Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 tygodnie później...

Skoro sie niecierpliwicie, to zmobilizowalem sie przed weekendem ;).

 

Na początek pragne podziękować za cenne wskazowki i gadu-pomoc Adamowi - G-Boyowi z Listy PIKURu ;) ;) ;) .

Poza tym, zeby potem nie bylo - nie biorę na siebie żadnej odpowiedzialności za powstałe w wyniku stosowania się do tej instrukcji szkody, usterki zniszczenia. Wszystko robicie na własna rękę i własna odpowiedzialność. U mnie się powiodło.

 

1. Oczywiście na początku musimy kupić mikrowlacznik. Najlepiej w ASO Renault –cena jakieś 6-7pln za dwie sztuki (77 11 138 560). Do tego będziemy potrzebować jeszcze lutownice, silikon, kilka śrubokrętów płaskich i jeden mały krzyżak (Philips). Fajnie jest wybrać ciepły dzień/lub miejsce (garaż). Będziemy potrzebować ok. 3 godzin. Pół godziny - robota i 2-3 na wstępne schniecie silikonu.

00xj9.jpg

2. Zaczynamy od odpięcia wtyczki z przewodami idącymi od drzwi do słupka (fot. 1).. Odpinamy ja podnosząc do góry zawleczkę (fot.2). Ostrożne, żeby nie połamać, a jednocześnie, jeżeli nazbiera się tam trochę brudu – trzeba będzie podziałać większa siłą. Warto od razu sprawdzić, czy kostka (fot.3) nie zaśniedziała, jak to miało miejsce u mnie.

62449227ot1.jpg

3. Wtyczka odpięta, przechodzimy do klamki. (Pamiętamy, żeby drzwi nam się nie przymknęły/zamknęły – może to się skończyć połamaniem kostki/porysowaniem karoserii.) Odczepiamy płaskim śrubokrętem gumowa zatyczkę (fot.4). Pod nią znajduje się srebrna blaszka (fot.5), która należy pociągnąć do siebie – najlepiej zakrzywionym drutem. W tym momencie powinniśmy być w stanie wysunąć wkładkę zamka (w przypadku drzwi kierowcy – zaślepkę w przypłodku pozostałych drzwi). Wkładkę wysuwamy prostopadle do poszycia drzwi (fot.6).

40923386fv8.jpg

4. Klamkę wysuwamy najpierw w stronę wyciągniętej wkładki, a następnie do siebie – tak jakbyśmy otwierali (fot.7 i 8).

53641959lf3.jpg

5. Odkręcamy śrubkę zaznaczana na fot.9, następnie podważamy płaskim śrubokrętem w miejscach zaznaczonych strzałkami. Klamka powinna rozejść się na dwie części (fot.10).

48675945qj3.jpg

6. Wyciskamy mikrowlacznik naciskając na przycisk na klamce (fot.11). Wygrzebujemy go z gumy/silikonu, czy czegokolwiek, w czym jest zatopiony i zaznaczamy sobie na nowym który kabelek gdzie ma być przylutowany (na dole mikrowlacznika są 3 kropeczki, dziki którym łatwo nam będzie odróżnić nóżki – dwie są przylutowane, dwie - wolne). Odcinamy stary mikrowlacznik i przylutowujemy nowy. Pamiętamy, ze kabelki maja przechodzić przez biały plastik – fot.12. Teraz wystarczy zasilikonowac wszystko dokładnie, pamiętając, ze silikon nie może zakrywać srebrnej „kuleczki” mikrowlacznika, nie powinien również wychodzić poza krawędź zaznaczona na fot. 13. Tam wchodzi sprężyna, która musi mieć dużo luzu, żeby poprawnie pracować.

89046480lz0.jpg

7. Możemy podpiąć drzwi i sprawdzić czy mikrowlacznik działa. Jeżeli nie – problem jest albo gdzie indziej, albo źle przylutowaliśmy mikrowlacznik, albo go przegrzaliśmy. Jeżeli wszystko jest OK - wystarczy odczekać parę godzin, żeby silikon przesechł i można poskładać wszystko w odwrotnej kolejności. Istnieje prawdopodobieństwo, ze trzeba będzie przyuczyć szyby (w tym celu zamykamy szybę, podciągamy przycisk, tak jakbyśmy chcieli zamknąć ja jeszcze bardziej i trzymamy w tej pozycji przez 5-10sek, następnie zjeżamy szyba na sam dół).

 

I to tyle - zycze powodzenia ;)

 

Btw. Lapska mam strasznie brudne na zjdeciach, nie zwracajcie na to uwagi ;) . Taka robota. Zreszta prawdziwy facet powinien sie czasem ubrudzic - wiadomo ;) Po silikonowaniu juz nawet nie zrobilem zdjecia, bo szkoda mi bylo telefonu :roll:

Świetny opis ,planuję wymianę mikro włączników i nie mogę odtworzyć grafiki zamieszczonej w opisie.

