Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Mam problem z wodą w filtrze kabinowym w swojej Megance.

Zaznaczam, że mam wyczyszczone i przedmuchane odpływy (prawy i lewy).

Spotkaliście się z tym?

Czy rzeczywiście wymaga uszczelnienia wygłuszenie, które z wiekiem nie daje rady?

Auto mam 6lat. 90k przebiegu. Parkuje pod chmurką.

Zdjęcia z przed roku jak mi pociekło po dywaniku to się zorientowałem - przepchałem odpływy wymieniłem filtr i był spokój (mimo że tapicerka po każdej ulewie była mokra).

W tym roku przy uruchamianiu klimy czułem wilgoć.

Przed chwilą wymieniłem filtr i przy wymianie ponownie zauważyłem wilgoć na zaślepce, filtr też był wilgotny.

 

Na fotkach mokra obudowa filtra oraz mokre wygłuszenie wewnątrz pod maską(nad rurką z klimy).

Aktualny obraz to biały grzybek(ewidentnie co deszcz wygłuszenie musi moknąć a w ulewie przeciekać).

 

Z góry dzięki za pomoc.

post-32330-0-65057100-1497822083_thumb.jpg

post-32330-0-72614700-1497822191_thumb.jpg

post-32330-0-77457100-1497908446_thumb.jpg

Edytowane przez debuger
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Miałem taką sytuację:

- Odpływy z podszybia drożne.

- W czasie pracy klimy woda od spodu auta kapie swobodnie

- Na wycieraczkę pasażera kapie po ok 20 min pracy klimy woda.

 

Sprawdziłem, że woda kapała z obudowy filtra kabinowego. W ASO za 40 zł udrożnili odpływ klimy - jakiś wąż, pewnie chodzi o puszę parownika (dużo wody z niego zeszło po tej operacji).

Teraz generalnie jest spokój z kapaniem na wycieraczkę pasażera, ale po zdjęciu zaślepki filtra kabinowego widać na niej zawsze kilka kropel wody. Wody nie da się zauważyć bez zdjęcia klapki.

 

Czy to jest normalna sytuacja?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...


Siema samochód Megane 3 , wczoraj zapuszczałem w kratki wentylacyjne klima doktor w piance, dość ładny zapach. Wcześniej wyjąłem filtr kabinowy, który jest dopiero 4 miesiące w samochodzie, był dość zanieczycziny, czy to normalne po tak krótkim czasie? Ponadto w miejscu filtra było dość wilgotno na tym *tarku* a pod filtrem na plastiku delikatnie spocone. Czy to normalne? Filtr wyciąglem suchy, jedynie jego spod podpora była delikatnie zmoczona. Dodam, że 2 tyg temu miałem w schowku pod nogami, pod dywanikem kierowcy mokro, nie aż tak, ale było, wysuszylem to i jak na razie sucho. Czym to może być spowodowane? Wczoraj przetkałem te dwa otwory na podszybiu, wydaje mi się, że nie były zatkane czy coś, ale potraktowałem je batem i sprężonym powietrzem. 

1503938903318.jpg

IMG_20170828_190043.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, że na filtrze kabinowym jest syf to jest normalne. Jego ilość zależy od tego, gdzie jeździsz i stawiasz auto. Co do środka do czyszczenia klimy - w megankach nie stosuj niczego, co należy stosować przez kratki nawiewu - zalejesz elektronikę i narobisz sobie tylko szkód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alkoholem izopropylowym (izopropanol) ewentualnie środkiem do czyszczenia klimy wurth. Na forum jest gdzieś także temat z opisem jak ktoś czyści klimę za pomocą środka do dezynfekcji przy zabiegach chirurgicznych i spryskiwaczem do kwiatków. Ja przy wymianie filtra kabinowego i czyszczeniu klimy zawsze tam odkurzam taka wąska szczotka z włosiem żeby nie uszkodzić lamelek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jakbyś czyścił klime :)  Ja robie tym preparatem wurth - pojemnik jest niby na dwa czyszczenia ale robię tak że wyjmuję filtr i go wytrzepuję, odkurzam parownik, wsadzam stary filtr, włączam klimę na maxa na 10 min, wyjmuję filtr, spryskuje parownik połową zawartości puszki, zostawiam na 10 min, włączam klimę i czynność powtarzam za godzinę z resztą środka. Na koniec zakładam nowy filtr. Po spryskaniu schyl się pod samochód czy z odpływu cieknie to co wypsikałeś (jeżeli będzie ledwo lecieć to do odpływu włóż tą rurkę z preparatu bez końcówki). Wg. mnie to jest najskuteczniejsza metoda czyszczenia - nic nie śmierdzi przez cały sezon. Wcześniej robiłem czyszczenie klimy w ASO i zawsze po jakimś czasie waliło lodówką/skarpetkami. Jeszcze jedna rada - jak jeździsz z włączoną klimą to wyłączaj ją z 5 min przed postojem (nawiew ma dalej działać) - parownik i filtr będzie osuszany przed postojem i nie będzie robił się ten przykry zapach. W przyszłym sezonie prawdopodobnie kupię sobie (zrobię) ozonator żeby odkazić wnętrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok a mogę zapytać po co wkladasz filtr kabinowy z powrotem na 10min i znów go demontujesz? Jak odczekasz 10min po za aplikowaniu preparatu, to zakładasz ta zaślepke plastikowa przed odpaleniem klimy tą co trzeba zdjąć żeby wyciągnąć filtr czy nie? Możesz podesłać mi linka bezpośrednio do tego samego preparatu co ty używasz? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!