FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence: Wymiana rozrządu - FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence

Skocz do zawartości

  • 2 stron +
  • 1
  • 2
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Megane I phI
Wymiana rozrządu

#1 Użytkownik nie jest zalogowany   MarekB 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 16-marzec 07
  • Skąd:Poznań
  • Przebieg (tys.km):70

Napisano 16 marzec 2007 - 20:31

Witam serdecznie.
Mam mały proble z samochodem ( Megane Classic 1390/70)
Zabrałem się za wymiane paska rozrządu i chyba przestawił mi się lekko wał.
Czy ktoś ma może rysunki lub wie jak powinny być ustawione koła ?
Z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam.
0

Sprawdź:

Zapleczowo.pl
Hosting www i email


Ogłoszenia motoryzacyjne Renault Megane, Scenic i Fluence


 

#2 Użytkownik nie jest zalogowany   Lewy 

  • Grupa: Mod Team
  • Rejestracja: 04-wrzesień 06
  • Skąd:Warszawa
  • Auto:MIIphI GT
  • Silnik:2.0 16V
  • Przebieg (tys.km):130

Napisano 16 marzec 2007 - 22:13

Po pojemności domyślam się, że chodzi o silnik 1.4 8v czyli któraś tam wersja E7J. Jeśli trafiłem, to ustawić trzeba w następujący sposób:
1. Wałek na głowicy, praktycznie ustawi się sam. Sprężyny zaworów przekręcają go w odpowiednie polożenie. NIemniej na jego kole zębatym masz znak. Na głowicy, o ile dobrze pamiętam jest też znak (ale mogę się mylić). Niemniej znak na kole zębatym wałka będzie pionowo w górę ( wszystkie zawory pozamykane).
2. Obracasz teraz wałem korbowym (świece powyjmowane :mrgreen:) aż znak na kole zamachowym zgrasz ze znakiem (znaczek z podziałką od 0 do 7st) na bloku silnika lub obudowie skrzyni biegów. Od góry, tam gdzie czujnik położeia wału jest takie okienko przez które widać koło zamachowe. Oczywiście ustawiasz na 0st.
3. Zakładasz pasek i napinasz rolką. NAstępnie ponownie sprawdzasz ustawienie kół zębatych.
4. Zanim wkręcisz świece, reką obracasz wał korbowy aż wszystkie tłoki przejdą GMP i nie zawadzą o nic.
5. Wkręcasz świece, modlisz się, odpalasz silnik.
Megane II GT 2.0 16V
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
S. Lem
0

#3 Użytkownik nie jest zalogowany   CzEkCzEk 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 06-grudzień 06
  • Skąd:zabrze
  • Silnik:K4M 700
  • Przebieg (tys.km):121600

Napisano 16 marzec 2007 - 22:55

Witam

zdejmij obodowe rozrzadu i sprawdz czy masz ustawiony walek rozrzadu i wal korbowy na znakach, w zalaczniku masz fotke gdzie znakow szukac mam nadzieje ze to ci pomoze, w silnikach 8zaworowych nie ma zbytniej filozofi przy rozrzadach wiec napewno dasz rade.
0

#4 Użytkownik nie jest zalogowany   MarekB 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 16-marzec 07
  • Skąd:Poznań
  • Przebieg (tys.km):70

Napisano 16 marzec 2007 - 23:38

Dzięki za podpowiedzi ale jest to silnik 16 zaworowy :cry:
0

#5 Użytkownik nie jest zalogowany   CzEkCzEk 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 06-grudzień 06
  • Skąd:zabrze
  • Silnik:K4M 700
  • Przebieg (tys.km):121600

Napisano 17 marzec 2007 - 09:28

To masz kolego tupet brac sie za rozrzad w 16v, ja sie troche na tym znam a wole swoj rozszad dac fachowcowi do zrobienia, mam opis jak to robic w mojej magicznej ksiazce do reno, ale szczerze powiem ze na rozrzadzie z 1,4 i 1,6 nie ma znakow bez blokad rozrzadu jest ciezko sie za to zabrac.Jak chcesz moge sprobowac porobic fotki z tej ksiazki cyfrowka bo skaneru nie posiadam.

