Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

wymiana świec żarowych DCI


tomekt

Rekomendowane odpowiedzi

witam

Czy ktoś z forumowiczów wymieniał samemu świece żarowe w dieslu?? Czy napotkały go po drodze jakieś niespodzianki . Czy raczej łatwo sie wykrecają świece w autach renault. Czy do wykrecania tych świec używacie klucza dynamometrycznego i wykrecacie świece z pewnym momentem .

Spotkałem sie z przypadkami gdzie świece żarowe przed wykręceniem trzeba bylo schlodzic azotem a i tak 1 z 6 sie urwała. ale to bylo w mercedesie.

 

tydzień temu zakupiłem 4 świece i tak sie przykladam do wymiany, lecz jeszcze nie zakupiłem długiej nasadki 10 której okazalo sie ze nie mam w swoim zestawie. na początek podlalem świece olejem na drugi dzien spsiukalem jakims odrdzewiaczem w stylu wd40 na 3 dzien powtórzylem tą operacje i teraz czekam az ktos podpowie czy sie za to zabierac czy lepiej odrazu zwalić tą odpowiedzialnośc na jakiś warsztat który i tak w przypadku urwania świecy bedzie sie wymigiwal ze to nie jego wina.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uprzedzam ze zalezy od swieć jakie masz wkręcone teraz

 

u mnie w lagunie w 1,9 DCI jedna świeca sie wykręcial bez gwintu

został w bloku silnika i trza bylo narzynka sie ratować

 

nowe świece lepiej wkręcac na mokro odpowiednim smarem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

świeczki wymienione. na szczęscie żadna sie nie urwała. Ja akurat wykrecalem swiece na zimnym siliniku a temp na dworze byla ok 2 stopni ale nie wiem czy to akurat jest dobra metoda bo przecierz swieca zimna jest bardziej krucha i łatwiej ją urwac, zas plusem jest to ze jak jest zimna może sie minimalnie kurczyc.

Po tym jak przed wykręceniem byly kilkakrotnie psiukane odrdzewiaczem wychodzily bardzo lekko tylko 1 stawiała delikatny opór, dodam ze 2 z 4 swiec w okolich gwintu byly przyrdzewiałe tak jakby nie byly wymieniane od nowości i nie wyglądało na to ze wykręcą sie bezboleśnie.

Nowe świece przed wkręceniem posmarowalem na gwiniecie smarem miedzianym i nie dokrecalem ich na sile.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jagu, a nie uważasz, że warto wymienić wszystkie świecie, żeby znowu przez dłuższy czas mieć z nimi spokój? Skoro jedna się upaliła, to znaczy, że reszta też nie najmłodsza i prędzej czy później padną - przynajmniej takie jest moje zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mieszkaniu wymieniasz wszystkie żarówki bo jedna się spaliła?

 

Chrzanisz waćpan... jestem swiezo po wymianie swiec - i tez zmienilem po 186kkm wszystkie 4 - a padly 2. Rozmawialem z mechanikiem - rok temu padla mi jedna - i wymienilem tylko ja. mechanik powiedzial ze jak juz dwie padna - to nalezy wymienic wszystkie 4. Pozatym swiece mozna dosc latwo sprawdzic zwyklym miernikiem..i stwierdzic ktora poszla.. tak wiec jak kolega wymienil 4 to bedzie mial spokoj na kolejne kilka tys km..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie po co te waśnie? jedni mają rację i Jagu też - tu nie ma reguły że trzeba wszystkie naraz ( z technicznego punktu widzenia zalecane ). Ma kasę i chce mieć spokój to wymienia wszystkie, lubi i ma czas na grzebanie to wymienia pojedyńczo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako że po wymianie świec nie ma wiekszej różnicy w odpalaniu a objawy są takie ze przez chwile po uruchomieniu silnika (kiedy jest zimny) nie pracuje tak jakby na 1 cylinder a z rury wydecowej wydobywa sie dym. po dodaniu gazu sie wszystko normuje. Chiałbym sie dowiuedziec gdzie w megane z silnikiem 1.5dci znajduje sie sterownik świec żarowych??? i jak najprosciej (nie podpinając auta pod komputer) sprawdzic czy podaje on prod na świece .

 

Czy to jest to urządznie zawinięte w cerate które znajduje sie pod maską po lewej stronie za lampą a żeby sie do niego dostac najlepiej zdemontowac zderzak i lampe?? Wykręciłem juz akumulator i podstawke ale dostep mimo to jest mizerny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i jak najprosciej (nie podpinając auta pod komputer) sprawdzic czy podaje on prod na świece .

a no tak: na zimnym silniku, zdejmujesz wszystkie kable ze świec. Montujesz sobie wcześniej mały obwód kabel- żaróweczka- kabel (tylko długie kable) jeden kabelek do masy drugi do kabla od świecy (wtykasz do tego kaptura co na świece się nakłada). I teraz potrzebna ci pomoc osoby trzeciej, która na wrzuconym biegu wciśnie hamulec i naciśnie START a ty patrzysz czy się żaróweczka świeci, jak się świeci to ok jak nie to już wiesz.

Jako że po wymianie świec nie ma wiekszej różnicy w odpalaniu a objawy są takie ze przez chwile po uruchomieniu silnika (kiedy jest zimny) nie pracuje tak jakby na 1 cylinder a z rury wydecowej wydobywa sie dym.

nie chce cię straszyć ale sprawdź sobie wtryski

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdyby przyczyną były wtryski to objawy raczej byly by takie same na zimnym i na ciepłym silniku i podczas dodawania gazu puszczał by kłęby dymu a tak sie nie dzieje dymi tylko przez chwile .

czy istnieje taka mozliwosc zeby wtrysk nie pracował poprawnie tylko przez chwile???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!