Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane I 1,6 nie chce odpalić - kręci ale nie odpala


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, posiadam auto Renault Megane I z silnikiem 1,6 16V benzyna/gaz 2003 - 110KM kombi. Jechałem autem i w trakcie jazdy nagle zgasło. Próba odpalenia i auto kręci ale nie może załapać. Co może być powodem takich objawów? Sprawdziłem czujnik położenia wału i ma 270 ohm. Nie ma napięcia na cewce. Do każdej cewki dochodzi dwa przewody jeżeli miałoby to w czymś pomóc. Paliwo oczywiście w zbiorniku jest. Pompka podaje paliwo. Główny problem to taki, że w momencie kręcenia nie ma iskry. Tylko dlaczego? Byłem u speca, który miał super sprzęt i chciał się podpiąć komputerem ale nie udało mu się to i auto dalej stoi unieruchomione. Zamówiłem sobie ELM327 i sam potestuję czy uda mi się połączyć se sterownikiem bo nawet nie mam żadnego punktu zaczepnego żeby zacząć jakieś eliminowanie. Pomóżcie coś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bezpieczniki sprawdzone. Przedzwoniłem wszystkie i wszystkie są ok.

 

Co do immobilaizera to jak nic nie robię to kontrolka co jakiś czas mrugnie. Jak przekręcę kluczyk to świeci ciągle i po kilkunastu sekundach gaśnie. Tak powinno się to zachowywać bo nie ukrywam, że nigdy nie zwracałem na to uwagi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kolego gdzie on się znajduje? I w jaki sposób mogę go sprawdzić? Ma on mieć jakąś określoną rezystancję?

I dodatkowo chciałem się zapytać czy moja dioda od immo zachowuje się prawidłowo? Może tutaj powinienem szukać przyczyny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry za pomyłkę. W MI jeszcze nie było tego czujnika. Źle dopatrzyłem w opisie problemu.

Co do immo wydaje mi się, że działa poprawnie. Co prawda w moim pierwszym Escorcie ale było tak samo.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też według tego co napisałeś, to immo działa poprawnie. Co do samego czujnika, to nie grzebałem w nim, więc nie wiem na jakiej zasadzie działa. Czy on sam jest źródłem impulsu (nie potrzebuje zasilania) - wtedy przypuszczam trudniej będzie sprawdzić ciągłość przewodów łączących go ze sterownikiem. A jeżeli wymaga zasilania, to we wtyczce do niego, to wg mnie, po włączeniu zapłonu powinno pojawiać się jakieś napięcie.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj przyjdzie mi ELM327 to może cokolwiek uda mi się zdiagnozować to miałbym jakiś punkt zaczepienia.

 

A tak w ogóle to co odpowiada za dawanie iskry? Jest jakiś moduł za to odpowiedzialny? Czy to generuje bezpośrednio sterownik?

Witam, koledzy dzisiaj przyszedł mi ELM327. Teraz pytanie. Jakim programem łączycie się ze swoimi Renovkami??

Witam, koledzy udało mi się połączyć ze sterownikiem i odczytałem takie błędy:

P0150,"Czujnik O2 (Bank 2 Czujnik 1) - usterka"
P0151,"Czujnik O2 (Bank 2 Czujnik 1) - niskie napięcie"
P0160,"Czujnik O2 (Bank 2 Czujnik 2) - brak aktywności"
P0162,"Czujnik O2 (Bank 2 Czujnik 3) - usterka"

Uszkodzona sonda lambda? Gdzie ją znajdę w tym silniku i jak ją sprawdzę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!