A jaki masz obiaw ze sadzisz ze masz przestawiony rozrzad??
0

#6 Użytkownik nie jest zalogowany   MarekB 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 16-marzec 07
  • Skąd:Poznań
  • Przebieg (tys.km):70

Napisano 17 marzec 2007 - 10:46

Nie mam takiej pewności ale wolę dmuchać na zimne. Co do tupetu do dowiedziałem się już po fakcie że to nie jest takie proste. Ale jeśli można to poproszę o te fotki.
Dziękuje i pozdrawiam.
0

#7 Użytkownik nie jest zalogowany   CzEkCzEk 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 06-grudzień 06
  • Skąd:zabrze
  • Silnik:K4M 700
  • Przebieg (tys.km):121600

Napisano 17 marzec 2007 - 11:54

Powiedz mi ile ci to zabralo czasu? i jaki jest dostep do rozrzadu

jak bede w domu to porobie te fotkki i wrzuce do postu.
A silnik jak ci pracuje? jesli nie zauwazyles zmiany w kulturze pracy ani zadnych innych obiawow ubocznych to raczej poskladane jest dobrze.
0

#8 Użytkownik nie jest zalogowany   MarekB 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 16-marzec 07
  • Skąd:Poznań
  • Przebieg (tys.km):70

Napisano 17 marzec 2007 - 12:01

Do rozrządu dostęp jest fatalny ( trzeba zdemontować łapę silnika i znaleźć odpowiedni klucz do zdemontowania obudowy)
Natomiast co do kultury pracy to nie złożyłem go do końca bo myślałem że na forum ktoś mi podeśle jakieś zdjęcia lub rysunki.
W górnych kółkach są otwory zapewne do unieruchomienia ich podczas wymiany (specjalny klucz albo coś) i nie wiem do końca czy powinny te otwory być w pionie czy poziomie gdy mam wał unieruchomiony.
Jeśli ktoś wie to proszę o pomoc.
0

#9 Użytkownik nie jest zalogowany   CzEkCzEk 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 06-grudzień 06
  • Skąd:zabrze
  • Silnik:K4M 700
  • Przebieg (tys.km):121600

Napisano 17 marzec 2007 - 13:04

Z tego co ja wyczytalem w ksiazce to trzeba zdiac takie zaslepki walka rozrzadu od strony skrzyni jak zdejmiesz tlumik szmerow ssana ktory idzie do obudowy filtra powietrza to widac je jedna jest mniejsza druga wieksza i one maja takie charakterystyczne naciecia trzebawalki ustawic tak zeby te naciecia na obu walkach byly w poziomie, reszte sprawdze jak bede w domu, tylko tyle sobie przypomnialem, mam nadzieje ze z fotek cos wyjdzie
0

#10 Użytkownik nie jest zalogowany   Lewy 

  • Grupa: Mod Team
  • Rejestracja: 04-wrzesień 06
  • Skąd:Warszawa
  • Auto:MIIphI GT
  • Silnik:2.0 16V
  • Przebieg (tys.km):130

Napisano 17 marzec 2007 - 17:29

Mechanik u którego wymieniałem rozrząd niechciał się podjąć wymiany w 1.4 16V właśnie z powodu niemania przyrządu blokującego wałki w głowicy. W 8V proszę bardzo :->

CzEkCzEk - bardzo fajna poglądowa fotka. Niestety w moim silniku nie ma znaków na kole zębatym wału korbowego i bloku. Trzeba ustawiać według koła zamachowego. Mało tego. Na głowicy też nie ma znaku. Na kole i owszem. To jednak mały problem bo jak pisałem, wałek sam ustawia się w odpowiedniej pozycji.

PS 1. Z dokładną fotką ustawienia kół w 16V myślę że nie będzie problemu z ustawieniem. Pomalutku i zrobisz.

PS 2.

MarekB napisał:

Mam mały proble z samochodem ( Megane Classic 1390/70)


To zdecydowanie nie wskazuje na silnik 16V, chyba że moc podałeś w kW.
Megane II GT 2.0 16V
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
S. Lem
0

#11 Użytkownik nie jest zalogowany   CzEkCzEk 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 06-grudzień 06
  • Skąd:zabrze
  • Silnik:K4M 700
  • Przebieg (tys.km):121600

Napisano 17 marzec 2007 - 17:36

LEWY

jesli nie ma znakow wcale to najprosciej zrobic je sobie samemu przeciez jak auto jezdzilo to napewno wszystko bylo ustawione na cacy, wystarczy tylko zrobic jakis punkcik odniesiena na kole pasowym i na bloku oraz glowicy, gorzej jest jak ktos zaszybko zacznie wszystko rozbierac.

Tak jak obiecalem naszemu koledze zrobilem fotki jakos jest nawet dobra wiec je zapodam.
nie wiem dlaczego fotki ustawily sie na odwroc wiec zacznik lektore od taj na dole:D w razie problemow z interpretacja postaram sie pomoc.

ogolnie chodzi o to ze wal ustawiasz w gornym polozeniu pierwszego tloka, rowek na wale musisz miec skierowany ku gorze ( dla pewnosci mozesz to sprawdzic wyjmujac swiece zaplonowa wkladaja w dziurke jakies precik mozesz obracajac walem samemu znalezc gorny martwy punkt walu)

jak ustawisz wal bierzesz sie za walki, musisz zdiac te zaslepki od strony skrzyni biegow pokazane na rysunku ze str 37 na samej gorze, jak wyjmiesz te zaslepki to ustawiasz walki tak zeby sie ustawily jak pokazane na rysunku A ze str 37.

jak tak zrobisz to teoretycznie powinienies miec wzystko ladnie na znakach ustawione.

