawy

Istotne jest stosowanie oleju silnikowego o najwyższych parametrach.

Warto sprawdzić wartości ciśnienia oleju na gorącym silniku ( pompa oleju, panewki, KZFR )

W temacie 1,6 benzyna dużo jest wiedzy na temat KZFR

Auto masz od nowości?? Z którego roku ?? Jaka moc ? Ile pali średnio ??

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!