Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

stukanie w baku


Rekomendowane odpowiedzi

Na początek chciałem się z wszystkimi przywitać ponieważ to mój pierwszy post tutaj. A więc witam :( <ok>

 

Mam następujący problem gdy zgasze silnik to przez kilka minut w baku słychać stukanie i ciekawi mnie co to jest bo domyślam się, że tego nie powinno być mało tego jak kilka razy zatankowałem do pełna to wskazówka na desce nigdy nie wskazała max tylko zawsze ok 3/4 baku mało tego zdażało się że auto czasami gasło (i miało problem odpalić za pierwszym razem ) dopiero jak kilka litrów wyjeździłem to znów było ok :-P zastanawiałem się czy bak nie jest zapowietrzony czy coś bo zawsze jak odkręce kurek to syczy powietrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w zbiorniku jest wytwarzane podciśnienie więc raczej to normalny objaw. widać że układ jest szczelny. ja bym na twoim miejscu sprawdził pompkę bo może zmniejszyła się jej wydajność a może to po postu wina nie wymienianego filtra paliwa. na początek zacznij od filtra a skończ na odkręceniu pływaka w zbiorniku i czyszczeniu zbiornika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

filtr paliwa wymieniałem kilka tygodni temu bo też myślałem, że to może być tego przyczyna więc odpada, nie wiem jak się zabrać za to czyszczenie i sprawdzenie pływaka jedyne co wiem to, że pod fotelem jest wlot do baku <ok> dzisiaj robiłem jeszcze małe testy i było tak, że na załączonym silniku i wolnych obrotach po chwili zaczeło się to stukanie w baku, nie gasząc

silnika odkręciłem kurek powietrze wyleciało pukanie po chwili ustało jak zakręciłem kilka chwil znów pukanie itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mobil448, ja bym jeszcze sprawdził takie ustrojstwo pro ekologiczne jak pochłaniacz par paliwa.(tzw. filtr z węglem aktywnym) Moim zdaniem to on powinien regulować ciśnieniem w baku. Tu kilka tematów i fotek:

http://megane.com.pl/viewtopic.php?t=4678&...iacz+par+paliwa

http://megane.com.pl/viewtopic.php?t=1376&...iacz+par+paliwa

W następnym temacie trochę pomieszały się dwa pojęcia, pochłanianie par paliwa i recyrkulacja spalin ale i tak warto poczytać:

http://megane.com.pl/viewtopic.php?t=345&a...filtr+w%EAglowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wizualnie ten pochłaniacz oparów paliwa wygląda ok jedno jest pewne z niego nic nie stuka <ok> stukanie jest tylko i wyłącznie z pod baku. Troche mnie już to denerwuje bo nie moge tankować do pełna bo zaczynają się cuda wskazówka na 3/4 baku auto gaśnie :-? nawet teraz jak mam ok. pół baku to po zapaleniu silnika wskazówka jest jedną kreske nad połową troche przejade i nagle spadnie na połowe i potem już działa normalnie. Myśle właśnie, że te problemy mają związek z tymi stukami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jedno jest pewne z niego nic nie stuka

Jeszcze potrafię czytać ze zrozumieniem i wiem, że stuka i bulgocze Ci w baku a nie w pochłaniaczu par paliwa. Jednak ten pochłaniacz i elektrozawór na nim, ma ścisły związek z ciśnieniem lub podciśnieniem w baku. Poprzednim postem sugerowałem kontrolę tego ustrojstwa i jego elektrozaworu. W postach, do których linki Ci podałem jest także ten objaw z gaśnięciem silnika. To tyle moich spostrzeżeń. Rób jak myślisz, możesz nawet zapomnieć o tym co tu napisałem. Twój wybór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeanalizowałem tematy z linków ktore podałeś i myśle, że nie ma tam sposobu na skontrolowanie tego pochłaniacza par więc nie wiem co zrobić żeby można było ten element wykluczyć. Zastanawiam sie czy problemem nie będzie pompa paliwa co o tym myślisz?

 

[ Dodano: 2008-05-28, 19:26 ]

A więc tak grzebałem sporo przy aucie i chyba znalazłem ale musze was zapytać czy to będzie to <ok> sprawdzałem elektrozawór i wyszło, że cały czas zasysa powietrze z baku (i dlatego tak stuka)próbowałem na wolnych obrotach i trzymałem ponad 3000 obroty jednak ciągle jest tak samo, druga sprawa mierzyłem wtyczke i nie pokazuje mi napięcia, podłączyłem na chwile ten elektrozawór bezpośrednio do akumlatora i również wyszło że cały czas zasysa. Więc myśle, że elektrozawór jest uszkodzony co o tym myślicie? A tak wogóle to ile takie coś może kosztować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!