Jump to content

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl
Sign in to follow this  
Lukas.s

Megane I phII Wymiana rozrządu

Recommended Posts

Lukas.s    0

Witam!

 

Przymierzam się do wymiany rozrządu w mojej Renacie (1,9 tdi, 98KM) i chciałbym dowiedzieć się parę rzeczy:

-z tego co mi wiadomo to standardowo wymienia się: pasek, rolki i napinacz tylko jakiej firmy kupić te elementy? Mój mechanik zaopatruje się w hurtowni w której nie ma za dużego wyboru, więc chciałbym coś sam poszukać :)

-na co zwrócić uwagę przy wymianie

 

Jeśli podobny przypadek był już omawiany to ewentualnie prosiłbym o linka do tematu, którego z resztą próbowałem szukać i nic konkretnego nie znalazłem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
robpab    15

Sprawdź czy w Twoim modelu nie należy wymienić też koła pasowego. Ja dzisiaj sprawdzałem w serwisie i w moim silniku komplet rozrządu to pasek i właśnie koło pasowe. Oczywiście warto również wymienić rolkę. Niewymienienie jednego z elementów może Cię drogo kosztować. Wiem z autopsji. Poprzedni właściciel mojego bolidu prawdopodobnie chciał zaoszczędzić i wymienił tylko pasek i napinacz a teraz ja mam silnik w remoncie.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
rafallski    0

No to na drugie pytanie odpowiedział już robpab, natomiast osobiście polecam pasek Gates i tylko Gates, żadne inne nie wchodzą w grę, bo zaoszczędzisz 15 zł a sypnie się po 50 tyś i będzie problem.

Co do rolek, napinaczy to najlepszy jest SKF, ale jest najdroższy. SKF idzie na pierwszy montaż w większości pojazdów. Nieco tańszy, a jakościowo równie dobry jest Ruville (też na pierwszy montaż). Dopuszczalne jest jeszcze założenie rolek Coram - sporo tańsze od powyższych, a całkiem niezłe. Gates sprzedaje też całe zestawy rozrządu, w którym jest pasek, rolki, niestety tutaj cena jest spora, bo są to zwykle rolki SKFa...

Jakbyś coś potrzebował to pisz na PW :)

Pozdrawiam

rafallski

 

Aha, zapomniałem jeszcze o pasku Micro (osprzętu), warto go wymienić przy okazji robienia rozrządu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
kisand    1

Koledzy to w końcu przy jakim przebiegu należy wymieniać rozrząd w Megane 1.9 dTi 80 KM z 2003 rok .Serwis twierdzi co innego niż napisane w książce serwisowej .

Share this post


Link to post
Share on other sites
robpab    15

wg instrukcji (od mojego bolidu) powinno się wymieniać rozrząd co 75 tys. Właśnie jestem w trakcie wymiany a następną planuję za ok 60 tys.

Share this post


Link to post
Share on other sites
kisand    1

Jak sprawa ma sie cenowo ?Ile części a ile u Ciebie robocizna ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
robpab    15

Czekam na dokładną wycenę. Oprócz wymiany rozrządu wymieniam zawory, szlifuję głowicę itd. Jest to wynikiem uszkodzenia rozrządu. Wstępnie całą naprawę mam wycenioną na ok 1500zł.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lukas.s    0

Dzięki za porady. Ja już wstępnie zorientowałem się w cenach (Bydgoszcz) i przyznam że są one zróżnicowane:

 

1 Mechanik (spec od Renówek) - 1200zł (części + robocizna)

2 Mechanik (dość popularny serwis) - 600zł (części + robocizna)

3 Mechanik (po znajomości) - 120zł (robocizna), części sam kupuje wg. porad (ok 700zł)

Share this post


Link to post
Share on other sites
zawisza1980    24

Do mojego DTI były takie same części jak od DCi (dobierane według katalogu) Komplet części wyszedł 620 zł plus 250zł robocizna :) W sumie koszt nie wielki a głowa spokojna;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Akkon    0
wg instrukcji (od mojego bolidu) powinno się wymieniać rozrząd co 75 tys.

A silniki dCi? Bo u mnie książce przeglądów wyraźnie stoi:

"silniki wysokoprężne 120 tys. lub co 5 lat oprócz pojazdów z silnikiem wysokoprężnym 1.9 dTi dla których co 75 tys."

Poprzedni właściciel mojego samochodu rozrząd wymienił przy 91 tys. Ja w tej chwili mam 135 tys.

Share this post


Link to post
Share on other sites
robpab    15

A masz pewność że wszystko wymienił?

Ja też miałem wymieniony i co? Teraz samochód mam 200km od domu i czekam na info od mechanika czy mam walnięte tłoki czy nie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
carolewicz    0

A co sądzicie o pasku rozrządu marki ContiTech? Bo obecnie mam pasek wieloklinowy tej marki i nie narzekam ale nie wiem czy w rozrządzie też się sprawdzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
robpab    15

Ja mam założone oba paski Conti i śmigam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Just me    0

robpab troche mechanik cie naciaga raczej sie nie szlifuje glowicy po zerwanym pasku tylko po przegrzanym silniku i wystepujacych po tym zjawisku odkrztalceniach

Share this post


Link to post
Share on other sites
kisand    1
nie szlifuje glowicy po zerwanym pasku

 

Kolego ,każdorazowo po zdjęciu głowicy ,powinno siż ją splanować .

Tak mnie uczył stary mechanik ,i tego sie trzymam .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×