FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence: Coś cieknie przy silniku - zdjęcie - FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence

Skocz do zawartości

  • 2 stron +
  • 1
  • 2
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Megane I phI
Coś cieknie przy silniku - zdjęcie

#1 Użytkownik nie jest zalogowany   condor2010 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 17-wrzesień 08
  • Skąd:Okolice
  • Silnik:1.9 DCi
  • Przebieg (tys.km):0

Napisano 09 październik 2008 - 18:57

MeganeI 1.9 DTI Na zdjęciu zaznaczyłem punk A (co to jest za urządzenie?) a cieknie z przewodów dochodzących ( B i C) do tego urządzenia.
Po wymianie rozrządu nie załozyli mi pasków zaciskowych, tak sie domyślam.
Jakie kupić? Plastikowe czy metalowe?

http://img219.images...ganeidtiot9.jpg
0

Sprawdź:

Zapleczowo.pl
Hosting www i email


Ogłoszenia motoryzacyjne Renault Megane, Scenic i Fluence


 

#2 Użytkownik nie jest zalogowany   lepper_pl 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 02-grudzień 07
  • Skąd:Piotrków Trybunalski
  • Auto:Grand Scenic II
  • Silnik:1.6 16V K7M 734
  • Przebieg (tys.km):212000

Napisano 10 październik 2008 - 00:40

to jest odma (przynajmniej tak nazwał to jeden z mechaników u którego zasięgałem informacji)
w książce WKŁ opisują to jako odstojnik
A wracając do mechanika to zapytał mnie kiedy ostatnio była czyszczona? więc raczej trzeba przeczyścić cały ten dolot i może będzie po kłopocie.
Opasek fabrycznie tam nie przewidzieli. U mnie też ich tam brak.
pozdrawiam
0

#3 Użytkownik nie jest zalogowany   gojgien 

  • Wyświetl blog
  • Grupa: Zasłużeni dla forum
  • Rejestracja: 23-czerwiec 07
  • Skąd:RYBNIK
  • Auto:Scenic II Ph II '07
  • Silnik:1,5 dCi K9K-732 106KM + TL4
  • Przebieg (tys.km):136

Napisano 10 październik 2008 - 00:41

condor2010, cały ten układ wężyków to odma, czyli odpowietrzenie skrzyni korbowej silnika. Więcej przeczytasz tu: http://www.motofakty...niana_odma.html
Ta puszka to chyba skraplacz par oleju, a na tych wężykach też nie mam opasek zaciskowych i występują podobne zaoliwienia http://megane.com.pl....php?pic_id=124
Dołączona grafika
mój sceniol drugi http://megane.com.pl...km-2007r-ph-ii/
Człowiek mądrzeje z wiekiem. Zwykle jest to wieko od trumny
0

#4 Użytkownik nie jest zalogowany   jagu 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 13-wrzesień 08
  • Skąd:tu jestem
  • Silnik:w poprzek
  • Przebieg (tys.km):0

Napisano 10 październik 2008 - 08:40

condor2010, Prawdopodobnie masz uszkodzony oring pod zbiorniczkiem, sprawdź i zaciśnij opaską metalową.
Podpis usunięty
0

#5 Użytkownik nie jest zalogowany   Bartek84 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 12-kwiecień 08
  • Skąd:Dąbrowa Górnicza
  • Silnik:1.9 DTI 80KM
  • Przebieg (tys.km):0

Napisano 10 październik 2008 - 15:46

Tez juz to uszczelniałem bo brudziło silnik.
Widać Ten typ tak ma ...zresztą czego on nie ma :-?
0

#6 Użytkownik nie jest zalogowany   condor2010 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 17-wrzesień 08
  • Skąd:Okolice
  • Silnik:1.9 DCi
  • Przebieg (tys.km):0

Napisano 10 październik 2008 - 18:12

Dzieki wszystkim za podpowiedź!
0

#7 Użytkownik nie jest zalogowany   DMC-100 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 22-wrzesień 08
  • Skąd:Radom
  • Silnik:1.9d F8Q 620
  • Przebieg (tys.km):192