Daj znac jak ci poszlo.

Załączone pliki


0

#12 Użytkownik nie jest zalogowany   Lewy 

  • Grupa: Mod Team
  • Rejestracja: 04-wrzesień 06
  • Skąd:Warszawa
  • Auto:MIIphI GT
  • Silnik:2.0 16V
  • Przebieg (tys.km):130

Napisano 17 marzec 2007 - 17:53

CzEkCzEk napisał:

jesli nie ma znakow wcale to najprosciej zrobic je sobie samemu przeciez jak auto jezdzilo to napewno wszystko bylo ustawione na cacy


Słusznie.
Gorzej jak musisz wypatroszyć rozrząd na podziemnym parkingu bo przeskoczył o ileś zębów :-? a w dodatku widzisz rozrząd pierwszy raz na oczy. Na szczęście ktoś wcześniej na głowicy narysował ślad markerem i było też kogo poprosić o pomoc i radę.

PS. Nawet nie wiecie jak trudno wyjechać na dwóch cylindrach z podziemnego parkingu i przejechać przez całe miasto w godzinach szczytu :mrgreen: Nie polecam!
Megane II GT 2.0 16V
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
S. Lem
0

#13 Użytkownik nie jest zalogowany   CzEkCzEk 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 06-grudzień 06
  • Skąd:zabrze
  • Silnik:K4M 700
  • Przebieg (tys.km):121600

Napisano 17 marzec 2007 - 17:57

To powiem ci szczerze ze musiales miec cholernego pecha, ale takie sytuacje zdazaja sie bardzo zadko najczesciej rozrzad sie zmiena jeszcze przed tego typu problemami, mam nadzieje ze Marek sobie poradzi juz chyba bardziej nie jestesmy w stanie mu pomuc.
0

#14 Użytkownik nie jest zalogowany   Lewy 

  • Grupa: Mod Team
  • Rejestracja: 04-wrzesień 06
  • Skąd:Warszawa
  • Auto:MIIphI GT
  • Silnik:2.0 16V
  • Przebieg (tys.km):130

Napisano 17 marzec 2007 - 17:59

Po obejrzeniu wych zdjęć jestem pełem obaw co do poradzenia sobie. Pełen respekt. Z własnej woli, nie podjąłbym się.
Megane II GT 2.0 16V
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
S. Lem
0

#15 Użytkownik nie jest zalogowany   CzEkCzEk 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 06-grudzień 06
  • Skąd:zabrze
  • Silnik:K4M 700
  • Przebieg (tys.km):121600

Napisano 17 marzec 2007 - 23:12

w sumie nie jest to az tak skomplikowane ale martwi mnie jedno, a mianowice walki rozrzadu jakby ich nie obrucic to w pozycji takiej jak na rysunku mozna go dwa razy ustawic przeciez jak sie go przekreci o 180st to tez bedzie w tej pozycji a na chlopski rozum moga juz sie fazy pozmieniac, jedyna opcja targac pokrywe zaworow i zobaczyc czy bedzie to mialo jakies znaczenie.

LEWY ja juz nie jeden rozrzad robilem ale 8V ale za moja 16V mam cholerne opory naszczescie mam dobrego mechanika z ASO reno ktory za rozsadna cene mi to zrobi, niewarto za 100zł siwiec podczas pierwszego odpalania auta. A pozatym same ustawieie rozrzadu to pryszcz, ale z tego co wyczytalem ten napinacz tez ma jakies dziwne znaki a to juz dla mnie black magic

Jak Marek to posklada i bedzie gralo to wielki respect dla niego.
0

Udostępnij ten temat:


  • 2 stron +
  • 1
  • 2
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Ostatnie artykuły



Podobne tematy Zwiń


Forum motoryzacyjne megane.com.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Renault, a w szczególności posiadaczy modeli Megane, Scenic, Fluence oraz modeli Clio Laguna Vel Satis Latitude i innych. Forum megane.com.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Renault. Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Wszelkie naruszenia praw autorskich należy zgłaszać pod adres: naduzycia@ruzam.pl. W sieci od 2006-09-04.

Renault Forum :: Fiat Klub Polska :: Hosting w Polsce :: Hosting SSD z Memcached :: Hosting dla firm :: Nowa polska Syrenka