Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, kilka lat temu miałem taki problem iż co jakiś czas samochód (renault megane 2 1.4 16V benz, rok 2003, sedan) nie chciał odpalać. Pojechałem do kolegi na warsztat, ten tylko odłączył akumulator i zresetował komputer i wszystko wróciło do normy. Przez jakieś 4 lata problem nie występował, aż do teraz. Tym razem zdarza się to znacznie częściej. Wyposażyłem się już w adapter i programik diagnostyczny na telefon. Sprawa wygląda tak, że co jakiś czas jest taka sytuacja (niezależna od silnika zimnego/gorącego czy pogody..) że rozrusznik kręci, ale silnik nie zaskakuje podczas rozruchu. Wówczas podłączam się pod gniazdo diagnostyczne, sprawdzam listę kodów usterek (zawsze pokazuje że błędów brak...), następnie klikam "kasuj błędy" i wówczas samochód odpala. Czy ktoś się orientuje co może być tego przyczyną? Chciałem samochód sprzedać, ale wcześniej usunąć tę dziwną usterkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten CLIP to co to takiego?? Rozumiem że to chyba warsztat tym dysponuje? Czy ten clip wykryje to także gdy silnik odpala normalnie? Sęk w tym że zdarza mi się to powiedzmy raz na tydzień lub dwa....dałem na półtora tygodnia samochód do znajomego i akurat "pech chciał" że cały czas odpalał i facet nic nie znalazł. Odebrałem samochód i na drugi dzień..bach..znowu to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Clip jest dedykowanym interfejsem do diagnozowania renufek i dlatego najlepiej nim zdiagnozować błędy.

Diagnozowanie innymi skanerami nie zawsze daje pozytywne wyniki, nie zawsze pokazywane są wszystkie błędy.

Przypuszczam, że ten Twój interfejs nie pokazuje wszystkich błędów, ale je kasuje.

Dlatego polecam CLIP-a, być może w pamięci ECU będą zapisane jakieś błędy.

Można spróbować wyczyścić i pomierzyć czujnik położenia wału, wyczyścić przepustnicę z silniczkiem krokowym. Jednak nie sądzę, żeby to było przyczyną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obstawiam kończący się czujnik, o którym pisał P_r_z_e_m_o.

Można spróbować wyczyścić i pomierzyć czujnik położenia wału

Miałem podobne objawy w dCi. Kręcił, kręcił i nie zaskakiwał.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ten czujnik położenia wału powinien dawać jakieś błędy na diagnostyce komputerowej? Ile kosztuje mniej więcej usunięcie tej usterki, jeśli okaże się że to właśnie to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie (nie wiem czy to był Clip) najpierw były błędy DF112, DF049 i wymieniłem czujnik położenia wału korbowego. Nie pomogło i pojawił się błąd DF091 czujnika położenia wałka rozrządu. Wymiana tych dwóch czujników rozwiązała mój problem. Raz jeszcze zaznaczę, że to było w 1.5 dCi 101 KM.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!