Napisano 10 październik 2008 - 20:44

a jak przez odme wylatuje olej aż do kolektora dolotowego to sie trzeba martwić?
Michał
0

#8 Użytkownik nie jest zalogowany   chrzan49 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 12-wrzesień 08
  • Skąd:Zgierz
  • Silnik:1,9 dci
  • Przebieg (tys.km):85000

Napisano 26 październik 2008 - 09:31

Dobre pytanie.Może martwić nie ale poprawić trzeba.Odma ma 2 zadania.
1.odpowietrzenie silnika
2.wytrącenie par olejowych i niedopuszczenie do przedostawania się par do układu ssącego.
Zdjąć odmę ,umyć w benzynie lub ropie,jeżeli można przedmuchać sprężonym powietrzem w kierunku do silnika .Sprawdzić stan oringu na trzpieniu wchodzącym w blok bo może lać po silniku. Na pozostałe rurki założyć opaski metalowe dobrejj akości ale skręcać z czuciem bo plastik. Pozdrawiam
0

#9 Użytkownik nie jest zalogowany   wwwieprzu 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 12-październik 08
  • Skąd:zielona góra
  • Auto:megane hatchback
  • Silnik:1,4
  • Przebieg (tys.km):100

Napisano 21 styczeń 2009 - 23:11

Moje pytanie jest następujące gdzie znajduje się (i czy wogóle) filtr odmy w megi 1,4 e E7J
Pytanie numer dwa nie wiem dla czego wyskakuje mi bagnet od oleju jak go wcisne to po paru kilometrach spowrotem wyskakuje może to mieć jakieś powiązanie właśnie z filtrem odmy? Jak zlikwidowac ten problem:P
Mógłby mi ktoś zaznaczyc na zdjęciu gdzie jest ten filtr odmy?
Dołączona grafika
0

#10 Użytkownik nie jest zalogowany   chrzan49 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 12-wrzesień 08
  • Skąd:Zgierz
  • Silnik:1,9 dci
  • Przebieg (tys.km):85000

Napisano 22 styczeń 2009 - 00:17

Tak ,jak są problemy z odpowietrzeniem skrzyni korbowej to ciśnienie znajdzie najsłabszy punkt i wypchnie bagnet.

Nie znam tego małego silnika ale sa praktycznie tylko 2 metody montowania odmy.
1. w blok silnika nieco powyżej miski olejowej jest wciskana (oring uszczelnia) lub przykręcana puszka od ktorej wychodza gumowe przewody o średnicy około 1,5 cm
2. z bloku silnika wchodzi do pokrywy zaworów wąż podobny jak w pkcie 1. Wtedy zdejmujemy pokrywę zaworów i odma jest zamontowana po wewnętrznej stronie pokrywy.W tym przypadku raczej nowa uszczelka i to żadna tanizna bo będziesz sie wściekał jak się silnik usmarka olejem.
3. bardzo rzadko trafiaja sie konstrukcje gdzie odma jest pomiędzy blokiem a pokrywą.

Zrób to jak najszybciej bo ładnie utrzymany samochód i szkoda go.

Napisz jak naprawisz.
Pozdrawiam
0

#11 Użytkownik nie jest zalogowany   wwwieprzu 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 12-październik 08
  • Skąd:zielona góra
  • Auto:megane hatchback
  • Silnik:1,4
  • Przebieg (tys.km):100

Napisano 22 styczeń 2009 - 10:37

a może ktoś kto ma u siebie taki silniczek wie gdzie ta odma się znaj duje?? puki co mam teraz sesje i robi się gorąco wiec nie mam czasu dłubac przy renacie :cry: coś może się stac jak ta odma jest zapchana ?? bo ja w połowie lutego mógłbym się za to zabrać dopiero
0

#12 Użytkownik nie jest zalogowany   zdunman 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 30-sierpień 07
  • Skąd:Żyrardów
  • Auto:Mégane I PHII, 1.6 16V LPG, K4MA700 BA0B
  • Silnik:1.6 16V K4MA700 2001\2002r.
  • Przebieg (tys.km):228

