Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Mokro po ulewach czy i jak osuszać?


Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry. Wiem, że temat był wałkowany bo sporo już poczytałem ale mam problem osuszać czy nie.

Samochodu używam bardzo mało w tygodniu czasem raz czasem w ogóle, chyba że jest sezon burzowy wówczas co każdą zbliżającą się burze.

Ostatnio jadąc podczas jednej z większych nawałnic zauważyłem, a raczej poczułem na stopach jak woda wlewa mi się do środka na buty. Przejrzałem wątki i tak jak przypuszczałem odpływy. Po rozebraniu okazało się, że woda schodzi ale nie tak szybko jak powinna. Oczyściłem i czekam na kolejną nawałnicę.... jednak dziś przypomniało mi się, że Scenic II ma przecież schowki pod nogami i tu problem. Od strony kierowcy i pasażera mokro. Starałem się osuszyć szmatami, ręcznikami papierowymi już prawie byłem pewien, że się udało ale po nie∂ługim czasie materiał znów nasiąka.

Poszukałem dalej i okazało się, że w podwoziu brakuje jednej zaślepki - pierwsza od strony pasażera. (wepchnięta do środka - to nie moja sprawka). Teraz wiem już, że jadąc w deszczu przez ten otwór musi dostawać się woda. Jak sprawdzałem to jest tam jakiś wypełniacz w rodzaju gąbki, otuliny sam nie wiem co to jest i jest dość mokry i tu pytanie.

Zakleić i zapomnieć? Zakleić, włączyć klimę na grzanie i pogrzać go tak z godzinkę dziennie? Czy może znacie domowy inny sposób na osuszenie schowków i tego co jest pod podłogą? Może jakąś firma w Poznaniu zajmuje się osuszaniem.

Mam nadzieję, na Wasza radę, dziękuje :)

Zrzut ekranu 2017-07-23 20.25.30.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz na zdjęcie. W tylnej części pod nogami podłoga wyłożona jest filcem. Natomiast przednia gąbką. Może po miesiącu stania w upale samochód by się osuszył - ale wątpie. Ja na twoim miejscu bym wywalił wszystko i wysuszył na zewnątrz. Niestety tak jak widzisz na zdjęciu trzeba wyciągnąć prawie całe wnętrze. Z własnego doświadczenia - to taka przednia gąbka na słońcu schła z 2 dni (po wyciśnięciu z niej wody), a filc pewnie podobnie.

DSC07260.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podszybie oczyszczone, jeszcze sprawdzę jak będzie lepsza pogoda jak tam wygląda od strony nadkoli ale woda schodzi bo testowałem.

 

Mimo kiepskiej pogody rozebrałem część od strony pasażera i kierowcy i co się okazało. Gąbki w schowkach podłogowych wilgotne, ale nie na tyle aby była tragedia da się to przesuszyć.

Mata podłogowa od stron pasażera wilgotna ale tylko w małej części tam gdzie nie było tej zaślepki (kurcze koszt nowej to ok 22 pln zamówiłem) jednak zastanawia się od strony kierowcy mata też jest trochę mokro dokładnie na wysokości drugiej zaślepki patrząc od przodu samochodu. Zastanawiam się jak tam mogła przejść woda, bo co najlepsze bo jest tylko trochę mokre ale reszta jak ręką sprawdzałem praktycznie sucha. I teraz zastanawiam się jak mogła zamoknąć bo patrząc od dołu wszystkie zatyczki od strony kierowcy są na miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to że przez otwór dmuchawy to wiem, ale zastanawia mnie czy mogła się przedostać dalej bo maty są tylko w kilku miejscach wilgotne jak opisywałem wyżej, a reszta sucha.

 

A jeszcze jedno, zatyczka dopiero będzie w czwartek a jutro muszę jechać w kilka miejsc a ciągle pada i mokro jak .... czym doraźnie zabezpieczyć otwór w podwoziu aby woda się nie dostawała?

Edytowane przez carpoznan
Dodatkowe pytanie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm miałem podobnie przez ostatnie deszczowe dni. Woda pokazała się w schowku pod nogami. Od razu wziąłem się za rozkręcanie. Woda + gąbka = gnicie, smród. Trzeba wszystko wysuszyć, poza tym odrazu można wyprać sobie siedzenia czy podłogę.

Rozebrałem wszystko, zajęło mi to 2 godziny. Bez większego wysiłku ( W sumie praca przyjemna ). Teraz opisze Ci po kolei jak sobie z tym poradzić.

1. Zdejmujesz listwy dolne. Zaczynając od przedniej, pewnym ruchem wyciągniesz je z klipsów, następnie plastik na słupku.

2.Śrubokręt TORX 40, okręcasz 4 śrubki siedzeń, od spodu w podłodze masz ksotkę od poduszek, rozpinasz są. Pas odpinasz przesuwając taki bolec.

3.Wyjmujesz siedzenia, demontujesz tunel. Z tyłu 2 TORXY ( chyba 20 ), z przodu to samo.

4.Wyciągasz tunel, odkręcasz wszystkie śrubki które w jakikolwiek sposób trzymają tapicerkę

5.Demontujesz tylne siedzenia

6.Pociągasz za podłogę, wszystko ładnie powinno zejść. To samo robisz z gąbką. No i suszysz :-D Najlepiej w miejscu gdzie jest sucho :-D I przewiew.

Polecam jak już rozbierzesz  wymyć całą podłoge, sprawdzić przewody, wysuszyć. A wtyczki psiknąć KONTAKTEM, ażeby był spokój.

Narzędzia? TORX 40, Torx 20/25 ( nie pamiętam dokładnie ), nasadkowy klucz 13 i 12, cienki płaski śrubokręt.

Powodzenia :-D

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!