Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problemy z odpalaniem, elektryką i błędami.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Od dłuższego czasu mam problemy z Megane II ph I 1.9DCi 120KM (F9Q jeśli się nie mylę). Problemów jest wiele, postaram się je opisać i proszę o rady bo nie mam już do niej cierpliwości. Otóż meganka została zakupiona jakieś 8 miesięcy temu od handlarza. Był to prezent dla mnie od rodziców jako drugie auto, a ponieważ spodobała się dla mamy zakup był niestety pechowy. Problemy są następujące:
 

Pierwszy i w zasadzie najważniejszy to trudność w uruchomieniu silnika. Na początku problem był tylko na silniku zimnym a na ciepłym odpalał ,,od strzała". Obecnie próby odpalenia zarówno na silniku ciepłym jak i zimnym są takie same. Po wciśnięciu przycisku zapala się na chwilę kontrolka grzania świec a gdy zgaśnie rozrusznik kręci prawidłowo. Niestety jego wysiłki rzadko odnoszą samodzielne rezultaty. Zauważyłem że aby odpalił muszę podczas kręcenia dodawać gazu w szybkich małych porcjach (takie wachlowanie pedałem). Dopiero z tym za 2-3 razem (czyli po tym jak komputer już przestaje kręcić) odpala. Świece żarowe zostały sprawdzone miernikiem - sprawne. Akumulator ciągle naładowany (przez problemy ładuje go co tydzień), na innych akumulatorach to samo. Układ paliwowy został odpowietrzony, gruszka i filtr wymienione. Wtryski sprawdzone testem przelewowym i na maszynie - jeden leje ale końcówka jest OK. Ogólnie silnik odpala dopóki nie mam pilnych spraw, kiedy muszę gdzieś jechać - nigdy. :( Pół zimy również przestał bo nie dało się go odpalić. Rozrząd zrobiony, ustawiony na zero bo gdy zerwał się pasek akcesoriów przestawił rozrząd o 1 ząb i samochód musiał zostać u mechanika 150km od domu.

 

Drugi problem to ubytki oleju. Na początku miałem wyciek który został naprawiony (ktoś nie dał uszczelki pod puszką odmy (tam gdzie idzie bagnet)). Niestety wyciek nie był powodem utraty oleju, obecną diagnozą jest uszkodzona turbina która bierze trochę oleju i wali w chłodnicę intercoolera. Nie wiem czy wymiana jest opłacalna więc dopóki nie będę miał konkretów wolę nie ładować się w koszta. Filtr oleju został wymieniony, odma przeczyszczona a puszka odmy otwarta - membrany nie ma tam już prawdopodobnie od dawna. Niestety silnik przez dłuższy czas przebujał się na oleju 15W40, czy to może mieć z czymś związek? 

 

Trzeci problem to elektryka i to prawdopodobnie ona powoduje problemy z odpaleniem, ale nie wiem czego szukać. Silnik osłabł trochę na mocy ale poza tym chodzi ,,w miarę" dobrze. Po uruchomieniu silnika po ruszeniu w trasę po jakichś 5 minutach zapala się kontrolka service z błędem ,,check injection". Dodatkowo mam zwarcie w elektryce i zastanawiam się których wiązek szukać. Objawami są:

1. Błędna temperatura zewnętrzna.

2. Czujnik opadów niby działa, ale czasem nierównomiernie do deszczu.

3. Szyba kierowcy otwiera się ale jest duży problem ja zamknąć (tak jakby silnik nie dał rady się załączać).

4. Po wciśnięciu automatycznego otwarcia szyby w drzwiach pasażera klikają zamki w drzwiach.

Puszka bezpieczników została wyjęta, sprawdzona miernikiem. Bezpieczniki sprawdzone, styki wyczyszczone i zabezpieczone kontaktem. Również te duże pod puszką. Samochód został podpięty pod CLIP'a u jedynego gościa w okolicy który go posiada. Jutro (właściwie dziś wieczorem) wrzucę zdjęcia parametrów jeśli będą potrzebne.

