Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

jaki olej i filtr do automatu


esdarek

Rekomendowane odpowiedzi

witam!

jestem tu nowy i chcialem sie przywitac. od wielu lat jezdze automatami i krzewie to "zboczenie" wsrod znajomych i rodziny. ostatnio tesc nabyl sobie renault scenic '99 2l automat. samochod sprawuje sie wspaniale(takie bylo zalozenie ;-) ) po wymianie wszelkich plynow i filtrow utknalem na skrzyni biegow. jak wiadomo skrzynie te wymagaja regularnej wymiany plynu ,a zignorowanie tematu moze sie zakonczyc powaznymi wydatkami. nie dysponuje ksiazka serwisowa,a tylko obszerna instrukcja po polsku(auto sprowadzone z niemiec) i niestety nie domyslam sie jaki plyn,ile i jaki filtr. nie wiem tez gdzie sie w te rzeczy zaopatrzyc,czy w komplecie serisowym jest uszczelka pod miske skrzyni itp.

jesli ktos z kolegow bardziej doswiadczonych w temacie renault(sam nie posiadam,ale brat mial lagune i kangoo;) podpowie co i jak w temacie materialow eksploatacyjnych to bym byl bardzo wdzieczny. jesli bedzie potrzeba to podam vin. jedynie wiem,ze byly montoewane 2 rodzaje skrzyn.silnik jest starszego typu,8 zaworowy z mechaniczne regulacja luzu(myslalem,ze od kilkunstu lat juz tak sie luzu nie kasuje :shock: ) , a skrzynia w/g instrukcji jst wyzszym modelem. z trybem zimowym,overdrive i systemem uczenia sie stylu jazdy kierowcy.

z gory dziekuje za odpowiedzi.

darek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy wybrać w opcji <czerwona> poszukiwaną frazę i wszystko ładnie się pojawi.

Czytaj forum a znajdziesz odpowiedzi na Twoje wszystkie odpowiedzi.

 

BTW.

Jednostka 2,0/8V ma rzeczywiście luz zaworów regulowanym mechanicznie, ale przecież pochodzi z okresu gdy jeszcze nie były standardowo używane popychacze hydrauliczne.

Nic w tym dziwnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od 5 lat jestem moderatorem na innym forum samochodowym. nie pisalbym posta gdyby nie problemy ze znalezieniem odpowiedzi na tym forum. dziekuje jednak za rade bede szukal bardziej wnikliwie.

co do luzow... nie znam historii reanault i nie wiem kiedy wdrozyli technologie hydraulicznej kompensacji. ja osobiscie od kilkunastu lat jezdze samochodami zza oceanu i kilkanascie lat temu mialem forda tempo z mikro silnikiem 2,3l '88 (konstrukcja silnika z poczatku lat 80-tych) ktory mial hydraulike zaworow. kazde nastepne moje auto tez mialo bezobslugowy rozrzad:lancuch wymieniany przy remoncie ,czyli po milionie km lub zazebienie stale i oczywiscie hydrauliczna kopensacje luzow. prosze sie wiec nie dziwic,ze sie dziwie :roll:

w kazdym razie gdyby cos trzeba bylo w sprawie motoryzacji z usa to prosze pytac. napewno wskaze odpowiedniego posta na naszym forum lub odpowiem jesli bede wiedzial.

pozdrawiam!

darek

p.s. jesli ktos moze udostepnic kilka stron z serwisowki dot. skrzyni automatycznej lub potrafi w prostych slowach odpisac jaki olej,ile,jaki filtr ,czy uszczelka czy silikon i jakie interwaly wymiany to bede wdzieczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

esdarek, hudraulikę ma jedynie silnik 2,0 16V

a silnik 2,0 8V to dobra sprawdzona konstrukcja z rodziny "F" czyli silniki montowane jeszcze w R19 charakteryzuje je prostota budowy i szczególna łatwość obsługi montowane swego czasu w VOLVO i innych spokrewnionych markach,

co do hydraulicznej korekty luzu zaworowego kolego uważasz że jest to takie idealne rozwiązanie? ja w twoim silniku aby poprawnie ustawić zaworki potrzebuję wkrętak płaski i klucz płaski 12 a przy hydraulice karton płytek do regulacji.

