Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jak zgasić kontrolkę hamulców


Rekomendowane odpowiedzi

Otóź,kilka dni temu min innymi wymienialem klocki z przodu.Nie wspomnę,ze 2 razy chodzilem z wymianą bo koleś zle dobieral... :-x

troszkę ciężko weszly mi w zacisk,pomyślalem że dotrą się...popiskiwalo mi i mialem wrażenie ze trzyma lekko...ale jezdzilem do dzisiaj.

Czulem smród klocków i zaświecila się kontrolka ta pomarańczowa z obwódką.Ta sama co daje znać o wymianie klocków.

Szybko zjechalem na bok,kola w dol a tam klocki siedzą jak przyklejone.Bylo to przy zakladzie motoryzacyjnym,pożyczylem pilnik,bo okazalo się,że klocek pokryty jest gruba warstwą farby i ona stawiala opor.Zeszlifowalem ranty i chodzą gladko,dalem smar miedziany na prowadnice.Nie piszczy,nie szumi ale świeci się ta kontrolka :!:

Czy jest jakiś sposób na likwidację tego czy tylko podpięcie kompa i kasowanie bledu?

 

Radek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na moje oko to nie od tego się świeci. Pewnie od wysokiej temperatury ucierpiała osłona przewodu i dotyka masy bo innego wyjścia nie ma. Ja bym podjął takie kroki:

-Odkręcił korek w zbiorniczku płynu hamulcowego i dolał nowego (o ile brakuje do poziomu max) a najlepiej zmienił płyn na nowy bo po takim przegrzaniu bał bym się o jego właściwości (jak była wysoka temperatura wytworzyła się woda w układzie)

- Teraz przeszedł bym do kontroli układu. Odczepił na początek klemy akumulatora i rozłączył przewody sygnałowe zużytych klocków na złączach konektorowych. Podłączył aku włączył zapłon i zobaczył czy dalej się kontrolka świeci(pamiętaj o położeniu tak przewodów aby nie dotykały metalowej części auta) . Jak tak to szukaj przyczyny przed klockami jeżeli nie to pora na kolejny demontaż klocków i dokładnie oględziny przewodów które są z nimi połączone.

Jeżeli te czynności nie pomogą to może coś nie tak z klockami. skoro były za grube to może są od innego modelu a kiedy je zeszlifowałeś to już dotarłeś do momentu w którym pojawia się styk z masą auta i dlatego kontrolka sie pali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam wprawę w klockach już ;-)

plyn byl wymieniany,ale wiem,że trzeba zerknąć do niego.

Popatrzę dzisiaj na klocki i przewody jak się wkurzę to kupię kolejne a tymi rzucę kolesiowi w szybęsklepową :evil: - żart oczywiście

Dzięki za radę

 

[ Dodano: 2008-08-20, 19:34 ]

znalazl się ot problem ;-)

 

z klocków zeszlifowalem farbę i odkrylem metal,on w dotknięciu z zaciskiem powodowal zapalanięsię kontrolki.Jak zabieralem klocek z czujnikiem z zacisku to gasla,przytykalem to zapalala sie.Zaizolowalem czujnik i teraz nie zapali się kontrolka przy końcówce klocków,będe musial zerkaćco jakiś czas na nie.

Zatem moze komuś przyda się ta informacja.

Dzięki za zainteresowanie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!