Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nieprawidłowe korekty paliwowe


Rekomendowane odpowiedzi

Problemem w mojej reni są nieprawidłowe adaptacje paliwowe przez co w programie ScanMaster mam błąd katalizatora oraz sondy lamda.

jak widać : katalizator - not complete , sonda lamda- not complete

 

thumb_hosting_zdjec_1499892221__beztytulu8.jpg

 

Korekty na LPG są nieprawidłowe : krótko terminowa -4,7% a długo terminowa +34,4%

krótkoterminowej w tym przypadku nie biorę pod uwagę tylko długo terminową co wygląda na zbyt ubogą mieszankę i komp chce aby dodać więcej gazu.

Objawy to auto sporadycznie gaśnie po wciśnięciu sprzęgła przy dojeździe do skrzyżowania. Problem jest prosty bo kiedyś się tak już działo, nie ma odpowiedniego ciśnienia gazu, gdzieś się instalacja rozszczelniła. Tak było poprzednio jak byłem w warsztacie instalującym LPG.

 

thumb_hosting_zdjec_1499892311__beztytulu9.jpg

 

Problemem są korekty paliwowe na Pb: krótko terminowa -18,8% a długo terminowa +43,8% ,ostatnio kilka razy zdarzyło się że auto zaraz po odpaleniu zadławiło się i zgasło a później nie chciało odpalić dopiero po odczekaniu kilku minut odpaliło. Objaw oraz korekty długoterminowe wskazują też na mieszankę zbyt ubogą choć chwilowe mówią że auto dostaje za dużo paliwa.

 

thumb_hosting_zdjec_1499892341__beztytulu10.jpg

 

Jaka w takim przypadku jest diagnoza?

Może być uwalona grzałka w sondzie lamda mimo że nie mam błędu?

Przytkany filtr paliwa lub brak odpowiedniego ciśnienia na pompie? Jakie powinno być prawidłowe ciśnienie paliwa ?

Przytkany wtryskiwacz?

 

Moja teściowa posiada takie samo auto tylko o rok młodsze z roku 2001 i porównałem sobie korekty na Pb bo instalacji LPG nie ma

mimo ,że ma uwaloną sonde lambda korekty paliwowe wyglądają lepiej. Choć silnik na wolnych obrotach chodzi gorzej, obroty falują to auto nie gaśnie.

 

thumb_hosting_zdjec_1499892456__beztytulu3.jpg thumb_hosting_zdjec_1499892704__beztytulu4.jpg thumb_hosting_zdjec_1499892528__beztytulu5.jpg

 

Błąd P0136 wskazuję na sondę za katalizatorem , ale u mnie w roczniku 2000 nie ma sondy za katalizatorem tylko ta w kolektorze wydechowym

U teściowej nie sprawdzałem ,ale czy jest to możliwe ,że teściowa w roczniku 2001 ma dwie?

A i jeszcze zapomniałem pozycja przepustnicy u mnie 11% a u teściowej 2% skąd taka?

Przyznam ,że od 1,5 roku auto chodziło tylko na LPG nie przeganiałem go na Pb

Edytowane przez Siara64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początku pytanie z którego roku masz megankę i z jakiego interfejsu korzystasz. Ja mam z końcówki 1999 roku, ale PCMScan i ScanMaster nie łączy mi się ze sterownikiem.

Generalnie to masz za chudą mieszankę i na benzynie i na gazie Liczy się suma STFT i LTFT i Tobie to wychodzi na gazie +29%, a na benzynie +25%. Tylko nie wiadomo co jest pochodną czego. Takie rzeczy najlepiej sprawdzać po resecie sterownika benzynowego i przejechać się 30-40 km ( tyle mniej więcej ja muszę przejechać corollą) na benzynie i sprawdzić jak się ustawiła korekta długa (wg mnie powinna chodzić w okolicach zera (+/-3%). Później podobną operację zrobić tylko na gazie i zobaczyć jak wyszła korekta długa (wg mnie, przy dobrze ustawionej instalacji gazowej też powinna chodzić w podobnych granicach).

Jeżeli próba ta na benzynie wyjdzie wysoka to ja bym sprawdził wtryskiwacze benzynowe czy nie są przytkane, bo przy jeździe na gazie może do czegoś takiego dojść (nawet do całkowitego zatkania). Przy wypowiadaniu się na temat gazu, istotne byłoby to kiedy ostatnio instalacja była ustawiana i jak. Bo jak niedawno,to może to być efekt ustawiania gazu do benzyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Megane jest z 2000r a który miesiąc i dzień to nie wiem auto jest mojej żony.

Interfejs ELM 327 v1.5 i program ScanMaster ELM 2.1

 

thumb_hosting_zdjec_1500413663__beztytulu21.jpg

 

U mnie też nie chciało się łączyć ale pogrzebałem w ustawieniach i działa łączy się za każdym razem

tak mam ustawione,

 

thumb_hosting_zdjec_1500413783__beztytulu25.jpg

 

Co rozumiesz przez reset sterownika benzynowego ?

