Jump to content
FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence
Sign in to follow this  
janko5

Megane I phI Regulacja zaworów w silniku 2.0 8v

Recommended Posts

janko5    0

Witam.

Mam Megane Coupe 2.0 8v z 1998 roku.

Chcę wyregulować zawory w takim silniku, ale mam problem z wyjęciem płytek bez odkręcania wałka rozrządu.

Wg książki można to zrobić przy pomocy specjalnego przyrządu. Z rysunków poglądowych wynika że jest to możliwe bo płytki są mniejszej średnicy niż szklanki i naciska się na rant szklanki żeby wcisnąć szkalnkę z zaworem i zrobić miejsce do wyjęcia płytki.

U mnie natomiast średnica płytki jest taka sama jak średnica szklanki.

I tu moje pytanie: czy jest jakiś inny sposób na wyjęcie płytek bez wyjmowania wałka rozrządu?

Share this post


Link to post
Share on other sites
czarny1    0

Witam

Mam dokładnie taki sam problem w moi SCENIC-u (silnik 2.0 8v 99r)

Wczoraj zdjąłem pokrywe zaworów z myślą sprawdzenia luzu i ewentualnej regulacji, a tu niespodzianka.

Mam pytanie czy kolega przeskoczył do tej pory temat i jeżeli był by łaskaw podzielił się wiedzą bo Ja nie magę nic znależć na ten temat nawet mechanicy nie potrafią udzielić mi rzetelnej odpowiedzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
janko5    0

Regulacja zaworów w tym modelu silnika odbywa się poprzez wyjęcie wałka rozrządu i wymianę talerzyków o odpowiedniej grubości. Na spodzie talerzyka jest wypust który wchodzi w otwór szklanki.

Przed rozkręceniem wałka mierzymy luzy zaworowe i jeśli luz jest za mały można przeszlifować talerzyk o brakujący wymiar luzu. Jeśli jest za duży wymieniamy na talerzyk o większej grubości.

W moim przypadku na dwóch skrajnych zaworach wydechowych nie było już żadnego luzu (przypadłość aut z gazem) przez co zawory się nie domykały i silnik pracował nierówno.

Zawory regulował mi mechanik i przy okazji wymienił rozrząd (do wymiany brakowało mi 15 kkm). Jedna robota. Polecam przy każdej wymianie rozrządu zwrócić uwagę na luzy zaworowe, zwłaszczy jeśli jeżdzi się na gazie.

Po regulacji silnik zaczął pracować jak należy. Żona jeździ już ponad 2 lata (ok 20 kkm) i nic się nie dzieje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
piotrg    1
wyjęcie wałka rozrządu

Nic bardziej mylnego.Do wymiany samych płytek jest to zbędne.W linku poniżej podaje adres do manuala jak przeprowadzić pomiar i wymianę płytek we własnym zakresie.Sam z niego korzystałem i polecam.

Manual:Ustawianie luzów zaworowych w silniku F3R - http://renaultlaguna.pl/forum/Wymiana-Plyt...row-t34743.html

UWAGA: Link wymaga logowania.

 

ps:Dopiero teraz zauważyłem że temat bardzo stary, ale może się komuś przyda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×