Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Gorący silnik auto kręci lecz nie zapala


Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry

Problemem jest nie zapalanie MEGANE II 1.5 dci 2004 rok. Auto jak jest zimne( letnie) zapala bez problemu. Powyżej ok 60 stopni zaczyna się problem z zapaleniem silnika- auto kręci wskakuje jakby na 2-3 cylindry i nie włącza pedału gazu. Zdarzy się że po 5-10 sekundach poszarpie sinikiem i wskoczy na swoje 850 obrotów i jedzie już ok, oczywiście do zgaszenia silnika.Wraz ze wzrostem temperatury silnika zapłon i wskoczenie na obroty jest coraz trudniejszy. Na bazie wyczytanych informacji wymieniłem:

1. termostat z obudową i czujnikiem temperatury

2.Czujnik położenia wału

3.czujnik pozycji waka rozrządu.

4.komputer sterowania wtryskiem ECU

Sprawdziłem:

1.podłączenia na akumulatorze

2.moduł UCH ( na nadkolu w komorze silnika) suchy i czysty bez jakichkolwiek zanieczyszczeń i nalotów

3. wiązki kablowe w okolicy akumulatora i ECU

4. wtyczki do ECU czyste i bez nalotów

 

Wszystkie te działania nie dały efektu. Dodam że po odpięciu czujnika temperatury auto zapala bez problemu z pływającym oczywiście gazem ale zapala. Przegląd CLIPEM - brak błędów, parametry silnika ( ciśnienia paliwa i powietrza temperatury powietrza i paliwa) wszystko w normie. Jedyne co zauważyłem na CLIP to że w chwili kiedy nie zapala w pozycji silnik jest: rozrusznik włączony pomimo że auto pali( żle ale pali) a w chwili jak znika ten wpis auto wraca do życia ( obroty i gaz ok.)

Może Ktoś z Panów miał podobny przypadek.... szukam pomocy i podpowiedzi co jeszcze powinienem sprawdzić..??

z góry dziękuję

Dodam jeszcze że auto ma nowe wtryski, pompę po regeneracji, wymieniony filtr paliwa, o turbo i remoncie kapitalnym głowicy nie wspomnę....:)

 

Po kolejnych analizach i przemyśleniach, mam wrażenie że problemem są ...wtryskiwacze.. wymienione ok 2 lata temu na nowe co prawda podobno do KANGOO ale mające pasować zamiennie. Ale no właśnie mój ECU nie przyjmuje kodów obecnych wtryskiwaczy, pracuje na starych do wtryskiwaczy których w aucie już dawno nie ma. Na bazie analizy literatury i forum zakładam że właściwy kod wtryskiwacza w ECU to właściwa korekcja .Próba dopisania obecnych kodów do ECU powoduje zawsze przyjęcie wartości domyślnej, a w efekcie auto leci w tryb serwisowy 1300 obrotów i brak reakcji na pedał przyśpieszenia.

Panowie proszę o opinię czy według Was powinno się grzebnąć w dawce startowej ( mam wrażenie że tu jest problem gorącego silnika , a potwierdza to odpięcie czujnika temp. silnika czyli zmiana parametru temperatury dla dawki wtrysku i auto odpala bez problemu).

Edytowane przez Bog_dan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!