Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jaką benzynę lać ?


Jaką benzynę wlewać do Renault Megane ?  

19 użytkowników zagłosowało

  1. 1.

    • Pb98
      7
    • Pb95
      9
    • nie mam w tej materii do?wiadczenia
      3


Rekomendowane odpowiedzi

alergii nie mam...

 

no dobra, ale jesli jakosc benzyny zalezy od stacji, to juz chyba nie wazne czy jest to 98 czy 95, po prostu bedzie lesza albo gorsza... a nie szczegolnie 98'ka akurat...

oczywiscie zgadzam sie ze jakosc paliwa zalezy od stacji i jak sie z nia obchodzi wlasciciel danej stacji... :mrgreen:

 

jesli nie prezentujesz swoich racji tylko opinie... to jaka tu roznica?... a jesli dzielisz sie wiedza to musisz jej ufac, jak jej ufasz to musisz sie jakos do niej ustosunkowac... chyba ze olewasz to co wiesz... znam niestety pare takich soob, ale nie sadze ze to Ty... wyglaszanie wiedzy powinno pociagac za soba jakies stosowanie sie do zawartej w niej prawdy.

 

a jesli masz "poglad" ze 98 jest lepsza to co bys radzil innym? jaki bys glos oddal w ankiecie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie, nie spoko :mrgreen: wyciagnijmy wnioski...

 

co do stacji wiadomo, jest jak jest, czesto jest to "woda rozcienczona benzyna"... i tak bywa, ale mowimy o stacjach gdzie lejemy paliwo. warto tankowac na firmowych, bardziej niz na brandowanych.

 

co do samej benzynki, niektore nowe silniki powinny byc zalewane tylko 98 (np FSI) niektore tylko 95, znaczna czesc jednak rownie dobrze pracuje na obu rodzajach... co do 99+ trzeba byc ostroznym, z tego co kiedys sie orientowalem w temacie nie poleca sie tej benzyny do delikatniejszych silnikow, za takie osobiscie uznaje silniki Renault. Fordy i LudoWozy latwiej sobie z nia poradza, po prostu jest to juz "dosc mocna wodka".

 

jesli chodzi o aspekty finansowe i tu jest zgodnosc:

lejesz tansze ale mniej pojedziesz, lejesz drozsze ale dalej pojedziesz. wynik (w zaleznosci od wagi nogi kierowcy) moze byc rozny, ale i ja sie zgodze ze powinno wychodzic tyle samo zl/100km albo taniej, lejac Pb98.

 

jesli chodzi o sprawy techniczne, jesli silnik trawi oba rodzaje to warto lac paliwo Pb98, gdyz, jak zostalo opisane, ma lepszy wplyw na stan techniczny auta (ogranicza spalanie stukowe, lepsze parametry pracy...)

tu sie podziele jeszcze swoim przemysleniem... Pb95 jest znacznie popularniejsza wiec bardziej korci do chrzczenia, wieksze zyski dla stacji, ale 98 dluzej lezy w zbiornikach, a te nie zawsze sa super szczelne, wiec mimo wstepnie wyzszej jakosci, moze ona ostatecznie trafiac w gorszym stanie do baku auta... sadze ze tu ratunkiem jest korzystanie ze stacji, ktora cieszy sie dobra opinia i jest dosc popularna (byle nie za bardzo, jak np stacje na przelotowkach albo krajowych w "tych" miejscach, gdzie wszyscy tankuja), wtedy zbiorniki czesto zmieniaja zawartosc, paliwo powinno byc swiezsze. moze sie myle? ktos o tym tez cos myslal?

 

ktos cos jeszcze doda jako podsumowanie? cos przegapilem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nałykali się oparów i dlatego tak wychodzi ;-) :-P

 

Pamietaj więc, że nie wolno uruchamiac samochodu w zamknietym pomieszczeniu. Nie bedziesz miał problemów.

 

 

To, że E98 jest lepsza od E95 nie podlega żadnej dyskusji. Ale znam stacje gdzie jest gorsza od E95 z innych stacji. Ty nie masz takich doswiadczen?

Przeciez nie potrzeba udawadniac, ze wspolczesne silniki wymagają lepszego paliwa. Ty masz auto nowsze i tankujesz E98. ja mam starsze i moge tankowac jedno i drugie. Moge nawet 50/50. :mrgreen: W ankiecie oczywiscie napisalbym, ze E98 jest lepsza

 

No i popatrz jak sie doskonale zgadzamy.

 

[ Dodano: 2007-02-25, 20:31 ]

Mysle, że Twoj ostatni post jest doskonałym podsumowaniem tej dyskusji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Artykuł w magazynie AUTOMOTO na temat paliw Pb95 i Pb98.

 

po przeczytaniu przez moderatora proszę usunąć ten text :)

(proszę o nie pisanie komentarzy/postów) -> Moderatora proszę o zamknięcie tematu jak tylko będzie miał możliwość - DZIĘKUJĘ [Proszę :-P] -Robak

post-726-1185915796_thumb.png

post-1-1185915796_thumb.png

post-1-1185915797_thumb.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam

Mam takie pytanie do specjalistów na tym forum:)

Posiadam meganke 96 5 drzwiową i lejej do niej 95 benzynke.

