FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence: Wymiana rozrządu - FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence

Skocz do zawartości

  • 2 stron +
  • 1
  • 2
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Megane I phII
Wymiana rozrządu

#1 Użytkownik nie jest zalogowany   Lukas.s 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 18-luty 08
  • Skąd:Ostrowiec Świętokrzyski (okolice)
  • Auto:Megane I ph2
  • Silnik:1.9 dTi 98KM
  • Przebieg (tys.km):274000

Napisano 01 wrzesień 2008 - 14:34

Witam!

Przymierzam się do wymiany rozrządu w mojej Renacie (1,9 tdi, 98KM) i chciałbym dowiedzieć się parę rzeczy:
-z tego co mi wiadomo to standardowo wymienia się: pasek, rolki i napinacz tylko jakiej firmy kupić te elementy? Mój mechanik zaopatruje się w hurtowni w której nie ma za dużego wyboru, więc chciałbym coś sam poszukać :)
-na co zwrócić uwagę przy wymianie

Jeśli podobny przypadek był już omawiany to ewentualnie prosiłbym o linka do tematu, którego z resztą próbowałem szukać i nic konkretnego nie znalazłem.
0

Sprawdź:

Zapleczowo.pl
Hosting www i email


Ogłoszenia motoryzacyjne Renault Megane, Scenic i Fluence


 

#2 Użytkownik nie jest zalogowany   robpab 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 10-styczeń 08
  • Skąd:Bełchatów
  • Auto:MIII Dynamique
  • Silnik:1,4 TCe
  • Przebieg (tys.km):42

Napisano 01 wrzesień 2008 - 16:41

Sprawdź czy w Twoim modelu nie należy wymienić też koła pasowego. Ja dzisiaj sprawdzałem w serwisie i w moim silniku komplet rozrządu to pasek i właśnie koło pasowe. Oczywiście warto również wymienić rolkę. Niewymienienie jednego z elementów może Cię drogo kosztować. Wiem z autopsji. Poprzedni właściciel mojego bolidu prawdopodobnie chciał zaoszczędzić i wymienił tylko pasek i napinacz a teraz ja mam silnik w remoncie.
Pozdrawiam
Megane III HB,
Clio III phII GT + Dezent V
0

#3 Użytkownik nie jest zalogowany   rafallski 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 24-październik 07
  • Skąd:Częstochowa
  • Silnik:1.6 113KM K4M 760
  • Przebieg (tys.km):80000

Napisano 03 wrzesień 2008 - 13:17

No to na drugie pytanie odpowiedział już robpab, natomiast osobiście polecam pasek Gates i tylko Gates, żadne inne nie wchodzą w grę, bo zaoszczędzisz 15 zł a sypnie się po 50 tyś i będzie problem.
Co do rolek, napinaczy to najlepszy jest SKF, ale jest najdroższy. SKF idzie na pierwszy montaż w większości pojazdów. Nieco tańszy, a jakościowo równie dobry jest Ruville (też na pierwszy montaż). Dopuszczalne jest jeszcze założenie rolek Coram - sporo tańsze od powyższych, a całkiem niezłe. Gates sprzedaje też całe zestawy rozrządu, w którym jest pasek, rolki, niestety tutaj cena jest spora, bo są to zwykle rolki SKFa...
Jakbyś coś potrzebował to pisz na PW :)
Pozdrawiam
rafallski

Aha, zapomniałem jeszcze o pasku Micro (osprzętu), warto go wymienić przy okazji robienia rozrządu.
0

#4 Użytkownik nie jest zalogowany   kisand 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 02-lipiec 07
  • Skąd:Lublin
  • Auto:Megane Iph II grandtur AIR
  • Silnik:1.9 dTi F9Q744
  • Przebieg (tys.km):112

Napisano 04 wrzesień 2008 - 20:48

Koledzy to w końcu przy jakim przebiegu należy wymieniać rozrząd w Megane 1.9 dTi 80 KM z 2003 rok .Serwis twierdzi co innego niż napisane w książce serwisowej .
CB-President George+Sirtel Helikal 165 cm.na relingu
0

#5 Użytkownik nie jest zalogowany   robpab 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 10-styczeń 08
  • Skąd:Bełchatów
  • Auto:MIII Dynamique
  • Silnik:1,4 TCe
  • Przebieg (tys.km):42

Napisano 05 wrzesień 2008 - 10:59

wg instrukcji (od mojego bolidu) powinno się wymieniać rozrząd co 75 tys. Właśnie jestem w trakcie wymiany a następną planuję za ok 60 tys.
Megane III HB,
Clio III phII GT + Dezent V
0

#6 Użytkownik nie jest zalogowany   kisand 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 02-lipiec 07
  • Skąd:Lublin
  • Auto:Megane Iph II grandtur AIR
  • Silnik:1.9 dTi F9Q744
  • Przebieg (tys.km):112

Napisano 05 wrzesień 2008 - 18:25

Jak sprawa ma sie cenowo ?Ile części a ile u Ciebie robocizna ?
CB-President George+Sirtel Helikal 165 cm.na relingu
0

#7 Użytkownik nie jest zalogowany   robpab 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 10-styczeń 08
  • Skąd:Bełchatów
  • Auto:MIII Dynamique
  • Silnik:1,4 TCe
  • Przebieg (tys.km):42

Napisano 06 wrzesień 2008 - 05:46

Czekam na dokładną wycenę. Oprócz wymiany rozrządu wymieniam zawory, szlifuję głowicę itd. Jest to wynikiem uszkodzenia rozrządu. Wstępnie całą naprawę mam wycenioną na ok 1500zł.
Megane III HB,
Clio III phII GT + Dezent V
0