Może ktoś ma fotki z wymiany mikro włączników?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyłączam się do prośby powyżej.

Też mnie czeka wymiana mikrowyłączników.

Pytanie dodatkowe - zakładać oryginały czy udać się z nimi ( bo już je zakupiłem ) do sklepu elektronicznego i starać się kupić na wzór takie hermetyczne ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Np:

później np:
(w scenicu jest identycznie) I sama klamka: Mój odnośnik:

starać się kupić na wzór takie hermetyczne ?

Możesz dobrać hermetyczne, ale pamiętaj, że muszą pasować do plastikowej białej obudowy w którą są wciskane. Mają kształt prostokąta i można je włożyć tylko na jeden sposób. Jeżeli będą delikatnie za mocno wystawać, przycisk w klamce może je na stałe przyciskać blokując drzwi. Dlatego ja bym wziął oryginalne. Na parę lat spokój (jak zrobisz dobrze - uwaga nie wolno zanieczyścić silikonem kuleczki). Jak już będziesz miał zalane silikonem, to wyciągnięcie na nowo zepsutych mikrowłączników to chwila roboty, w porównaniu z wyskubywaniem po raz pierwszy masy, którą są zalane fabrycznie mikrowłączniki.

Edytowane przez mireczek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uwaga nie wolno zanieczyścić silikonem kuleczki)

Ja jak wymieniałem , nie tylko u siebie to te miejsce najpierw przesmarowałem smarem silikonowym.Nic wówczas do kulki nie przywiera a dodatkowo jest ona uszczelniona przed wilgocią.

Wymieniałem już chyba z 5 lat temu i nadal działa jak dopiero co wymieniony.

Chyba w moim temacie są jakieś fotki, a w tym także kilka na 24 albo 25 stronie

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam zapytanie. Mam jedną kartę z HF w swojej Megane 2, chcę zakupić używaną kartę HF i dopisać ją do samochodu ,czy jest jakiś fachowiec na Śląsku, Częstochowie który mi to zrobi?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Nie kupuj używanej ponieważ nie ma żadnej możliwości jej dopisania do auta lub jej wyczyszczenia. Wydasz pieniądze na drogi breloczek do kluczy

2. Jako jedna z niewielu osób w Polsce mam karty hands free ale jestem z Warszawy. Gdybyś nie znalazł nigdzie w ludzkich pieniądzach możesz się do mnie na PW odzywać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak karta przyjdzie, dam znać o wynikach operacji, co odniosło skutek i jak się udało to ogarnąć. Póki co jest trop w ASO i u jednego prywaciarza.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam serdecznie problem z hands free dotknął i mnie :) Sprawa wygląda następująco. Po kilku minutowym postoju samochód nie otwiera się poprzez hands free. Wystarczy jednak otworzyć go z pilota i zamknąć. Po tej czynności hands free działa ale tylko przez chwile. Po dłuższym postoju wcale nie reaguję na zbliżenie ręki. Bateria w karcie jest nowa, odłączałem i podłączałem akumulator ale to nic nie daje. Do tej pory nie miałem takiego problemu i otwieranie działało bez zarzutu.

Może ktoś miał taki dziwny problem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jak wymieniałem , nie tylko u siebie to te miejsce najpierw przesmarowałem smarem silikonowym.Nic wówczas do kulki nie przywiera a dodatkowo jest ona uszczelniona przed wilgocią.

Wymieniałem już chyba z 5 lat temu i nadal działa jak dopiero co wymieniony.

Chyba w moim temacie są jakieś fotki, a w tym także kilka na 24 albo 25 stronie

Podłącze się ,bo też będę wymieniał mikro włącznik.

Czy dobrze rozumuję?Po wydłubaniu starego czyszczę wnętrze obudowy.Smaruję samą kulkę nowego włącznika smarem np.silikonowym ,a następnie posmarowany włącznik ładuję do obudowy ,,zatapiając" go w silikonie (jaki dobry,żeby szybko się utwardził?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam.

 

Mój problem polega na tym, że pod koniec tamtego roku wymieniałem klamkę w drzwiach od strony kierowcy i od tego czasu nie mogę drzwi otworzyć za pomocą pilota (kluczykiem da się otworzyć). Nie mam garażu więc z naprawą poczekałem na ocieplenie :) Po ściągnięciu tapicerki zobaczyłem dwie nie podpięte wtyczki, jednak nie mogę znaleźć dla nich żadnych gniazd, a jak się domyślam to może być powód mojego problemu.

 

Megane 2 phI 1,5dcI 2004r.

 

Z góry dziękuję.

post-95406-0-35687600-1491066225_thumb.jpg

Edytowane przez czeki94
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!