Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Maglownica - regenerować czy kupić używaną??


Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki karllo, zamówiłem dwie sztuki i czekam na dostawę. Jak będzie ładna pogoda to na początku października wymienię i zdam relację z efektów tej wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówisz dwie? Ja kupiłem jedną sugerując się wypowiedzią arni88 że jest tylko z prawej a z lewej nie ma.

 

maglownica w MII jest prosta jak budowa cepa, stuka tam najczęściej wyrobiona teflonowa tuleja z prawej strony , daje taki efekt jak by na drążku kierowniczym był luz i słychać te trzaski zwłaszcza na progach zwalniających, z drugiej prawej strony jest taka śruba a za nią sprężyna która dociska teflonowo metalowy ślizg , który w jakimś stopniu też zmniejsza luz z lewej strony, ale przeważnie teflonowa nakładka już jest wytarta na tyle ze jej dokręcenie nic nie da( a poza tym ona zniweluje stukanie z lewej strony

Tam gdzie jest podkreślenie to pewnie pomylił się i chodziło mu o lewą stronę.

Fajnie jak by ktoś porobił zdjęcia tego teflonowo-metlowego ślizgu może i to by się jakoś dorobiło lub znalazło w necie gotowe.

 

A i jeszcze mała ciekawostka:

http://archiwumallegro.pl/maglownica_megane_ii_scenic_ii_sam_napraw-1090372809.html

Edytowane przez karllo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No i z wymiany tulejki nic nie wyszło. Wyjąłem starą tulejkę i porównałem z nową. Okazało się, że stara oryginalna jest o ponad 5 mm dłuższa. Długość oryginału to prawie 24 mm a kupiona miała 18 mm. Średnice są te same. Zachodziła obawa, że przy maksymalnym skręcie w prawo listwa zębata wyskoczy z krótszej tulejki i się zablokuje. Sam demontaż tulejki nie jest skomplikowany, po odkręceniu drążka kierowniczego należy kierownicą skręcić maksymalnie w prawo, podważyć dwa wypusty w tulejce by wyszły z rowka zabezpieczającego i pokręcić delikatnie kierownicą w lewo. Listwa zębata wysunie tulejkę z gniazda.

Okazało się też, że tulejka nie była jakoś bardzo zużyta. Czeka mnie wymiana lewego drążka kierowniczego, być może to on powoduje lekkie stuki w układzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to nie pocieszyłeś... Robiłeś jakieś zdjęcia?

Troszkę przeglądałem linki w tym temacie i widziałem że dorabiał ktoś jakąś dłuższą tą tulejkę... ale z braku czasu nie wertowałem dłużej tematu. Fajnie jak by ktoś miał taką maglownicę do rozbiórki i mógł ją rozebrać na części i zrobić fotorelację. Jak bym miał wyjętą oryginalną taką tulejkę to mógłbym spróbować dorobić taką.

I powiem ci że teraz spoglądając na tego linka z archiwum alle... to by się to potwierdziło co piszesz, tam ona wygląda na dłuższą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Jak bym miał zapłacić 90zł za taką tulejkę to bym się zastanowił na nową maglownicą z gwarancją (chyba do 300zł miał znajomy, ale teraz nie potwierdzę więc mogę się mylić)...

A jaką ona ma długość (wzdłuż osi), jeśli jest identyczna jak ta dla BMW to lipa... dodatkowo te od BMW można kupić sporo taniej, poniżej 20zł, ja zapłaciłem 12zł... Na Drive.ru nie piszą za dobrze o ich trwałości. Jest kilka modeli maglownic więc trzeba sprawdzić jaką się ma, możliwe że do którychś będzie ta krótsza pasować.

Na ebayu jest za 3funty plus przesyłka: LINK czyli wyjdzie do 30zł/szt więc przebicie cenowe jest...

http://www.ebay.com/itm/Renault-Megane-MK2-steering-box-hub-rack-repair-kit-ring-clips-06-030-/141816734648?hash=item2104efa3b8:g:yAkAAOSw6aVUmzcm&vxp=mtr

Edytowane przez karllo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aniewa wyżej napisał że jest krótsza od oryginału zamontowanego w maglownicy więc temat zawiesiłem aż coś się wyklaruje. Jak będę robił zawieszenie u siebie to i przysiądę do tego, jak nie kupię takowej sztuki to mi najwyżej znajomy dorobi z białego teflonu jak zdemontuję moją z maglownicy. U mnie jest jakiś tam luz ale obstawiam że to luz na blokadzie kierownicy, na włączonym zapłonie (włączone zasilanie wspomagania) to ten luz nie występuje, więc aż tak się nie rwę do rozbierania.

Jeżeli dobrze zrozumiałem (ale znowu aż tak dokładnie nie wnikałem w tekst, bardziej pobieżnie) to co piszą na drive.ru to kupują te tuleje od bmw i te dłuższe dedykowane do reno ale wytrzymują do roku, więc puki co <_< <_<

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak drążek jest wkręcony to nie ma możliwości żeby listwa wyskoczyła bo drążek się oprze i dalej się już nie schowa. myślałem że założyłeś dlatego pytałem musze poszukać tej tulejki bo kolega ma luz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!