Wydaje mi się że silnik bardzo głośno pracuje czy gdybym wlał 98 to odczuje różnice w pracy silnika? w głośności czy mocy? czy raczej wogóle?

Jeśli ktoś to przetestował to bardzo proszę o wykładzik bo nie wiem czy to nie strata kasy?

Za informacje z góry dziękuję i pozdrawiam.

/Mati

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że silnik bardzo głośno pracuje czy gdybym wlał 98 to odczuje różnice w pracy silnika? w głośności czy mocy? czy raczej wogóle?
Praktycznie nie zauważysz nic - jedynie możesz ulec sugestii ze lepiej jeździ ale badania dowodzą, że różnica jest prawie zerowa. Jak chcesz minimalnie odczuć różnicę to wlej np. V-power racing 99+, ale to też musisz mieć dobre wyczucie by coś odczuć
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

98 chyba stosuje się do silników z turbinkami... Chyba że się mylę...

Z ropą jest tak że!! Vpower naprawdę jest lepszy ale to zapewne zasługa tego że Vpower jest z "Deutchland" a ON z polski i nie wiadomo ile rzepaku tam nalali...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mati.b, Po pierwsze na ten temat była już bardzo burzliwa dyskusja na prawie samym początku tego forum, więc na przyszłość skorzystaj z opcji szukaj.

Po drugie liczba oktanowa paliw na naszych stacjach bardzo sie różni od tych liczb podawanych na cennikach. I tak dla benzyny 95 średnia z badanych stacji wynosiła 92,8 oktana, dla 98 srednia to 96,7 oktana.

 

Liczba oktanowa charakteryzuje odporność benzyn na spalanie stukowe. Jej wartość jest związana z budową silnika. Znaczy to, że dla danego typu silnika konstruktor dobrał jeden rodzaj paliwa o określonych własnościach i liczbie oktanowej. Dlatego nie należy zmieniać rodzaju benzyn używanych do zasilania jednostki napędowej.

W zasadzie stosowanie benzyny o wyższej liczbie oktanowej niż zaleca producent auta nie polepsza osiągów pojazdu. Jeżeli jednak na stacji benzynowej wprowadzono promocje zrównujące ceny benzyny LO 95 i 98, warto tankować benzynę o wyższej liczbie oktanowej.

W instrukcjach wielu samochodów można znaleźć zapis, że paliwo o wyższej liczbie oktanowej można stosować, lecz nie polepszy ono osiągów silnika. Biorąc pod uwagę aspekt ekonomiczny (benzyna 98 jest droższa od 95) nie ma uzasadnienia stosowanie droższego paliwa, jeśli nie poprawia ono osiągów. Jednak nasza rzeczywistość paliwowa jest inna, co pokazują tragiczne wyniki kontroli jakości paliw.

Z praktyki wiadomo, że większość silników na benzynie 98 pracuje ciszej i są bardziej dynamiczne. Dlatego, gdy na stacjach wprowadzono promocje i ceny benzyn są równe, warto tankować benzynę o lepszej jakości.

 

liczba oktanowa - liczba określająca jakość paliwa silnikowego do silników z zapłonem iskrowym. Parametr ten określa odporność mieszanki paliwowo-powietrznej na samozapłon i spalanie stukowe (nie mylić z detonacyjnym gdzie prędkości rozchodzenia płomienia przekraczają kilkakrotnie prędkość dźwięku) podczas sprężania mieszanki oraz podczas rozpoczętego już procesu spalania mieszanki w cylindrze silnika.

Paliwo napędza silnik poprzez spalanie się mieszanki paliwowo-powietrznej w jego cylindrach. Spalanie to przebiega w bardzo krótkich cyklach. W trakcie każdego cyklu zmieszana wcześniej z powietrzem benzyna musi ulec możliwie jak najbardziej całkowitemu spaleniu z określoną (dużą) szybkością.

Istotne jest, aby zapłon nastąpił w wyniku iskry od świecy zapłonowej. Jeśli (dla danego silnika) liczba oktanowa paliwa będzie za mała, to nastąpią lokalne jej samozapłony przed właściwym momentem początku spalania. Te lokalne samozapłony powodują powstanie przyrostów ciśnienia i generują powstawanie fal dźwiękowych, określanych jako stuki.

Stukanie jest spowodowane zbyt gwałtownym (detonacyjnym) spalaniem paliwa i może prowadzić do uszkodzenia silnika, szczególnie panewek na główce i stopie korbowodu i samego łożyskowania wału korbowego. W mniejszym stopniu niekorzystnie działa na zawory, tłoki, korbowód. Proces spalania zależy od jego warunków, które zależą od konstrukcji silnika, ale jest też zależny od składu chemicznego paliwa.

 

mam nadzieję że teraz już wiesz o co chodzi temat zamykam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!