Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

infwlk

Nowy użytkownik
  • Postów

    35
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Renault Megane III Grandtour
  • Silnik
    1.2TCe
  • Przebieg (tys.km)
    20

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Wczoraj odebrałem auto, wymieniony cały termostat z obudową było gdzieś pęknięcie/nieszczelność. Przy okazji komplet filtrów, olej i serwis klimatyzacji.
  2. Dziś otwieram maskę po przejechaniu dosłownie 5km i widać ubytek w zbiorniku a pod maską czuję płyn. Zauważyłem też to: https://i.imgur.com/5ONmmpw.jpeg https://i.imgur.com/pbwQNgw.jpeg
  3. Cześć, 2 tygodnie temu jadąc przy -2 stopniach poczułem, że na szybę leci po paru km nadal lodowate powietrze. Przejechałem jeszcze z 15km i okazało się, że w zbiorniku wyrównawczym prawie nie ma płynu chłodniczego! Na drugi dzień dolałem około 600ml(nie wiem czemu nie dolałem do max.). Za 1-2 dni znów dolałem około 400ml i był prawie stan max. Zaniepokoiło mnie to i zacząłem obserwować codziennie poziom. Po kolejnych paru dniach(ale przejechanych kilkunastu km głównie "wokół komina") znów zauważyłem ubytek. Dolałem wtedy 600ml i był to poziom MAX w zbiorniku. W międzyczasie zamówiłem test(niebieski płyn i rurka) CO2 szczelności uszczelki. Dziś po 25km przejeździe dość ostrym ubytku płynu brak. Założyłem to ustrojstwo i taki wynik: https://streamable.com/8kk4hq Ogólnie auto chodziło tak 15 minut i zero zmian w kolorze(mam kilka filmów). 1. Ile płynu wchodzi do układu w silniku 1.2TCe z 2016? 2. Czy układ mogł być zapowietrzony bo moim niedopatrzeniu i nie kontrolowaniu w ogóle stanu płynu chłodniczego? Przez co później pociągnął prawie 1500ml w powiedzmy tydzień? 3. Mam oddać auto do mechanika celem wymiany klocków, oleju i filtrów i nie wiem czy nie zrobię z siebie debila prezentując wyniki moich testów? Chciałbym żeby sprawdził czy nie ma jakiś wycieków/rozszczelnień układu chłodzenia. Przy pechu o jakiej kwocie za remont silnika mówimy po padzie UPG? 3-4k PLN? 78000 km przebieg, autem jeżdżę 6 lat.
  4. Witam, Co oprócz oleju i filtra potrzeba do samodzielnej wymiany? Podkładka pod korek? Jakieś specjalne klucze? Mam komplet nasadek Yato. Jeżdżę od początku na: Elf 900 sxr 5w40 Dzisiejsza cena wymiany oleju wraz z materiałem ASO - 692 zł brutto
  5. Witam wszystkich, Napiszę tylko jak się się skończyło u mnie: wizyta w ASO: badanie CLIP, wymiana czujnika uderzeniowego drzwi prawe, demontaż, montaż. Wszystko działa elegancko. Koszt 770 zł brutto.
  6. CLIP'a kupię razem z kolegą, do tego pójdzie na FV więc tak na prawdę nie wyjdzie tak drogo. Co ciekawe, po skasowaniu błędów zwyklym elm327 i ddt4all błąd od razu pojawiał się ponownie. Teraz przed długi weekend auto stało 2 dni nie ruszane - błąd sam się skasował, nic też nie wyświetla się na desce. Czy to jakiś mechanizm "wygasania" błędu jeżeli nie pojawi się np w ciągu 24h? Już 2 lub 3 raz mi się tak przydarzyło..
  7. Póki co starym elm327 i ddt4all udało mi się odczytać błędy: Kody bledow Ecu DTC #0 DTCStatus.pendingDTC : [00] No DTCStatus.testFailedSinceLastClear : [01] Yes DTCDeviceAndFailureTypeOBD : 32913 [0x8091] DTCFailureType.ManufacturerOrSupplier : 1 [0x1] DTCFailureType.Category : [03] FM (Frequency Modulated) / PWM (Pulse Width Modulated) Failures DTCFailureType : [31] no signal DTCStatus.testNotCompletedSinceLastClear : [00] No DTCStatus.testNotCompletedThisMonitoringCycle : [00] No DTCStatusAvailabilityMask : 185 [0xb9] DTCStatus.warningIndicatorRequested : [01] Yes DTCStatus.confirmedDTC : [01] Yes StatusOfDTC : 168 [0xa8] DTCStatus.testFailedThisMonitoringCycle : [00] No DTCStatus.testFailed : [00] No DTCDeviceIdentifier : [8091] Left Side Restraints Sensor 1 DTC #1 DTCStatus.pendingDTC : [00] No DTCStatus.testFailedSinceLastClear : [01] Yes DTCDeviceAndFailureTypeOBD : 32913 [0x8091] DTCFailureType.ManufacturerOrSupplier : 4 [0x4] DTCFailureType.Category : [06] Algorithm Based