Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nie odpala rano. PO południu już tak. Prośba o poradę.


Ewelinka818

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam megane 2 silnik 1.5 dci 2002 r.Wiem, że ten temat jest wałkowany już kilkanaście tysięcy razy. Tylko po przeczytaniu różnych postów niestety nie jestem w stanie już sama sobie poradzić. Zacznę od początku w sumie było wszystko ok nawet z zapowietrzonym układem auto chodziło paliło.

W zeszłym roku uszczelniali mi wtrysk (takie paproki co się potem okazało)wymieniany był także filtr i nigdy nie było, żeby auto nie odpaliło może nie zawsze za pierwszym ale nie było kłopotu. Przyszedł styczeń i poważne mrozy i auto już stało i właśnie wtedy zauważyłam dziwną zależność rano nie pali po południu pali i tak dzień w dzień do momentu aż udało się ją uruchomić od rana. Pojechałam znów do mechaników(mam warsztat obok miejsca pracy) Wymienili filtr paliwa, przekaźnik świec (choć mój był dobry) pompke ręczna i rozłożyli ręce. Potem wzięłam się na sposób jak rano nie odpalała za tym którymś razem drugi aku kable i poszło. Jak już odpaliła to było ok. Potem się zrobiło gorąco (lato) i paliła od kopa do ostatniego tygodnia. Półtora tygodnia temu znów jej odwaliło i dupa kręcić musiałam z 10 razy żeby zapaliła. Wymieniłam pompkę i przewody zero powietrza. Jeszcze taki gościu co 3 lata walczył ze swoim kangoo powiedział że mam rozrząd przestawiony (czujnik na wałku rozrządu pokazywał niespójność czy jakoś tak) Więc cofnięty został rozrząd ponoć o jeden ząbek do tyłu. Nawet lepiej się zbierała i miała lepszego kopa ale podczas jazdy tylko. Wczoraj rano zapaliła za 10 czy 12 razem po czym zaczęła się dusić więc ją zostawiłam( nie było możliwości jechania) jak trzymałam gaz było ok jak tylko puściłam to się zadusiła. Po południu około godziny osiemnastej poszłam wyciągnęłam wtyczkę PPH2 (ze skrzynki bezpiecznikowej ponoć ona jest od zapłonu, zaśniedziała była co nie miara) wsiadam Start i o dziwo zakręciła rozrusznikiem raz i oooo chodzi. Ładnie cichutko równo no auto marzenie. Przejechałam się nawet komputer pokazuje że mniej Pali 5.4 na 100 a nie 7l. PO zgaszeniu już trochę dłużej kręciła, ale zapalała. Dziś rano znów nic 15 razy jak nie więcej kręciła prawie się aku rozładował i nic, paliwo było pompowane i nic no dosłownie nic. Dodam tylko że temperatura powietrza u Nas spadła od wczoraj o prawie 15 stopni. Gdzie tu może być przyczyna. Zimą było to samo rano zimno i nic wieczorem cieplej i Pali. Tracę już nerwy do tego auto, na różne sposoby i nic. Nie wiem co może jeszcze jej dolegać. Jakieś porady od czego zacząć?? Już za dużo kasy u mechanika poszło, żeby nadal wydawać a tu coraz gorzej.

 

Jeszcze mam jedno pytanie jak mechanicy wymieniali filtr i było powietrze to usuwali wszystkie szybkozłączki (myśląc że być może one łapią lewe powietrze) i przy pompie był taki jakby zawór, odpowietrznik (dokłądnie nie wiem jak to się nazywa) na niego się nakłada wąż paliwowy dopływowy. Ściągneli go i nie założyli. Czy on ma jakieś znaczenie?? Moze paliwo się wraca czy coś .... Nie wiem sama.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, strzelam, ale jeśli był odpowietrznik, a go nie ma, to czy czasem nie zapowietrza się ten przewód?

 

 

Właśnie nie. Powietrza nie ma w ogóle w układzie może jakieś tam malutkie bąbelki polecą, ale to nie jest to c obyło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyciągnęłam wtyczkę PPH2 (ze skrzynki bezpiecznikowej ponoć ona jest od zapłonu, zaśniedziała była co nie miara)

Auto poddać generalnemu przeglądowi,

Przeczyścić wszystkie styki, złączki, wtyczki, połączenia elektryczne,

Sprawdzić szczelność układu dolotowego powietrza, paliwa ( czy nie ma wycieków ), wymienić filtr powietrza,

Głównym powodem trudności w rozruchu zimnego silnika są ;

-niewłaściwe, brudne paliwo, syf w zbiorniku ; spróbuj DISEL GOLD + olej 2T na pełny bak ok.250 ml ,

-czujnik położenia wału korbowego - b.chimeryczny - koniecznie oryginał,

-czujnik temperatury płynu chłodzącego,

-niewłaściwy filtr paliwa lub źle założony; najlepszy, sprawdzony to purflux,

-bąble powietrza przed pompą wtryskową, zaworek jednokierunkowy ( ściągnięty )

-sprawdź ciśnienie paliwa na wolnych obrotach, powinno być ok.250 atm - regulator ciśnienia paliwa??? ,

-oraz kontrola paliwa na obecność opiłków ;Opiłki metalu w paliwie w silniku 1,5 dci do roku 2006

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!