Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Siłownik centralnego zamka klapki wlewu paliwa


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. W dniu wczorajszy miałem nie miłą przygodę na stacji benzynowej. Padł mi siłownik centralnego zamka od klapki wlewu paliwa. A że paliwa miałem sporo w zbiorniku, to pojechałem do domu. I po sprawdzeniu jak awaryjnie otworzyć wlew, dałem radę ją odblokować od środka auta. Wystarczy w bagażniku odkręcić półkę po stronie pasażera (torx20), potem odciągnąć uszczelkę, wyjąć kołek zabezpieczający przesuwaniu się wykładziny boku. Potem odginamy wykładzinę i mamy dostęp do siłownika. I można ręcznie odblokować wlew. Operacja ta zajęła mi około 10 minut. W dniu dzisiejszym jestem już po wymianie siłownika. Cena w ASO za siłownik to 260zł. Jego numer to 8200312600. Czas oczekiwania to około 5 dni. Koszt wymiany w ASO to około 160zł. Ja znalazłem go w 5 sklepie i zapłaciłem 180zł. Czas wymiany około 15 minut. I aby to wyjąć z nadwozia należy podważyć  biały  kołek, który mocuje siłownik do nadwozia. Potem wystarczy włożyć  nowy siłownik w jego miejsce i zabezpieczyć to kołkiem. Na koniec podpiąć zasilanie i cieszyć się naprawionym samodzielnie autem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie to 10 sierpnia miałem to samo - w momecnie padł. Zablokował się ten silnik "na amen" i nie można było nawet ręcznie odblokować.

Kupiłem nowy oryginalny na alle za 82 PLN i na drugi dzień zamontowałem. Roboty faktycznie na 5 minut.

Dla tzw. świętego spokoju rozciąłem jeden wywietrznik wykładziny tak, by można było włożyć tam rękę i odblokować, bez demontażu całości.

 

Swoją drogą - czytałem gdzieś, że te siłowniki to bolączka. Na chińskich portalach są, ale drogie.

Zastanawiałem się czy od innego renaulta by nie pasował, bo wydają się być podobne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam, że ja ten siłownik smarowałem pierwszy raz 2 lata po zakupie auta, no i teraz po kolejnych 5 latach znowu się zatarł. Moja metoda - napryskać tam smaru w sprayu, a następnie na początku ręcznie, a później już pilotem poruszanie. Na początku jest ciężko to rozruszać, ale powoli, powoli da się to usprawnić, żeby działało jak należy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mrarek, przy kolejnym zatarciu zdemontuję siłownik i wyczyszczę jak mówisz, ale póki co już z miesiąc czasu temu siłownik przesmarowałem po raz 2 i najpierw działał w takim stanie z 5 lat, teraz nadal działa super, więc zobaczymy ile czasu upłynie do kolejnego zablokowania, ale dzięki za cenną uwagę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każde smarowanie urządzenia nie zabezpieczonego hermetycznie powoduje łapanie brudu, kurzu i nnych niechcianych rzeczy - w zależności gdzie jest urządzenie - piasku, liści, farfocli itd. 

Przekładnia w tym silniku jest przesmarowana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

U mnie po rozebraniu padł dokładnie silnik elektryczny. Nie miałem czasu dokładnie przyjrzeć się co tam się popsuło. @mrarek widziałem tańsze w necie ale czas przesyłki był w danej chwili dla mnie priorytetem. Padł w czwartek, a w sobotę jechałem na wakacje. I tutaj był problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

No to i ja podzielę się w jaki sposób naprawiłem mój siłownik od klapki wlewu paliwa w Megane III hb.

Otóż zablokował mi się w pozycji ZAMKNIĘTEJ. I jak  tu się zatankować?.

W bagażniku po prawej stronie jest specjalna klapka w tapicerce przez którą można dostać się do śrub mocujących tylną lampę oraz siłownika centralnego zamka klapki wlewu.

Żeby otworzyć klapkę wlewu paliwa należy odciągnąć do tyłu taki "dynks".

Po tym zabiegu okazało się że siłownik dalej nie działał. ( spalił się silniczek elektryczny)

To teraz wymiana.

Wygodnie jest zdjąć koło, zdjąć nadkole ( nadkole trzyma się na paru plastikowych nakrętkach i chyba czterech wkrętach).

Po zdemontowaniu nadkola jest dostęp do siłownika. Należy odkręcić nakrętkę mocującą siłownik do blachy karoserii kluczem chyba 17.

Następnie przez bagażnik wyjmujemy siłownik na zewnątrz, odpinamy złączkę elektryczną.

Na alleg.. można kupić używane od 30-50 zł. Ja znalazłem nowy za 116 zł. . W ASO wycenili mi na 230 + 80 robocizna ( ha ha)

Reasumując. Warto wymienić samemu, pracy na około 30-40 minut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!