Failures DTCFailureType : [64] signal plausibility failure DTCStatus.testNotCompletedSinceLastClear : [00] No DTCStatus.testNotCompletedThisMonitoringCycle : [00] No DTCStatusAvailabilityMask : 168 [0xa8] DTCStatus.warningIndicatorRequested : [01] Yes DTCStatus.confirmedDTC : [01] Yes StatusOfDTC : 168 [0xa8] DTCStatus.testFailedThisMonitoringCycle : [00] No DTCStatus.testFailed : [00] No DTCDeviceIdentifier : [8091] Left Side Restraints Sensor 1 Po skasowaniu tych błędów pojawił się później tylko jeden, inny z informacją coś a'la: "circle no ground" tak jakby było zwarcie do masy. Według tego co sprawdziłem gdzieś tam chodzi o czujnik uderzeniowy w lewych drzwiach(zwarcie do masy lub brak komunikacji). Co o tym myślicie?
  8. @pbet zastanawiałem się nad: https://allegro.pl/renault-clip-dacia-najnowsza-wersja-j-polski-i7527150974.html lub https://allegro.pl/skaner-sonda-can-clip-najnowszy-renault-dacia-gold-i7402735145.html do tego pierwszego mogę podjechać osobiście bo daleko nie mam. O co ewentualnie pytać gościa?
  9. Chyba zakupię CLIP do diagnostyki coby wiedzieć więcej co w trawie piszczy natomiast na tę chwilę po kilku dniach problem ustąpił samoczynnie. Czyżby jakaś wtyczka się "docisnęła"? Po mojej bezpośredniej weryfikacji problem nie ustąpił. Auto postało 2 dni w garażu(weekend) i od poniedziałku wszystko jest OK. Taki interfejs z allegro za 600-650 zł da sobie radę ze sprawdzeniem co się dzieje i podpowiedzią jakąś?
  10. Cześć, Mam taki problem: po uruchomieniu silnika, czasami po przejechaniu kilkuset metrów, czasami od razu pojawia się komunikat: https://i.imgur.com/Nao7CdH.jpg (Skontroluj poduszkę powietrzną) i słychać tak jakby zamykanie i otwieranie centralnego zamka co jakiś czas. Uwaga1: Problem występuje wtedy jak jest wilgotno i deszczowo. Auto ma ponad 2 lata a więc jest już po gwarancji. Mam podejrzenia, że coś może łapać wilgoć, jakaś kostka pod nogami/fotelem? Ktoś coś podpowie? Zdjęcia wstawiamy poprzez link "wybierz plik" na dole okienka edycji postu. - mireczek01
  11. Witam Mam sytuacje taką, że: przy okazji przeglądu w marcu 2018(auto na gwarancji) zgłosiłem ten problem z falowaniem obrotów(identycznie jak na 1 filmie w wątku). Została wymontowana i wyczyszczona przepustnica, następnie zamontowana i przeprowadzona adaptacja(powtarzam po mechanikach.) Problem ustał na jakieś 1-2 miesiące. Następnie powrócił i teraz w zasadzie każde odpalenie po dłuższym postoju(6-7h) kończy się falowaniem obrotów. Nie ma znaczenia czy auto stoi na +15*C czy +30*C obroty falują. Po przejechaniu 2-3 km, zgaszeniu i odpaleniu - obroty prawidłowe. Za 2 tygodnie jestem umówiony w ASO już pogwarancyjnie ale co.. reklamacyjnie chyba bo w sumie problem nie został rozwiązany. Bardzo jestem ciekawy czy uda się coś z tym zrobić. -----Aktualizacja W ASO zostało zmienione "oprogramowanie wtrysku sterującego". Od tego momentu mam przejechane ponad 2000 km(w tym wakacyjny wyjazd) i problem się nie pojawił ani razu.
  12. Teraz wymiana będzie po zaledwie 6 tysiącach Mało jeżdżę, olej zawsze raz w roku zmieniałem we wczesniejszych autach albo po 10k km. Teraz auto mam od kilku miesięcy dopiero i za "mojej kadencji" będzie 1 raz wymiana. Poza tym wszystko wygląda OK. REGULAMIN 5.13 Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01
  13. Mało tras jeżdżę to fakt. Głównie korki w dużym mieście i lokalnie wokół komina(mała miejscowość). Trasa to tak raz na parę miesięcy się zdarzy.. Pytam pod kątem tego, że kończy mi się w marcu gwarancja dwuletnia i zastanawiam się czy coś mowić wczesniej, czy da się np przedłużyć jeszcze gwarancję czy nie wiem co robić..
  14. Jeszcze jedno pytanie: czy to normalne ze korek oleju i bagnet śmierdzą benzyna? To chyba nie są spaliny tylko raczej benzyna ale pewności 100% nie mam. Procedura: odkręcam korek waham i czuć wyraźny zapach benzyny/spalin. Wcześniej jazda ponad 60 km dość dynamiczna.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!