Co do moderacji to jak dobrze zauważyłeś

na innym forum samochodowym.
więc jeśli piszesz u nas stosujesz się do naszych zasad i regulaminu który jest surowo przestrzegany
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

esdarek, może napisz do usera Pawelli,z tego co kojarzę ma taki sam silnik.Na szukajce w tym temacie nie ma za wiele,wiadomo,że w renufkach nie za wiele skrzyń automatycznych ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziekuje koledzy:) widze,ze panuje tu porzadek,ze tylko pozazdroscic. wystraszylem sie wrecz ,ze to forum jakiesj niemieckiej marki taki tu dryl;). wiem, ze jeszcze dosc duzo ludzi w polsce "gardzi" automatami lub sie ich wrecz boi. przeczesalem to forum i nie znalazlem odpowiedzi niestety. no coz-obiecuje,ze jak znajde czego szukam to tu zamieszcze. biorac pod uwage cieszaca tezndencje: lawinowy wzrost zainteresowania skrzyniami automatycznymi zapewne sie przyda. pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja Ci, podpowiem jak jeszcze nie znalazłeś.

W temacieInstrukcje obsługi znajdziesz większość informacji dotyczących Maganek

Co do oleju to na 100% będzie to Tranself TRJ 75W80 ale nie wiem ile go wchodzi do Twojej skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziekuje panowie!

jeden wasz uprzejmy kolega wyslal mi serwisowke. olej elf elfmatic lub tez elf matic g3 kupilem od reki.wymiana to zabawa-w znanych mi automatach sciaga sie miske,trza wymieniac filtr,myc miske i najczesciej wymieniac uszczelke(moze dlatego lataja po 500tys bez szemrania). tu wtstarczy zlac przez korek jak w silkiku,wlac odp.ilosc,rozgrzac auto,sprawdzic ile wyplynie przez korek kontrolny,dolac odp. ilosc i ok.

uprzejmemu koledze dziekuje, innym tez(mniej tym,ktorzy uwazali,ze jestem doda i nie przeszukalem forum)

pozdrawiam

darek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Od niedawna posiadam MII z automatyczną skrzynią biegów. Podobnie jak autor tematu jestem przed wymianą oleju w skrzyni. Auto ma przejechane ponad 100 tys. i nie sądzę aby poprzedni właściciel wymieniał ten olej skoro nie dbał nawet o wymianę filtra powietrza.

Moje pytanie jest takie: czy udać się z tą sprawą do ASO, czy można to zrobić poza serwisem.

W instrukcji serwisowej jest napisane: "w razie wymiany oleju , konieczne jest wyzerowanie elektronicznego licznika pomiaru zużycia oleju.." czego poza serwisem raczej nie zrobią.

Nie mogę także nigdzie znaleźć informacji czy w skrzyni tej jest filtr oleju.

Podejrzewam że model skrzyni w moim aucie to DP0.

 

Z góry dziękuje za odpowiedź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...

Witam forumowiczów.

Nie działają mi linki podane do ftp pikura. :-| Bardzo proszę o przesłane mailem lub linka do książki przeglądów oraz serwisówkę do automatycznej skrzyni biegów.

scenic I ph II 1.6 16V 2001

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

25/10/2010

Przyszedł czas na zmianę oleju w skrzyni. Mam pytanie do tych co wymieniali (lub orientują się w temacie), czy filtr musi być oryginalny czy jakiś zamiennik też przypasuje? Umówiłem się na wymianę, ale okazało się, że zamówiony przez serwis zamiennik nie pasuje i powiedzieli, że tylko oryginalny będzie pasował. Dlatego chciałbym zweryfikować tą informację.

 

Pozdr.

 

25/11/2010

Jako, że nikt nie odpowiedział, to sam kontynuuje wątek.

 

Kupiłem filtr i zauważyłem w nim, że jeden z otworów (na zdjęciu) jest nieszczelny. Tzn. miedziana podkładka przesunięta jest względem otworu, i jak zatkam jeden z wlotów filtra, a w drugi dmuchnę, to jest tam nieszczelność. Mam pytanie czy to w czymś przeszkadza, czy też dostałem niesprawny filtr. Jak ktoś się orientuje w temacie to proszę o wskazówki.

1eb7208f34a562d3med.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, czy ktoś tu pomoże z takim problemem, bo mało jest Meganek z automatami.

Chyba najprościej będzie porównać to ze starym filtrem.

Ewentualnie można zasięgnąć języka w jakimś warsztacie od automatów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Przede wszystkim wyjaśnijmy jedną kwestię - do automatycznych skrzyń w Renault Megane I (II prawdopodobnie też jeśli to skrzynia DP0) lejemy olej ELF Elfmatic G3 Syn dostępny w 0,5 litrowych opakowaniach (nie mylić z Elf G3 w 1 litrowych opakowaniach, który jest olejem mineralnym).

 

Na zachodnich forach pisze wiele osób mających problemy ze skrzynią po zalaniu olejów innych firm mimo, że spełniają parametry Dextron III.

Filtra oleju w skrzyniach NIE WYMIENIA się - wymienia się go tylko i wyłącznie przy rozbieraniu skrzyni.

Edytowane przez Artih
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!