Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Koło zmiennych faz rozrządu, APEL !!!!!


NRJ

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...

No to się zaczęło i u mnie. Szczerze mówiąc nie spodziewałem się tak szybko, ponieważ poprzedni właściciel wymieniał rozrząd razem z KZFR 2 lata temu (potwierdza to faktura z ASO) i auto przejechało 20 tys. km od tego czasu. Skoro było wymieniane 2 lata temu, to myślałem że już na to nowsze, które wytrzymuje ponoć więcej. Starałem się też robić wszystko, żeby wydłużyć jego żywotność, czyli wymiana oleju co rok, bo robię tylko około 7-8 tys. rocznie. Jeżdżę na oleju ELF Excellium LDX 5W40. Podczas ostatniej wymiany (równo rok temu) nalałem pod górną kreskę (było z 0,5 cm zapasu poniżej max, żeby nie przesadzić). 3 dni temu koło odezwało się po raz pierwszy, ale nie rano, po całonocnym postoju, tylko po dwugodzinnym postoju, kiedy to silnik nie zdążył nawet się wystudzić. Dwa dni później odezwało się znów - tym razem rano, a wcale nie było zimno. Poza krótkim zgrzytem zaraz po odpaleniu nic się nie działo. Sprawdziłem tylko, ze od ostatniej wymiany ubyło troszkę oleju (1 cm poniżej max), więc dolałem jakieś 0,5 L. Zobaczymy, czy to coś zmieni. Swoją drogą w ciągu najbliższego miesiąca przymierzam się do wymiany oleju i filtra. Poprzednio założyłem Filtron, ale różnił się on minimalnie od poprzedniego Purfluxa budową wewnętrzną, więc nie wiem, czy dla pewności nie kupić tym razem Purfluxa? A może ktoś poleci coś jeszcze innego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiście uważam ,że problemem nie jest KZFZ a zawór sterujący.Ja wymieniłem ok 30tyś km temu, tylko zawór sterujący i czujnik wału rozrządu (bo zapalała się lampka). Koło po tej operacji odezwało się przy odpalaniu może ze 3 razy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Nel - elektrozawór KZFR wymieniałem na nowy, bo mi samochód gasł przy wysprzęglaniu przez kilkaset początkowych metrów jazdy na zimnym silniku, przy czym nie było żadnego grzechotania. Po wymianie jak ręką odjął i aż tu teraz, po roku, pojawiły się zgrzyty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Przestrzegam przed zbyt wysokim poziomem oleju czyli ponad max!

W pewnym warsztacie gdzie oddałem auto na wymianę oleju jakiś "fachowiec" nalał ponad stan i olej cofnął mi się przez odmę do kolektora ssącego co spowodowało zaklejenie przepustnicy i gaśnięcie auta na wolnych obrotach. Niestety zanim do tego doszedłem sporo się namęczyłem szukając usterki.

Pozdrawiam!

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam. Nie chce zakładać nowego wątku. U mnie zaczyna (chyba) dawać znać KZFR. Po nocnym postoju słychać delikatne grzechotanie, ale odpala normalnie za pierwszym razem. Oleju na bagnecie mam prawie pod max. z tym że co jakiś czas wyświetla się "Top Up Oil Level". W samym aucie czuć falowanie jakby się statkiem płynęło, i wydaje mi się że autko trochę straciło na mocy. Świece, cewki itp. ok. Na clipie czysto. Rozrząd był robiony pod koniec 2011 przez poprzedniego właściciela (przebieg wtedy ok 67tys, teraz 89tys) w ASO. Pytanie czy przy takich objawach zrobić, czy poczekać .Znalazłem serwis który mi to wszystko zrobi z oryginalnymi częściami, wymianą olejów itp. za ok 1400 zł. Wakacje idą i jestem w kropce:). Dzięki za pomoc i rady :)

 

Sprawa się sama rozwiązała :).Mam spore wycieki oleju z pod dekla wału itp. więc silnik i tak trzeba rozebrać.Więc machnę kompleksową naprawe.Nawet sprzęgło mam zalane olejem :).Całkowity koszt to ok 2500 (KZFR , rozrząd , sprzęgło , uszczelki itp.) :).Wakacje spędze w autku :).

Edytowane przez boban666
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Szybkie pytanie na stronie 13/14 ktoś widzi po elektrozaworze czy silnik 1.6 posiada KZFR. Po czym to poznać?

Może ktoś wyjaśnić?

 

Tutaj nie ma [cięcie]

a tu jest [cięcie]

 

Rożnica w budowie tego zaworu ?

 

Proszę zapoznać się z zasadami zamieszczania zdjęć na forum i zastosować się do nich. damiar

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Panowie, udało mi się zaobserwować pewną prawidłowość dot. KZFR. Od dłuższego czasu przed porannym odpaleniem dwukrotnie włączam zapłon aż do momentu zgaszenia kontrolki oleju, a przy późniejszych odpaleniach tylko raz. Przedtem mimo pełnego stanu oleju, czasem potrafił rano zawarczeć, a teraz już od długiego czasu cisza. Widocznie poprawia się przepływ oleju w elektrozaworze, no ale najważniejsze, że się patent sprawdza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam,

 

od mniej więcej miesiąca, przy porannym rozruchu czasem odzywa się znany mi już terkot. KZFR wraz z całym rozrządem, pompą wody i paskiem klinowym wymieniałem w czerwcu 2013 roku w Aso Renault. Już mam dość tych zmiennych faz, teraz się zastanawiam czy to koło czy elektrozawór. Auto jak na razie nie gaśnie, nie jest zmulone, tylko terkocze około 5 sekund po odpaleniu na zimnym. Myślicie, że stosownym będzie reklamowanie tego w ASO i rozmowa z kierownikiem serwisu ? Od wymiany rozrządu auto przejechało ok 25 tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie też chyba koło dopadło.

Żeby się starać o dofinansowanie od RP trzeba mieć przeglądy,za jaki okres? Bo nie wiem czy mogę do nich uderzyć. Mam przejechane 234 tys ,autko z 2003

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniłem koło wraz z rozrządem, po ok 3 tyś. zaczęło codziennie rano grzechotać, wymieniłem elektrozawór na nowy. Od wymiany zrobiłem kolejne 3 tys. i jeszcze nie zagrzechotał.

Wydaje mi się, że wraz z kołem powinni wymieniać elektrozawór...

Oczywiście nikogo nie namawiam do wymiany elektrozaworu bo sporo kosztuje, ale może macie możliwość podmiany, przynajmniej polecam to tym, którzy są świeżo po wymianie KZFR a mimo to przy porannym rozruchu macie orkiestrę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam, informacyjnie - w IIIkach też jest problem z KZFR. Mam Fluence, przebieg 20 tyś km, świeżo po gwarancyjnej wymianie koła (+rozrząd). Typowe objawy: grzechotanie, postukiwanie, problemy z porannym odpalaniem przy niskich temperaturach.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!