Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jak sprawdzić łącznik do sterowania szyb &am


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Może na początek wyjaśnię objawy i jak już zadziałałem, później zadam pytanie.

Widzę że już niejednokrotnie został poruszony temat sterowania szyb w Megane II, ale na taki przypadek nie natrafiłem na forum.

Objaw: szyba prawa z przodu nie reaguje na sygnał podnoszenia.

 

Co zrobiłem: rozebrałem tapicerkę, okazało się że układ mechaniczny (suwnic itp) jest sprawny. Stwierdziłem, że mimo sterowania przełącznikiem w obie strony siłownik kręci się tylko w jedną, spuszczając szybę. Jak wiadomo przełącznik ten ma w sumie 4 pozycje, 2 do góry i 2 na dół. Siłownik reaguje na obie pozycje na dół oraz skrajną do góry (podniesienie całej szyby). Wszystkie możliwe styki przeczyszczone. Przełącznik jest inny niż pozostałe, dlatego nie mogę sprawdzić czy to jego wina przez zamianę. Nie mogę nawet zamienić par wyłączników do sterowania odpowiednio przodem i tyłem na panelu sterującym kierowcy bo się różnią. Nie przewiduję winy po stronie siłownika, ponieważ badając napięcie na jego zaciskach, okazało się że jest on polaryzowany jednokierunkowo w opisanych wyżej pozycjach przełącznika.

Pytanie. Proszę o wytyczne, jak sprawdzić czy wina leży po stronie łącznika sterującego szybami.

wiem, że wytłumaczenie jest trochę zawiłe, ale wydaje mi się, że dla Kolegów, którzy obracają się w temacie wszystko będzie jasne.

 

Albo jakiekolwiek sugestie proszę!

post-9170-1211478145_thumb.jpg

post-1-1211478145_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Hej,

A tak od drugiej strony:

To co widzę to chyba sterwonik od strony pasażera? Jeśli tak to czy sterowanie od strony kierowcy działa? Jeśli nie to może po prostu odłącz kostkę dochodzącą do drzwi, przeczyść poruszaj itd...

 

Kiedyś jak walczyłem z moimi szybami, to robiłem sobie rozpiskę, które piny są łączone w zależności od położenia przełącznika, ale po pierwsze to był przełącznik od strony kierowcy, po drugie niestety kartki dawno już nie ma....

No ale myślę, że co najmniej dwa dodatkowe (bo pewnie niektóre piny są na stare zwarte) połączenia powinny być, gdy naciśniesz opuszczanie/podnoszenie.

A sprawdzisz byle miernikiem, ewentualnie bateria i żarówka.

 

Powodzenia,

Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!