Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

+ na przycisk bagażnika


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, Pytanie moje dotyczy plusa który idzie na przycisk bagażnika, jest on czarnym kabelkiem, który za wtyczką przechodzi w kolor brązowy i idzie do przycisku. Skąd ten kabelek bierze plus ? Idzie do skrzynki pod kierownicą, czy pod maską?

Pytam bo brak napięcia na tym kabelku, brak możliwości otworzenia bagażnika. Reszta okej, podświetlenie rejestracji wszystko w porządku, tylko brak tego jednego plusa. Przeglądałem forum lecz nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Edycja poprzedniego postu:

Są różna wersje schematów zależnie od modelu i czy występuje HF. Ogólnie to ten przewód wychodzi z modułu w kabinie.

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bezpiecznika nie ma. Zasilanie wychodzi z pinu 7 szarej 12 pinowej wtyczki w module kabiny UCH. Pod siedzeniem kierowcy masz duże złącze R2 i w nim pin 16 zasilający silnik klapy. Przyciskiem łączysz zasilanie silnika (oczywiście po przejściu przez uzwojenia silnika) z masą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego @Narky na 99% czeka cię prucie wiązki w peszlu.

Przeczytaj mój post i cały wątek

 

Druga opcja jak kolega wyżej napisał gniazdo pod fotelem kierowcy ale bardziej prawdopodobny jest przerwany przewód.

Nastaw się na wymianę wszystkich przewodów, ewentualnie możesz zostawić dwa najgrubsze.

Mam auto z 2007r i po zakupie nie dział guziol na logo Renault. Pod koniec zeszłego roku wysiadło oświetlenie tablicy.

W zeszłym miesiącu zaczęły się problemy z otwieraniem klapy bagażnika.

Wyciąłem całą wiązkę, zrobiłem nowe wstawki i teraz działa wszystko <ok>

Edytowane przez Graffy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej takiej odpowiedzi oczekiwałem

To znaczy powiem jak sytuacja wygląda, auto normalnie stało, było lakierowane. Z racjii ze posiadałem dwie tylne klapy to test lakieru zrobilem natej zdjętej. Po wszystkim po prostu założyłem inną. Dzisiaj patrze. Napięcie na przycisku to 0.8 V czyli po prostu gdzieś niema styku. Znalazłem ten przewód w tylnim słupku po zejściu z podsufitki, problem ten sam, Być może faktycznie ta wtyczka pod siedzeniem. Będę informował na bieżąco.

 

 

Edit.

Wtyczka pod siedzeniem sprawdzona, wygląda okej, styki nei zaśniedziałe. Napięcie takie samo jak z tyłu na przycisku ( 0.8v ) Dalej zauwazylem jedną zależność. Brak światła stopu, pozycyjnego tylnego lewego. Spalona żarówka, lecz po wymianie nie świeci, napięcie 5.0 V.

Edytowane przez Narky
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niech się wypowie ktoś bardziej kumaty ale mi to wygląda na problem z UCH.

Teraz zauważyłem, że ty masz HB a ja kombi ale wydaje mi się, że większych różnic nie ma.

Poszukaj schematów dopytaj bardziej kumatych ale na guziolu od klapy raczej 12V nie będziesz miał.

Tam raczej idzie jakiś sygnałowy do UCH i dopiero z UCH do zamka idą 4 przewody (czujnik otwarcia + sterowanie silnikiem zamka)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wersja bez HF pisałem wyżej. Problem nadal istnieje, dodam iż napięcie na lewym świetle postojowym waha się 4-8V. Brak światła stopu, kompletnie. A zamek jak niedziałał taknei działa. Rozebrałem wtyczki pod siedzeniem, odpiąłem komputer pod kierownicą, wszystko idealne, i chyba nigdy nie rozbierane, bo wszystkie zatrzaski plastikowe były całe :D

Jednak nie mam juz pomysu gdzie szukać problemu. Napięcie przy bezpiecznikach pod maską na światła pozycyjne jest.

 

Dodam, że auto ani nic sie raczej od stania nie popsuje

Edytowane przez Narky
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o otwieranie klapy miałem taki przypadek w Scenicu II, że uwalone było coś w UCH. Nie podawał na konkretnym pinie 12V gdy powinien. Podpiąłem klapę pod zamki drzwi i jest OK, minus taki, że trzeci przycisk na karcie jest bezużyteczny.

Edytowane przez kaag
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Światła zrobione, problemem były wtyczki... Nie wiem z czego oni je robią ale po prostu masakra ...Problem zamka nadal jest ;/

kaag. Mógłbyś konrketnie napisać w który kabel się wpiąłeś? Chodzi o któryś z tej wtyczki która wchodzi do zamka drzwiach ?

 

Edit.

Zacząłem zastanawiać się nad działaniem tego wszystkiego, skoro jest to jakby włącznik, to powinien mieć kabel który idzie prosto na zamek.

U mnie wyglada to tak :

Wychodzą 3 kable Niebieski, Czarny, Brązowy. Idąc na logike, podświetlenie tablicy musi mieć mase jest to czarny kabel. Niebieski podświetlenie tablicy ( + ), No i nieszczęsny brązowy kabel, w którym napięcie wynosi 0,8 V.

 

Niebieski ( + na podświetlenie tablicy )

Czarny ( Masa )

Brązowy( Plus na zamek )

To jakim prawem na przycisk wchodzi brązowy kabel, a z drugiej strony wychodzi czarny który idzie na mase?! Przecież to nie ma sensu.

Edytowane przez Narky
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pamiętam teraz, któryś z UCH, wtyczka PP1 lub PP2, ale strzelam trochę bo dawno to było, jak masz schematy to looknij, tyle że są różne, Scenic miał inaczej niż moja megi a oba nie miały HF. Dopiero jutro wieczorem będę w domu i będę mógł sprawdzić.

 

Edit:

Wcześniej namieszałem, nie pod zamki drzwi to podłączyłem ale teraz to nie istotne.

Najważniejsze to sprawdzić zasadę działania (który schemat zastosować). To 0.8V to na przełaczniku otwierającym klapę? Tam nie szukasz plusa jak pisałeś, masa ma tam być i jeśli jest to

sprawdź czy przy naciśniętym ww przełączniku jest masa na pinie nr 1 silnika klapy. Jeśli tak to sprawdź czy masz 12V na 7 pinie z zaznaczonej wtyczki, gdy auto jest otwarte.

thumb_hosting_zdjec_1499533651__uchaaaaa.png

 

Otwieranie klapy sterowane jest masą, tzn. gdy jest to 12V o którym wyżej, to naciskając przycisk na klapie podajesz masę na silnik i można otworzyć.

Tak było w Scenicu phI, u mnie w Megi phII, sugerując się schematem może być inaczej, ale nie sprawdzałem.

Edytowane przez kaag
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aaaa, czyli tam ma być masa, a + jest podawany cały czas po otwarciu samochodu na zamek. W którym pinie na zamku ma być ten plus 12 V?

Myślę, że skoro mam Megane PH I to będzie to tak jak w Sceniku Ph I, Zaraz rozbiorę i posprawdzam to co mówisz. Dzięki za wyjaśnienie.

 

Edit.

Problem rozwiązany Problemem było moje niezrozumienie, że przycisk łączy mase silniczka z masą pojazdu. + Luźny jeden pin w przycisku. Dziękuję za pomoc!

Edytowane przez Narky
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!