Napisano 22 styczeń 2009 - 11:03

wwwieprzu napisał:

coś może się stac jak ta odma jest zapchana ??

jest opisane na forum.... Może Ci wyrzucić olej bagnetem lub simeringiem na wale.
PILNIE SZUKAM PRACY. Oracle, bazy danych, SAS, hyperion essbase
Mégane I PHII, 1.6 16V LPG, K4MA700 BA0B 20012002 Hatchback (Uniden PRO 520XL, Sirio ML-145)
0

#13 Użytkownik nie jest zalogowany   chrzan49 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 12-wrzesień 08
  • Skąd:Zgierz
  • Silnik:1,9 dci
  • Przebieg (tys.km):85000

Napisano 22 styczeń 2009 - 11:18

wwwwieprzu. Pisząc silniczek miałem na myśli silnik samochodu! Bez urazy.Odma to jest puszka z labiryntem wytrącającym pary oleju.proste urzadzenie ale czasami zawodzi jak sie przytka.Zdunman ma rację.W mechanice coś zawsze musi puścić w najsłabszym miejscu.
0

#14 Użytkownik nie jest zalogowany   wwwieprzu 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 12-październik 08
  • Skąd:zielona góra
  • Auto:megane hatchback
  • Silnik:1,4
  • Przebieg (tys.km):100

Napisano 22 styczeń 2009 - 18:36

chrzan49 doskonale wiem że ci o silnik samochodu chodziło tylko żę 1,4 to jest raczej silniczek niz silnik (moim zdaniem-ale taki mam i dobrze mi się jeździ) kwestia jest taka że może ktoś kto w swojej reni ma 1,4 E7J czyścił tę odmę i miałby jakies wzkazówki jak to wyczyścić i co trzeba rozebrać żeby się do niej dostać :mrgreen: z mojej uogólnienej wiedzy wynika że odma znajduje się gdzieś pod puszka filtra powietrza lub koło przepustnicy w okolicach kolektora ssącego ;P nie wiem dokładnie bo czekam aktualnie na przesyłkę książki WKŁ :mrgreen: (chyba że ktoś ma i może jakiegoś screena wrzócić) Jak powinno się wyczyścić tę odme zwykła szmatka starczy? czy na ropą przeczyścić czy pójść na łatwiznę i dac mechanikowi -ile tak przyjemnośc u mechaniora by mnie kosztowała jeśli się orientujecie?
0

#15 Użytkownik nie jest zalogowany   chrzan49 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 12-wrzesień 08
  • Skąd:Zgierz
  • Silnik:1,9 dci
  • Przebieg (tys.km):85000

Napisano 22 styczeń 2009 - 23:48

Robota w zasadzie niewielka tylko brudna.Trzeba wziąć do łapek po rozłączeniu opasek lub innych połacezń.Pędzel ,benzynka i naczynie trochę większe do umycia.Najlepiej rodzaj płaskiej kuwety lub stara miska jak masz.Po umyciu zewnętrznym i wewnętrznym sprawdzić drożność przwodów i odmy.Byłoby dobrze przedmuchać spręzonym powietrzem w kierunku od filtra powietrza do bloku silnika.Założyć w odwrotnej kolejności i skrecić opaski(nie używaj plastikowych tylko skręcane metalowe) ale z czuciem.Przy okazji warto sprawdzić stan filtra powietrza i wymienić w razie potrzeby.
Koszt operacji u mechanika oceniam na około 50 zł.Tyle warte.
Pozdrawiam
0

Udostępnij ten temat:


  • 2 stron +
  • 1
  • 2
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Ostatnie artykuły




Forum motoryzacyjne megane.com.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Renault, a w szczególności posiadaczy modeli Megane, Scenic, Fluence oraz modeli Clio Laguna Vel Satis Latitude i innych. Forum megane.com.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Renault. Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Wszelkie naruszenia praw autorskich należy zgłaszać pod adres: naduzycia@ruzam.pl. W sieci od 2006-09-04.

Renault Forum :: Fiat Klub Polska :: Hosting w Polsce :: Hosting z Memcached :: Hosting dla firm :: Hosting dla Wordpress