Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl
Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl
drAdamOpel
Nowy użytkownik-
Postów
3 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
1 NeutralnySamochód
-
Auto
Megane II Ph I
-
Silnik
1.6 16v
-
Przebieg (tys.km)
190000
-
Megane II phI Podłączenie fabrycznej zmieniarki tunerlist
drAdamOpel odpowiedział(a) na drAdamOpel temat w Car Audio (nagłośnienie, nawigacja)
Przyznam, że wcześniej nie widziałem tego działu...potwierdza to tylko, że warto się logować :) W takie miejsce jak dział download, zdało by się zrobić to nieco zgrabniej co postaram się uczynić wkrótce. -
Megane II phI Podłączenie fabrycznej zmieniarki tunerlist
drAdamOpel opublikował(a) temat w Car Audio (nagłośnienie, nawigacja)
Postanowiłem się podzielić moimi poczynaniami, pewno komuś się przyda. Otóż kupiłem na szrocie zmieniarkę do tuner list...bez kodu, bez kabla itd. Opiszę pokrótce co potrzeba :) Lutownica, cyna, mały krzyżak-wkrętak, kawałek skrętki komputerowej, ok. 70cm, izolacja. Należy wymontować radio. Skrętke 4 pary uciąć na dwa odcinki po te 30cm, zdjąć pierwszą izolację na kilka cm, pobielić końcówki na dosłownie 2 mm z jednych stron. Lepiej zacząć od zmieniarki. Odkręcamy śrubki zaznaczone strzałkami. W czarnym kółku jest końcówka numeru potrzebna do uzyskania kodu, ale o tym za chwilę. Po odkręceniu śrub obracamy zmieniarkę i wyciągamy napęd, trzyma się on już tylko na tej czarnej złączce. Trzeba pociągnąć śmiało płytkę ze złączką. Po wyjęciu napędu, trzeba usunąć te płytki. Pierwsza wyjeżdża do góry. W drugiej należy odlutować mase-zaznaczone czerwoną strzałką. Pod cyną jest wygięta blaszka, dlatego najlepiej usunąć nadmiar cyny i potem odgiąć blaszkę kombinerkami. To pole lutownicze wolno się rozgrzewa :) Po wyjęciu ostatniej płytki można zająć się właściwym lutowaniem. Lutujemy w/g tabeli: Lutujemy jeden kawałek kabla do zmieniarki, a drugi do radioodtwarzacza CD do gniazda miniISO niebieskiego. Opisy tego gniazda są ogólnodostępne w necie. Ja lutowałem w domu, więc musiałem połączyć kable dopiero w aucie ze względu na poprzeczkę między zmieniarką, a radio w konsoli. Poskręcałem je i zaizolowałem taśmą :) Można polutować, zaadaptować jakieś gniazdo/wtyk, cokolwiek. Aby uzyskać kod do zmieniarki, która kiedyś już sparowała się z jakimś innym tunerlist, potrzebny jest telefon z android. Trzeba pobrać aplikacje typu renault code. Wpisuje się cztery ostatnie cyfry/litery z ciągu, który znajduje się pod kodem kreskowym. Kod wiadomo-wpisujemy pilotem, najpierw tuner, potem zmieniacz. A w przyszłości wystarczy już tylko kod od radioodtwarzacza :) Miejsce kodu zaznaczyłem czarnym kółkiem na jednym z wcześniejszych zdjęć. Do zmieniarki potrzeba jeszcze podpiąć jeden kabelek od podświetlenia przycisków: plus po światłach na środkowy pin tego małego czarnego gniazda w zmieniaczu. -
Witam, przybywam tutaj z renaultespace.pl. Przesiadłem się z E3 na Megane 2.