 

Całokształtem samochód okazał się bardziej karą niż prezentem, ale ponieważ jest wygodny jestem gotów zrobić mu kapitałkę jeżeli będę wiedział czego szukać i będzie to w miarę opłacalne. Proszę was o rady, bo nie wiem już czego mam szukać. Które czujniki i wiązki sprawdzić i które maja wpływ na odpalanie? Czy opisałem jakieś charakterystyczne objawy konkretnych części? Może od razu oddać go do mechanika/elektryka/egzorcysty albo się go pozbyć póki jeździ? Jakieś pomysły?

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sporo minęło do założenia tematu ale ponieważ zostałem poproszony edytuję wpis.

Samochód został oddany do mechanika i okazało się że powodem nieodpalania są przedmuchy w silniku. Silnik oceniony jako nieopłacalny w naprawie, mechanik wstawił drugi (niestety nie mam pojęcia jaki, podobno z laguny. Ogólnie mechanika nikomu nie polecę). Przy okazji oczywiście musiałem wpaść w koszty więc wymienione zostało sprzęgło, docisk, wysprzęglik i dwumasa. Turbinę przy okazji zregenerowałem samodzielnie (zablokowana geometria). Przy odbiorze od mechanika stwierdził tylko ,,Ty weź go do elektryka bo chyba świece słabo grzeją." Świece miałem sprawne, ale oczywiście mu się nie chciało przekładać więc zostawił te co były w używanym silniku. Po sprawdzeniu miernikiem nie grzała ani jedna. Wymieniłem wszystkie. Po tych naprawach problemy z odpalaniem skończyły się. Po udaniu się na stację diagnostyczną przeglądu nie przeszedł, rzekomo przez luzy na drążkach kierowniczych. Zakupiłem drążki, końcówki i udałem się do mechanika by to powymieniał. Niestety części musiałem zwrócić bo nie one miały luzy a maglownica. Po zakupie nowej przekładni kierowniczej i jej wymianie przegląd przeszedł na razie wzorowo, choć wiem co mam jeszcze do zrobienia. Zamieszczam kosztorys:

Wydatki:
Silnik z laguny - 1000zł
Sprzęgło i docisk - ok. 800zł
Wysprzęglik - 150zł

Dwumasa - ok. 1500zł

Robocizna nieudolnego mechanika - 800zł

Turbosprężarka - 0zł (gruntownie wyczyszczona samodzielnie, zacinała się jedynie geometria)

Świece żarowe - ok 40zł sztuka - 160zł

Maglownica (oczywiście z kompletem drążków i końcówek) - ok 500zł 

Wymiana maglownicy (z wyważeniem i przerzuceniem kół na zimowe i wymianą sworzni wachacza) - 200zł

Przegląd i ponowne sprawdzenie luzów - 120zł

 

Dla ciekawych - komplet drążków i końcówek kosztował 360zł, na szczęście sklep przyjął zwrot.

Wszystkie wykorzystane części (z wyjątkiem silnika i świec) to części nowe, oryginały renault lub tego samego producenta (dla renault większość produkuje TRW).

 

Do zrobienia/wymiany pozostało:

Pozbyć się pleśni która urosła dzięki mechanikowi na siedzieniach i tapicerce - a szkoda szczępić ryja :facepalm:

Akumulator - ten wystarcza na 5 rozruchów

Elektryka - zwarcia pozostały

Odczyt błędów - komputer wciąż marudzi, trzeba z nim pogadać - jakieś 50zł.

i chyba mam nieszczelność w układzie wentylacji - zaciąga spaliny spod maski.

 

Czy warto było? Pewnie nie, ale jak już się władowałem w koszta to nie opłaca się już pozbywać. A po przyszłych wypłatach może w końcu go przerejestruję (opłaca się na tablicę indywidualną?), i może zrobię mu blacharkę (lekko obdarty błotnik). Na dzień dzisiejszy (24.01.2018) dopiero można nim jeździć bez obaw. A zamierzam zajeździć go do rozsypania.

Edytowane przez lukin123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałeś szukać informacji? Na 99% większość Twoich problemów jest już opisana.

