Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana rozrządu


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Przymierzam się do wymiany rozrządu w mojej Renacie (1,9 tdi, 98KM) i chciałbym dowiedzieć się parę rzeczy:

-z tego co mi wiadomo to standardowo wymienia się: pasek, rolki i napinacz tylko jakiej firmy kupić te elementy? Mój mechanik zaopatruje się w hurtowni w której nie ma za dużego wyboru, więc chciałbym coś sam poszukać :)

-na co zwrócić uwagę przy wymianie

 

Jeśli podobny przypadek był już omawiany to ewentualnie prosiłbym o linka do tematu, którego z resztą próbowałem szukać i nic konkretnego nie znalazłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy w Twoim modelu nie należy wymienić też koła pasowego. Ja dzisiaj sprawdzałem w serwisie i w moim silniku komplet rozrządu to pasek i właśnie koło pasowe. Oczywiście warto również wymienić rolkę. Niewymienienie jednego z elementów może Cię drogo kosztować. Wiem z autopsji. Poprzedni właściciel mojego bolidu prawdopodobnie chciał zaoszczędzić i wymienił tylko pasek i napinacz a teraz ja mam silnik w remoncie.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to na drugie pytanie odpowiedział już robpab, natomiast osobiście polecam pasek Gates i tylko Gates, żadne inne nie wchodzą w grę, bo zaoszczędzisz 15 zł a sypnie się po 50 tyś i będzie problem.

Co do rolek, napinaczy to najlepszy jest SKF, ale jest najdroższy. SKF idzie na pierwszy montaż w większości pojazdów. Nieco tańszy, a jakościowo równie dobry jest Ruville (też na pierwszy montaż). Dopuszczalne jest jeszcze założenie rolek Coram - sporo tańsze od powyższych, a całkiem niezłe. Gates sprzedaje też całe zestawy rozrządu, w którym jest pasek, rolki, niestety tutaj cena jest spora, bo są to zwykle rolki SKFa...

Jakbyś coś potrzebował to pisz na PW :)

Pozdrawiam

rafallski

 

Aha, zapomniałem jeszcze o pasku Micro (osprzętu), warto go wymienić przy okazji robienia rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za porady. Ja już wstępnie zorientowałem się w cenach (Bydgoszcz) i przyznam że są one zróżnicowane:

 

1 Mechanik (spec od Renówek) - 1200zł (części + robocizna)

2 Mechanik (dość popularny serwis) - 600zł (części + robocizna)

3 Mechanik (po znajomości) - 120zł (robocizna), części sam kupuje wg. porad (ok 700zł)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do mojego DTI były takie same części jak od DCi (dobierane według katalogu) Komplet części wyszedł 620 zł plus 250zł robocizna :) W sumie koszt nie wielki a głowa spokojna;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg instrukcji (od mojego bolidu) powinno się wymieniać rozrząd co 75 tys.

A silniki dCi? Bo u mnie książce przeglądów wyraźnie stoi:

"silniki wysokoprężne 120 tys. lub co 5 lat oprócz pojazdów z silnikiem wysokoprężnym 1.9 dTi dla których co 75 tys."

Poprzedni właściciel mojego samochodu rozrząd wymienił przy 91 tys. Ja w tej chwili mam 135 tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
  • 2 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!