Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane II ph II Czujniki ciśnienia powietrza, ciśnienia w oponach


Jerzyl

Rekomendowane odpowiedzi

Ja skozystalem z innej opcji. Na stronie tpms-sensor.pl znalazlem czujniki uniwersalne. Skopiowali kody ID z moich oryginalnych czujnikow do nowych i mam teraz 2 komplety kol bez potrzeby przeprogramowania komputera (ECU) za kazdym razem gdy zmieniam kola. Nie moge tylko stosowac rotacji kol bo podobno kody ID sa przypisane tylko do jedenej pozycji kola. Czujniki kupilem za pol ceny oryginalnych a dzialaja tak samo. Polecam.

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki Aston76

 

Proponuję Koledze zapoznać się z regulaminem forum, bo widać że ten punkt programu został pominięty podczas rejestracji.Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie moge tylko stosowac rotacji kol bo podobno kody ID sa przypisane tylko do jedenej pozycji kola.

Hehehe niezłe.... A co fale radiowe ulegają załamaniu jak są w innym miejscu??? Oczywiście, że możesz sobie zamienić koła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym wszystkim chodzi o to, że czujniki są przypisane konkretnie do osi i strony auta, aby widzieć na wyświetlaczu z którym kołem jest problem. Jak się zamieni koła miejscami wraz z czujnikami, to są przekłamania. Np wyświetlacz wskazuje ubytek ciśnienia w prawym kole a faktycznie czujnik z tego koła wraz z felgą jest założony z na lewej stronie z tyłu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aston76 - to co piszesz to jest dla mnie i dla wszystkich oczywiste. Przeczytaj co napisał maniolf, że kupił uniwersalne czujniki, skopiował do nich ID i przez to (że to są uniwersalne czujniki ze skopiowanym ID itp) nie może robić rotacji kół, nie dlatego, że na wyświetlaczu będzie pomieszane, tylko dlatego, że ma skopiowane ID. Przynajmniej tak napisał.

A przecież nic nie stoi na przeszkodzie by sobie koła dowolnie montować, byle potem pamiętać (lub spojrzeć na ściągę przyklejoną na drzwiach), że na wyświetlaczu lewe przednie to jest tylne prawe albo te na zapasie ;-)

Edytowane przez Optima
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Optima może koledze Maniolf chodziło o to, że nie może ich zamienić miejscami na ośkach, bo inaczej będzie wskazywał wyświetlacz niż są w rzeczywistości zamontowane. Sam nie wiem co o tym myśleć. B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam Kolegów,

 

Mimo, że w temacie kilka razy pojawiło się pytanie o "doinstalowanie" czujników (wcześniejszy ich brak), to jednak nikt nie odpisał o powodzeniu takiej operacji.

Dlatego chciałem zapytać, czy wystarczy dokupić właściwe czujniki, aktywować je w Clipie i system ruszy?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Traktorzysta19 - same czujniki to za mało. Musi być jeszcze w samochodzie antena do zbierania sygnałów. Osobiście nigdy się nie zastanawiałem nawet gdzie jest, czy w kadym aucie jest wiązka do niej poprowadzona i czy każdy UCH obsługuje system. Na pewno wypowiedzą się zaraz eksperci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mam pytanie czy ktoś mi może pomóc ponieważ padł mi czujnik w kole i wiadomo wyświetlacz pokazuje brak jednego koła.

Chciałbym zapytać czy ktoś mi może pomóc jaki czujnik kupić?

Posiadam renault megane 2 ph 1 rok 2004 końcówka vin 30090633.

Z góry dziękuje .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym zapytać czy ktoś mi może pomóc jaki czujnik kupić?

Skoro padł jeden, chyba na brak zasilania, to masz jeszcze 3 takie które będą w podobnym stanie.

By coś robić z baterią albo wymianą czujnika na nowy, to prócz ceny nowego, (używka może być w podobnym stanie albo gorsza) musisz jeszcze jechać do zdjęcia i ponownego założenia opony po wymianie czujnika, a potem na komputer by czujnik,a właściwie wszystkie 4 ponownie wprowadzić do systemu. Nie można przypisać tylko jednego do 3 zapamiętanych.

Jeśli zdecydujesz się na wymianę baterii, to też oponiarz potrzebny, potem czujnik odkręcić i tu zaczynają się schody, bo baterie są niewymienialne. Ktoś próbował to samodzielnie porozcinać i ponoć bateria została wymieniona ale ja bym nie miał zaufania do czegoś takiego zostawionego bez kontroli w oponie przy wielkich siłach odśrodkowych w czasie jazdy.

Jak zaryzykujesz i wymienisz baterię to znowu do oponiarza by to poskładał.

A takie kola z podobnego okresu produkcji są jeszcze 3......

Przy zmianie kół na zimowe jeśli nie maja drugiego kompletu czujników to też koła z obrazka poznikają.

Moim zdaniem, najlepiej odpuścić sobie ten wynalazek i pojechać na komputer go dezaktywować. Przy kolejnej wymianie opon wywalić czujniki i zastąpić je normalnymi wentylami.

Najtańsza opcja i zapewniająca spokój.

Układ ten może być przydatny jak jest w miarę nowy i sprawny, jak zaczyna się sypać i nie na raz ale co jakiś czas jedno koło, niepotrzebnie podnosząc koszty eksploatacyjne auta, to staje się zbędnym gadżetem.

Obrazeczek auta sobie wykorzystuj do kontroli zamknięcia drzwi i bagażnika.

A ciśnienie sobie sprawdzaj przy każdej, albo co 2 wizycie na stacji paliw. To tylko kilka minut i gratis.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Połączono z tym tematem.

Witam,

mam pytanie dotyczące czujnika ciśnienia w oponach. Gdzie on się znajduje i na jakiej zasadzie działa.

Mam Megane kombii z 2005 roku. Na wyświetlaczu przed odpaleniem auta pokazuje obrys opon, natomiast po odpaleniu opony gasną. Mam felgi alu 15 i opony 195/65. Ciśnienie w oponach prawidłowe. Kiedyś miałem na tych felgach niższe opony i kilka razy podczas upałów podczas jazdy były obrysy opon na wyświetlaczu.

co o tym myśleć?

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujniki to elementy elektroniczne i bateria zalane w jeden klocek plastikowy razem z rurką w której jest wentyl. Baterie są niewymienne i przy takim okresie użytkowania mogą już być po prostu wyczerpane. Wysoka temperatura w nagrzanych niskoprofilowych oponach mogła je na chwile pobudzić by wycisnęły jeszcze z siebie trochę prądu.

Teraz już chyba tylko wymiana na nowe bo używek nie warto kupować z racji braku info o stanie ich zasilania.

A kupując nowe nie dość że trzeba opony zdejmować i ponownie zakładać by je wymienić to jeszcze trzeba jechać, by auto podpiąć pod CLIP- w celu wprowadzenia nowych czujników do systemu.(sparowania z odbiornikiem odczytującym ich pomiary)

Kompleksowo i w jednym miejscu zrobią to w ASO ale ile to kosztuje nie mam pojęcia i nawet sobie nie chcę wyobrażać, znając ich ceny na inne usługi i oryginalne części.

Podobny problem był niedawno tu opisany ale tam na razie dotyczyło jednego czujnika...

http://megane.com.pl/topic/7697-megane-ii-ph-ii-czujniki-cisnienia-powietrza-cisnienia-w-oponach/page__view__findpost__p__405195

Jest jeszcze kilka takich tematów nawet taki gdzie ktos próbował na siłę same baterie wymieniać i ja się to skończyło.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!