Pkt.1 wielokrotnie omawiany. Czujnik położenia wału korbowego i wałka rozrządu do sprawdzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak widać po tym co napisałem informacji szukałem sporo, ale całego internetu przejrzeć nie zdążyłem. Wiesz może gdzie siedzą te czujniki? Bo na schematach elektrycznych nie ma ich nawet wypisanych. ,,Czujnik górnego punktu martwego" to jeden z nich? A drugi to pewnie ,,czujnik położenia cylindra"? W jaki sposób mogę je sprawdzić mając tylko multimetr? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem Kolego gdzie one są i jak je sprawdzić. Wymieniałem je (w 1.5)  u mechanika po diagnostyce na kompie gdy objawy był podobne do Twoich i wywalało błędy. Pomogło.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Zalecam sprawdzenie odpływów . Megane mają to do siebie że posiadają tylko II w mojej wersji 1,5 dci tak jest kupiłem swoją latem . Bylo wszystko pięknie ładnie do momentu zmiany pogody . Ktoś mądry usunął wąż z podszybia bo nie wiedział jak odetkac i zalewała skrzynkę z bezpiecznikami jak i przekaźniki . Naprawiłem to każdy przekaźnik i bezpiecznik zpsikalem preparatem do przewidzenia prądu " lubią siedzieć od wilgoci " potem komputer u kolegi kasowanie i pali na strzała . Zalecam przyjrzeć się czujnikowi wałka rozrządu ja dopóki tego nie odnalazłem z rana chodziła jak kombajn do 80 °C . Ale to inna historia ...

 

 

Były mechanik uszkodził mi go i zamiast wpiąć to wsadził i latał cały czas .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od czasu ostatniego postu trochę minęło to i zaktualizuję troszkę temat. Odpływy i czujniki były sprawdzane, komputer wyjęty a luty na nim poprawione, nic nie pomagało a jako że samochód tylko stał trafił w końcu do mechanika. Okazało się że w silniku były przedmuchy i to przez nie był problem z odpalaniem, a według mechanika naprawa była nieopłacalna. Kupiony został drugi silnik (jeszcze nie wiem jakiej mocy) i zaniesiony do wymiany ale oczywiście komplikacje to norma. Okazało się że do wymiany jest również sprzęgło, docisk, wysprzęglik i dwumasa. Przy okazji wyszło że poprzedni nieuczciwy sprzedawca już sporo tam namieszał i np. dwumasa nie pasowała według oznaczeń silnika. Teraz po dwóch wypłatach (postanowiłem składać wszystko na nowych oryginalnych częściach) czekam na złożenie i za jakiś tydzień napiszę jak będzie chodził.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Dnia 6.08.2017 o 03:08, lukin123 napisał:

Niestety wyciek nie był powodem utraty oleju, obecną diagnozą jest uszkodzona turbina która bierze trochę oleju i wali w chłodnicę intercoolera.

Zawór odmy olejowej musi być sprawny, najlepiej oryginał, wystarczy na następne ok.200.000 km.

Możliwe, że z jego powodu turbina brała olej?

Olej full synthetyk, zmienić po przebiegu ok.6000 km. 

Polecam Valvoline Synpower 5W40, następnie zmieniać co ok.10.000 km do 15.000 km.

Układ dolotowy rozebrać, przeczyścić, założyć nowe uszczelki/oringi. 

Paliwo tankować na sprawdzonych, renomowanych stacjach, nie więcej jednorazowo jak 100 % zawartości w baku, dopóki się nie przekonasz co do firmy.

Do paliwa dodawać olej 2T. Filtr oleju i paliwa firmy; mann, knecht, purflux.

Poczytaj; Na Co Zwrócić Uwagę Przy Kupnie MEGANE II /1,9/ Dci /120 KM do roku 07.2005

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spójrz na datę tamtego wpisu a na datę edycji, a najlepiej po prostu przeczytaj całość. 

Dnia 6.08.2017 o 03:08, lukin123 napisał:

Samochód został oddany do mechanika i okazało się że powodem nieodpalania są przedmuchy w silniku. Silnik oceniony jako nieopłacalny w naprawie, mechanik wstawił drugi

Jest to cytat po edycji gdzie wszystko jest już wyjaśnione. Olej wlany Castrol Edge Diesel 5W40. Samochód już sprawny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!