Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Diagnoza problemu 1.9 Dci prosze o rade


Rabcio

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Proszę was o pomoc bo już nie wiem co robić <czerwona>;) otóż Pojechałem do ASO i mówię im, że nie mam mocy pomimo silnika 1.9 Dci auto jeździ jak wolnossące. 2 dni bez auto i wreszcie telefon z Renault, że jest problem ( Generalnie norma jeżeli chodzi o ASO) pan serwisant powiedział mi , że nie są wstanie stwierdzić w czym tkwi problem ponieważ komputer pokazuje Ok zalecili mi zrobienie testów poszczególnych podzespołów. Znalazłem firmę w Rudzie Śląskiej która zajmuje się wtryskiwaczami oraz Turbo. Okazało się, że wszystkie wtryski do regeneracji ;);) Jak mus to mus po naprawie auto nadal nie miało mocy !!! Mówię kolesiowi, jakie są objawy : Kopcenie, brak mocy, metaliczny dźwięk spod maski... Serwisant otworzył maskę odpiął rurę która dochodzi do chyba kolektora ( taka gruba czarna nawet materiałowa) wsadził palec i wyciągnął cały z oleju. Powiedział mi, że turbo jest walnięte czyli wymiana ;);)

 

Stąd moje pytanie czy to faktycznie jest Turbo ?? koszt regeneracji w granicach 1000zł Czy spadek mocy, wzrost spalania średnio 10,5l/ 100km przy normalnej jeździe metaliczny dźwięk spod maski to może być TURBO ? ostatnio zauważyłem, że auto ciężko zapala po nocy... czasami zapali poklekocze szarpnie i zgaśnie :/:/

 

Proszę o pomoc

Rabcio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego akurat tego zakładu w rudzie śląskiej bym się trzymał, jeden z najlepszych na dolnym śląsku. robili nam silniki do koparek i nigdy nie było z nimi problemu

 

[ Komentarz dodany przez: gojgien: 2008-10-01, 00:22 ]

mała poprawka, Ruda Śląska to Górny Śląsk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do firmy raczej nie mam zastrzeżeń natomiast zastanawiam się czy to aby na pewno Turbo... Mechanik powiedział, że tak natomiast ASO nie stwierdziło wady Turbosprężarki powiedzieli mi, że pompuje w normie, Sam już nie wiem co robić.

Dodatkowo podczas dodawania gazu auto zaczyna dziwnie drgać głównie z okolic pedału gazu ale promieniuje na całe auto.

Rabcio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, jeżeli w dolocie jest olej, to bierze sie on właśnie z turbinki. Moim zdaniem jednak wskazana jest regeneracja. Zakład zajmujący się tym, napewno jeszcze zdiagnozuje dokładniej usterkę i będziesz miał pewność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

we wszystkich 3 dieslach które miałem, zawsze przewody doprowadzające powietrze się pociły od wystudzonych oparów oleju wędrujących z doładowanym powietrzem. W żadnym z nich turbo nie nadawało się do regeneracji i było OK. Regeneracja turbiny jest niezbędna wtedy, kiedy padną całkowicie uszczelniacze w turbinie i będzie więcej oleju niż powietrza a wtedy może dojść do samozapłonu a silnik będzie kopcił we wszystkich "kolorach tęczy". Silnik będzie zasysał olej służący do smarowania, właśnie przez uszkodzoną turbinę. Zanim zaczniesz regenerować turbinę, to niech mechanik najpierw sprawdzi elektrozawór sterujący praca zaworu waste-gate. Jak on będzie zamknięty, to nie poda (przepuści) podciśnienia do zaworu waste-gate (taki grzybek na turbinie), który zostanie w pozycji otwartej (taki skrót myślowy, bo grzybek poprzez ramie steruje klapka w turbo i to właśnie ona będzie otwarta). Oznacza to, ze spaliny zamiast napędzać łopatki turbiny będą sobie zmykać przez właśnie otwarty ten zawór, do układu wydechowego. W nowszych turbinach zamiast waste-gate sa tzw. kierownice (czyli ruchome łopatki wirnika po stronie wydechu), które ustawiają się tak aby spaliny je bardziej napędzały, lub składają gdy już ciśnienie i obroty wirnika są za wysokie. Silniki 1,9 dci o mocy 120 KM maja już turbinę V o zmiennej geometrii. Natomiast sterowanie w zwykłej czy ze zmienna geometria jest takie samo, poprzez podciśnienie i wspomniany powyżej elektrozawór.

 

[ Dodano: 2008-10-01, 11:40 ]

a tak na marginesie, to jakaś plaga, bo wszyscy mechanicy nie zdiagnozują problemu tylko od razu regeneracja turbiny, czy oni maja jakieś prowizje z tych zakładów ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

-------------------------------------

Niestety Turbo było do regeneracji ;)<czerwona> już po wszystkim, łączny koszt z robocizną ( montaż i demontaż ) o raz wymianą oleju ( Elf competition) 1380zł gwarancja na turbinke obowiązuje przez rok bez limitu kilometrów.

-------------------------------------

Pozdrawiam

W jakim celu zostawiasz te wolne miejsca - Entery ;) - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Relacje zdam dopiero jutro ;d dzisiaj nie miałem okazji nigdzie nim jechać ;) Generalnie przez jakiś czas jeszcze będzie kopcił ponieważ musi wypalić pozostałości oleju... Jutro relacje, a w przyszłym tygodniu nareszcie dodam fotki ;d

 

Pozdrawiam

 

[ Dodano: 2008-10-04, 12:38 ]

Witam

 

Jest duuuuuuża poprawa silnik nareszcie jedzie i czuje, że mam 120Km ;) kopcenie ustało drgania z okolic pedału gazu również... Lecz spalanie nie zmalało <czerwona> nadal jest w graniach 10 l/ 100Km. Rozumiem jazda po mieście ale u mnie 60% to są trasy natomiast 40 % miasto.

Co może być powodem tak wysokiego spalania ? Od razu mówię, że jazda w moim przypadku jest ekonomiczna ;) bieg co 2000 obr i ogólnie spokojna jazda.

 

Pozdrawiam

Rabcio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!