Odłączenie kwasa?

 

Jak na razie to kazałem żonie kilka dni jeździć na Pb i dziś sprawdziłem korekty i nic się nie zmieniło.

krótka skacze od nawet +2% do -15% a długa stoi równo +39,1

 

thumb_hosting_zdjec_1500414226__beztytulu23.jpg

thumb_hosting_zdjec_1500414257__beztytulu24.jpg

 

Z ciekawości ostatnio sprawdziłem świece bo nawet nie wiem kiedy były wymieniane ,ale wyglądały jak nowe ,ale wymoczyłem je w benzynie ekstrakcyjnej.

Auto ma przejechane 137500km przy przebiegu 132500 były wymieniane filtry i regulacja. Auto ma świeżą instalację założoną przy przebiegu 120500km.

 

Zgadza się prawidłowe korekty powinny być w okolicach zera (+/-3%) na Pb i LPG powinny być praktycznie takie same w BMW X3 3.0i tak właśnie mam

 

Nie chcę wymieniać nic w ciemno bo to strata kasy , trafna diagnoza to podstawa do działań.

O tyle jestem w komfortowej sytuacji ,że teściowa ma Megane z 2001r z tym samym silnikiem.

Jak przyjedzie to najpierw przełożę sobie świece a później wtryski i zobaczę czy jest poprawa.

Edytowane przez Siara64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co rozumiesz przez reset sterownika benzynowego ?

Odłączenie kwasa?

Nie wiem czy w megance odłączenie na chwilę aku powoduje zerowanie błędów i korekt. Jeżeli ScanMasterem łączysz się ze sterownikem benzynowym (ECU), to powinna tam być opcja odczytu błędów i ich kasowania. W PCMScanie przy okazji kasowania błędów w corolli kasuję również korekty.

Auto ma przejechane 137500km przy przebiegu 132500 były wymieniane filtry i regulacja. Auto ma świeżą instalację założoną przy przebiegu 120500km.

Przy takim przebiegu na gazie raczej nie przypuszczam aby wtryskiwacze benzynowe były przytkane. U mnie w corolli pierwszy raz wtryskiwacz benzynowy zatkał się przy przebiegu ok. 50 000 km na gazie.

To musi być coś wspólnego dla benzyny i gazu, bo korekty mają jednakową tendencję na obydwóch paliwach, więc pompę benzyny nie brałbym pod uwagę, chyba że usterka była jeszcze przed gazowaniem, a gazownik (bezkrytycznie) wychodził z założenia że korekty na benzynie i na gazie mają się pokrywać i gaz ustawił pod korekty benzynowe, bo tego wykluczyć nie można.

Zacząłbym od sprawdzenia jak chodzi sonda lambda. Lewe powietrze w sensie nieszczelności można sprawdzić, ale nie przypuszczam, aby coś takiego było. Bardziej bym się skłaniał ku temu, że sygnał otwarcia przepustnicy nie odpowiada faktycznemu jej otwarciu lub przepływomierz zaniża przepływ powietrza.

Dziękuję za informację na temat połączenia ScanMastera ze sterownikiem. U mnie nie było takiego połączenia ani PCMScanu ani ScanMastera, ale spróbuję ponownie jak tylko będę miał do meganki dostęp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przepływomierz

Tak z ciekawości, gdzie ten przepływomierz jest?

Sprawdził bym rezystor położenia przepustnicy, w SN jest są podane wartości jakie powinien mieć. Na forum też powinieneś znaleźć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak z ciekawości, gdzie ten przepływomierz jest?

Prawdę powiedziawszy w megance nie wiem dokładnie gdzie jest ten czujnik, powinien chyba być bo na tej podstawie sterownik wstępnie wylicza czas otwarcia wtryskiwacza, chyba, że robi to na postawie uchylenia przepustnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem korekt rozwiązany są prawidłowe minimalnie mieszanka uboga

 

Błędem jest to,że przyjąłem iż korekty w Megane mają tak samo wyglądać jak w BMW. Kolega Gimak też kierował się tym jak wyglądają korekty w Toyota Corolla. Zadzwoniłem do warsztatu gdzie był montowany gaz PITEC w Poznaniu, powiedziałem o korektach w Megane i dostałem odpowiedz, że Francuzi to dziwny naród i zawsze w autach robią wszystko inaczej jak pozostali producenci. W przypadku Megane korekty należy podzielić przez 4. Nie wiem jak się to do innych modeli aut produkowanych we Francji.

 

Ma to sens, ponieważ sterownik ECU jest w stanie korygować zaburzenia mieszanki w zakresie +25% do -25%. Powyżej lub poniżej tej wartości komputer wywala błąd w zależności czy jest - czy + są to inne błędy i zależy jak został zaprogramowany do danej sytuacji. Błędy sondy, przepływomierza, wypadanie zapłonu, przepustnicy, mieszanka uboga lub bogata itp.

