Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jaki olej ?


www.gom.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Dziambel

Oszalałeś z tym zdejmowaniem michy :mrgreen:

Dobrze jest wymieniać olej po dłuższej jeździe bo wtedy spuszczamy zawiesinę zawierającą zanieczyszczenia. Jak auto dłużej stoi to te zanieczyszczenia osiadają na elementach silnika i nie wylecą nam wraz ze spuszczanym olejem. Zainteresowanych odsyłam na oil-club.ru gdzie ten temat jest fajnie na podstawie zdjęć wytłumaczony. Oczywiście nie należy się później spieszyć z nalewaniem świeżej oliwy do rozgrzanego silnika z uwagi na ryzyko zwichrowania wałka czy glowicy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Cześć mam meganę 3 z silnikiem 1.9 dci i przebiegiem 230 000km. Wlewam olej elf 5w40 i zauważyłem ze powoli olej ubywa.

Na jaki olej zmienić? 10w40?

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki

P_r_z_e_m_o

Edytowane przez Yoke1992
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A niby co ma spowodować ta zmiana ?

5W40 i 10W40 mają zbliżoną lepkość "na ciepło"

A jedynie "na zimno" 5W jest mniej lepki(gęsty) od 10W - czyli dobrze.

Poza tym, 5W40 ma zawsze lepsze parametry jakościowe (np. według API) od 10W40

 

Nie mam pojęcia skąd wziął się przesąd, że do nowoczesnych silników z większym przebiegiem trzeba leć gorszy olej.

Czas Żuka, Poloneza i Małego Fiata przeminął, może tam miało to jakiś sens. Choć też wątpię

 

Lej przez całe życie silnika syntetyczny olej 5W40 lub 5W30 zgodnie z zaleceniami producenta silnika.

Choć większość z nich to i tak grupa III czyli hydrokraki, a nie grupa IV czyli PAO, to będą doskonałe dla silnika przez cały okres eksploatacji.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam wymieniłem olej w 1.9dci 130 KM z fap i okazało się iż mechanik wlał ELF-a 10W40 wcześniej był 5W30 i mam pytanko.Nie zaszkodzi czy zmieniać, można jeździć a przy następnej wymianie po ok,10 tyś znów wrócić do tamtego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jaką wartość przedstawia przebieg "kosmiczny" u Ciebie ;) , ale jeśli mechanik zna się na rzeczy, to może oznaczać że miał powód na zmianę oleju na 10W40. Powinien tylko zadbać o to żeby to był tzw. low saps, bezpieczniejszy dla FAP. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przebieg normalny zagraniczny kupiony osobiście w Berlinie za małe pieniądze te które mają po 189 tyś droższe jak u nas.350 tyś obecnie kupiony z 338 tyś śmiga jak ta lala we wszystkie mrozy pali od strzała,nic poważnego się nie dzieje cicho chodzi dolewki były sporadyczne pół litra przez te 12 tyś.było małe zapocenie na pokrywie, wymieniono uszczelkę.Wnętrze jak nowe a jutro kolejna już trasa 500 km do rodzinnego domu.A co do oleju to się właśnie zastanawiam czy wrócić czy zostawić do następnej wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!