Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

2.0 Tce 180 vs 2.0 Dci 160


makin23

Rekomendowane odpowiedzi

Witam cały czas się zastanawiam nad kupnem megany w cupe tylko jaki silnik wybrać? Rocznie robię około 20 tyś.km trasa 30% miasto 70% . Kwota przeznaczona na auto to około 30-35 tyś. zł . Lepiej benzynę i ją zagazować żeby jazda nie była zbyt kosztowna czy diselka ? A i jak z kosztami części tańsze są do benzyny czy do diesla ? Czekam na podpowiedzi .

Edytowane przez makin23
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro jeździsz zdecydownie wìęcej po mieście to bierz benzyniaka, jak go zagazujesz będzie dużo tańszy w użytkowaniu niż nawet diesel a lepiej sprawdzi się w mieście, w dieslu dpfy egry etc i nie zdążysz wypalić tego i potem tylko koszty.

Silnik 2.0 tce z tego co sie orientuje ma dobre opinie więc ja bym się nie zastanawiał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeden i drugi silnik ma dobre opinie. Filtr FAP w 2.0 dci wypala się nawet w mieście, więc nie powielajcie nieprawdziwych teorii.

Makin23 przejedź się jednym i drugim i sprawdź co Ci się podoba.

2.0 dci 160KM to jednostka 16-zaworowa, do 4500obr kręci się praktycznie jak benzyna. Zupełnie inna jazda niż 1.9, gdzie powyżej 3000obr jest głównie hałas.

Gdyby nie możliwość założenia gazu to sam nie wiem który silnik bym wybrał.

Zwiększyć moc można w jednym i drugim bez większych problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem już kilkoma , benzyną i dieslem oba mi się podobają dlatego mam dylemat co wybrać.A jak z trwałością sprzęgła , dwu masy , żywotnością silników ? I kosztami serwisu .

Edytowane przez makin23
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważam, że obie jednostki są bardzo dobre.

I tu i tu masz dwumasę i turbo. Wtryski w 2.0 dci ale są bezproblemowe i znoszą duże przebiegi.

Dwumasę w benzynie w razie czego możesz założyć z rs-a (o ile mnie pamięć nie myli). W jednym i drugim silniku turbo jest trwałe, chłodzone cieczą, dodatkowo ma elektryczną pompkę do chłodzenia po wyłączeniu silnika.

Jak będziesz chciał zwiększać moc to większe możliwości daje benzyna - parę gratów z rs-a i spokojnie 230KM można zrobić.

Ja mogę tylko porównać dci do gt220 no i gt220 jest bez porównania dziksze :-) Pamiętaj, że zawieszenie na dziurawych miejskich drogach potrafi wymęczyć, ale na równych drogach szybkiego ruchu jest super.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!