Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jakie ciśnienie kolektora ssącego?


DD11

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam Megane II z silnikiem 2.0 16V (F4R) i mnie ciekawi jakie powinno być prawidłowe ciśnienie kolektora ssącego? Ponieważ u mnie na luzie pokazuje w granicach 330-370 milibar. A ktoś mówił że prawidłowe to max 250... Wie może ktoś ile powinno prawidłowo wynosić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy  to  jest  wartość ciśnienia  czy  podciśnienia  w  kolektorze  ssącym ?

W  temacie " Przestawiony rozrząd czy coś innego " , mowa   jest  o  wartościach  43-46 ???  Zobacz ;  Diagnostyka czujnika ciśnienia absolutnego w kolektorze dolotowym silnika, cz. 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komputer pokazuje "Ciśnienie"  w kolektorze ssącym, w tamtym moim temacie chodzi o coś innego a tutaj właśnie w tym kolektorze. Z tego tematu co Pan podał wnioskuję że komputer ma mylącą nazwę i podaje podciśnienie ponieważ jak to jest tam napisane, że przy wzroście obrotów parametr maleje a przy spadku obrotów wartość rośnie. Dodam że wszystko szczelne i sprawne, ale chciałbym wiedzieć jakie powinny być dobre wartości dla tego silnika. Jedyne co znalazłem to ta wartość ale dla silników 1.4 i 1.6 w tym temacie 

gdzie to właśnie pisze że max to 250 a inny że 320, więc czy jako że mam większy silnik to ten wynik jest dobry? :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Drgania i problem z odpalaniem   -    czy    został   rozwiązany ?

W  silnikach  benzynowych 1.4, 1.6 16V  podciśnienie  w  kolektorze  dolotowym  powinno  oscylować  w  granicach ;

32 +/- 4 kPa (320 +/- 40 mbar),  czyli   w   przedziale   28   do  36 kPa ,   wg. kolegi  zalecki74 . 

Dla   silnika  2,0  - wynik  powinien  być  podobny   wg.mnie

Wartości   43 - 46  ( domyślnie  kPa )  wg.mechanika   i   diagnoza  -   przestawiony  rozrząd  ,

U mnie na luzie pokazuje w granicach  330 - 370 milibar , czyli  33 kPa   do  37 kPa .

Podciśnienie  w  kolektorze ,  powinno  się  mierzyć  przy  prawidłowej  temperaturze  silnika .  

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drgania to był problem związany z poduszkami silnika. Problem z odpalaniem od jakiegoś czasu się nie pojawia więc nie wiem czy został zlikwidowany czy dalej będzie się pojawiał. Mam rozumieć że silnik ma sobie pochodzić żeby złapał temperaturę i wtedy dopiero podpiąć kompa żeby pokazał jaki jest pomiar? Jakby wynik był zbyt wysoki jak piszesz to przestawiony rozrząd, a czy byłyby jeszcze inne objawy tego? I jeżeli to nie rozrząd to byłyby inne typowe diagnozy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O  tamtych  problemach  warto  napisać  to  w  odpowiednim  temacie,  dla  potomnych (  co  zrobiłeś )

Przestawienie  rozrządu  to  spadek  mocy,  zwiększone  zużycie  paliwa,  wydłużony  czas  wtrysku,  ale  Ty   napisałeś   " chodzi  idealnie,  wszystko  sprawne,  przyspieszenie  jest,  super  jazda  etc... tylko  tyle,  że  wg   gazownika  nierówno  troszkę  chodzi  i  że  jest  niby  rozrząd  przestawiony . "   Masz  obiekcje  to  trzeba  podpiąć  pod  clipa  

Na   wartość   podciśnienia   w    kolektorze    ssącym   ma   wpływ ;

1/ nieszczelności   połączeń   w   układzie   dolotowym ;

  • złej  jakości  filtr   powietrza   lub  źle   założony ,  zatkany   wlot   do  filtra,  zbyt    mały   przekrój   dolotu,

  • zatkany  przewód  serwa,  zatkane    serwo,

  • uszkodzony zawór recyrkulacji  par  benzyny lub  sparciałe  przewody  do  zbiornika  z  węglem aktywnym  i  do zbiornika paliwa,

  • przytkana   odma   olejowa ,

  • zły  stan  uszczelek  pod   kolektorem   ssącym ,

  • zanieczyszczona   przepustnica ,  uszkodzone  uszczelki ,

  •  nieszczelność    montażu   czujnika    ciśnieniowego , 

  • nieszczelne   uszczelki /podkładki  wtrysków ,

2/  przestawiony  rozrząd  

3/   za   małe  luzy  zaworowe,

4/   przytkany   katalizator ,

 

 

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak kolega Andrzej pisał prawidłowe podciśnienie (komputery diagnostyczne mogą podawać tą wartość jako ciśnienie) kolektora ssącego w tym silniku 2.0 16V powinno wynosić na luzie ok. 32-38 kPa (czyli w parametrach rzeczywistych pojazdu 320- 380 milibar). U mnie na luzie przy zagrzanym silniku jest w granicy 340 więc wszystko jest ok.

Edytowane przez DD11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!