#8 Użytkownik nie jest zalogowany   Lukas.s 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 18-luty 08
  • Skąd:Ostrowiec Świętokrzyski (okolice)
  • Auto:Megane I ph2
  • Silnik:1.9 dTi 98KM
  • Przebieg (tys.km):274000

Napisano 07 wrzesień 2008 - 11:54

Dzięki za porady. Ja już wstępnie zorientowałem się w cenach (Bydgoszcz) i przyznam że są one zróżnicowane:

1 Mechanik (spec od Renówek) - 1200zł (części + robocizna)
2 Mechanik (dość popularny serwis) - 600zł (części + robocizna)
3 Mechanik (po znajomości) - 120zł (robocizna), części sam kupuje wg. porad (ok 700zł)
0

#9 Użytkownik nie jest zalogowany   zawisza1980 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 04-grudzień 07
  • Skąd:Gdynia
  • Auto:Toyota Corolla Verso / Renault Clio II
  • Silnik:2,2 D4D 136KM / 1,9D 64KM
  • Przebieg (tys.km):199750

Napisano 07 wrzesień 2008 - 15:56

Do mojego DTI były takie same części jak od DCi (dobierane według katalogu) Komplet części wyszedł 620 zł plus 250zł robocizna :) W sumie koszt nie wielki a głowa spokojna;)
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
0

#10 Użytkownik nie jest zalogowany   Akkon 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 09-wrzesień 08
  • Skąd:Toruń
  • Auto:Megane I ph. II Expression
  • Silnik:1.9 dCi
  • Przebieg (tys.km):150

Napisano 11 wrzesień 2008 - 11:44

robpab napisał:

wg instrukcji (od mojego bolidu) powinno się wymieniać rozrząd co 75 tys.

A silniki dCi? Bo u mnie książce przeglądów wyraźnie stoi:
"silniki wysokoprężne 120 tys. lub co 5 lat oprócz pojazdów z silnikiem wysokoprężnym 1.9 dTi dla których co 75 tys."
Poprzedni właściciel mojego samochodu rozrząd wymienił przy 91 tys. Ja w tej chwili mam 135 tys.
0

#11 Użytkownik nie jest zalogowany   robpab 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 10-styczeń 08
  • Skąd:Bełchatów
  • Auto:MIII Dynamique
  • Silnik:1,4 TCe
  • Przebieg (tys.km):42

Napisano 12 wrzesień 2008 - 05:51

A masz pewność że wszystko wymienił?
Ja też miałem wymieniony i co? Teraz samochód mam 200km od domu i czekam na info od mechanika czy mam walnięte tłoki czy nie.
Megane III HB,
Clio III phII GT + Dezent V
0

#12 Użytkownik nie jest zalogowany   carolewicz 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 08-wrzesień 08
  • Skąd:Kędzierzyn-Koźle
  • Silnik:1.9 dTi
  • Przebieg (tys.km):172000

Napisano 05 kwiecień 2009 - 13:44

A co sądzicie o pasku rozrządu marki ContiTech? Bo obecnie mam pasek wieloklinowy tej marki i nie narzekam ale nie wiem czy w rozrządzie też się sprawdzi.
Renault Megane 1.9 dTi Hb 97'

President Johny II + Lemm AT-1000 Eagle
0

#13 Użytkownik nie jest zalogowany   robpab 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 10-styczeń 08
  • Skąd:Bełchatów
  • Auto:MIII Dynamique
  • Silnik:1,4 TCe
  • Przebieg (tys.km):42

Napisano 05 kwiecień 2009 - 16:58

Ja mam założone oba paski Conti i śmigam.
Megane III HB,
Clio III phII GT + Dezent V
0

#14 Użytkownik nie jest zalogowany   Just me 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 16-luty 09
  • Skąd:Cavan
  • Silnik:2,5dci
  • Przebieg (tys.km):0

Napisano 28 czerwiec 2009 - 01:15

robpab troche mechanik cie naciaga raczej sie nie szlifuje glowicy po zerwanym pasku tylko po przegrzanym silniku i wystepujacych po tym zjawisku odkrztalceniach
0

#15 Użytkownik nie jest zalogowany   kisand 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 02-lipiec 07
  • Skąd:Lublin
  • Auto:Megane Iph II grandtur AIR
  • Silnik:1.9 dTi F9Q744
  • Przebieg (tys.km):112

Napisano 28 czerwiec 2009 - 18:54

Just me napisał:

nie szlifuje glowicy po zerwanym pasku


Kolego ,każdorazowo po zdjęciu głowicy ,powinno siż ją splanować .
Tak mnie uczył stary mechanik ,i tego sie trzymam .
CB-President George+Sirtel Helikal 165 cm.na relingu
0

Udostępnij ten temat:


  • 2 stron +
  • 1
  • 2
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Ostatnie artykuły



Podobne tematy Zwiń


Forum motoryzacyjne megane.com.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Renault, a w szczególności posiadaczy modeli Megane, Scenic, Fluence oraz modeli Clio Laguna Vel Satis Latitude i innych. Forum megane.com.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Renault. Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Wszelkie naruszenia praw autorskich należy zgłaszać pod adres: naduzycia@ruzam.pl. W sieci od 2006-09-04.

Renault Forum :: Fiat Klub Polska :: Hosting w Polsce :: Hosting SSD z Memcached :: Symfony2 developer