 

Przy takich korektach jak w pierwszym poście kontrolka check powinna świecić a komputer powinien walić błędami a tak nie jest.

Silnik chodziłby nieprawidłowo, a chodzi pięknie na Pb i LPG bez falowania, ma moc i wkręca się na obroty jedyne co to sporadycznie gaśnie przy dojeździe do skrzyżowania i 4 razy zgasł podczas przełączania z Pb na LPG i po tym nie chciał odpalić dopiero po kilku minutach.

 

Czyli na gazie +29%, a na benzynie +25% \4 co daje na LPG +7,25% i na Pb +6,25% czyli mieszanka uboga

Cały czas podejrzewam sondę lambda że nie działa prawidłowo mimo iż nie wywala błędu w końcu ma 17lat a serownik ECU Meganki nie daję możliwości aby ją sprawdzić w ScanMaster lub SDprog

w Bmw te programy widzą wszystkie 4 sondy i pokazują ich pracę , u kolegi Gimaka w Corolli pewnie też.

 

Megane nie przechodzi testu spalin w ScanMasterze katalizator - not complete , sonda lambda- not complete

U teściowej jest tak samo ale tam jest błąd sondy P0136

 

Poczekam aż teściowa wymieni sondę, zobaczę czy u niej Megane przejdzie test spalin, a później przełożę sondę i zobaczę co wyjdzie u mnie.

 

Co do przepływomierza powietrza jak sama nazwa wskazuje mierzy on masę powietrza, więc w każdym aucie znajduję się tuż za filtrem powietrza, w przypadku Megane jest przy ścianie grodziowej można powiedzieć, że za silnikiem są tam dwie wtyczki jedna od przepływki a druga pewnie od przepustnicy. Sprawdzałem korekty po odłączeniu obydwóch i zero reakcji a tak nie powinno być jakieś dziwne to Megane. Pod spodem jest kolektor wydechowy a w nim wkręcona soda lambda.

Edytowane przez Siara64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w Bmw te programy widzą wszystkie 4 sondy i pokazują ich pracę , u kolegi Gimaka w Corolli pewnie też.

W PCMScanie jest podgląd pracy sond lambda, natomiast w ScanMasterze o ile dobrze pamiętam wartości chyba są, ale nie wiem czy są dostępne wykresy.

W megance ze sterownikiem łączę się poprzez DDT2000, ale nie mam opanowanego tego programu (po francusku), więc nie bardzo wiem gdzie szukać korekt, Wartości napięcia sondy są pokazywane, ale nie wiem czy można je zobaczyć w postaci wykresu, bo to bardziej przemawia. Jak sprawdzałem w czasie jazdy, czy ustawienie mapy w instalacji gazowej po regeneracji reduktora jest w porzadku, to wykorzystałem do tego diodowy tester sondy lambda, który sam sobie zmajstrowałem.

Co do przepływomierza powietrza jak sama nazwa wskazuje mierzy on masę powietrza, więc w każdym aucie znajduję się tuż za filtrem powietrza, w przypadku Megane jest przy ścianie grodziowej można powiedzieć,

Tam nie zaglądałem, bo w tym miejscu jest u mnie tylko 15-20 mm luzu, a sondy lambda nie widać - nie ma bezpośredniego do niej dostępu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę mi się wierzyć, że w tej megance jest przepływomierz. U mnie nie ma. Sterownik dawkuje paliwo na podstawie MAP i TPS. Ale głowy sobie nie dam uciąć, że w megi 1 tego ustrojstwa nie montowali. A czy w tym ScanMasterze nie ma możliwości podglądu pracy sondy? Ja od tego bym zaczął, jak już zresztą zasugerował gimak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ScanMaster czy SDprog ma możliwość podglądu pracy sond , widzi je w X3 , Merivie czy Corolli

ale w Megane nie ponieważ komputer auta jest stary przez co ma mniej parametrów do podglądu.

 

W DDT2000 skanowałem auto i jest czysto zero błędów, dziwny ten program mało czytelny i na dodatek po francusku

Bez jej podmianki lub wyjęcia raczej się nie obędzie.

Edytowane przez Siara64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez jej podmianki lub wyjęcia raczej się nie obędzie.

U mnie po wymianie sondy zaczęły świrować wolne obroty na zimnym silniku. U mnie wtyczka sondy jest z boku bloku silnika mniej więcej na wysokości dna zbiornika wyrównawczego. Tam można się wpiąć w przewody sondy woltomierzem lub testerem sondy i sprawdzić jak sonda pracuje. U mnie przed wymianą (sprawdzałem woltomierzem - zakres 1V) i chwilowa reakcja była tylko przy większych obrotach. Po wymianie chodzi prawidłowo, ale wystapił w/w problem. Później przy sprawdzaniu w czasie jazdy mapy w instalacji gazowej podłączyłem tam tester.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!