Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jondrzej

Nowy użytkownik
  • Postów

    18
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

1 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane Grandtour phIV
  • Silnik
    1.3 TCE 160KM
  • Przebieg (tys.km)
    9

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Witam wszystkich, Od stycznia poruszam się Megi IV kombi z silnikiem 1.3 160KM. Silnik robi dobrą robotę i auto chce ruszać z miejsca. Spalanie dla trybu jazdy "KOMFORT" i tempomatu: autostrada 150km/h to 7,5 do 7,9l/100km (zależy jak wiatr wieje), inne drogi do 120km/h to 7,0 l/km, poruszanie się do 90km/h to 6,8l/100km. W mieście, jak stoi się w korkach, to i 10l widnieje na komputerze pokładowym. Ale i ten silnik coś ma "nie halo" bo od 3 dni czuję paliwo w pojeździe, pod maską zauważyłem go na silniku, dziś wizyta w salonie ASO na kontrolę. Pozdrawiam.
  2. 6...

    Sprzedałeś te koła 16" do MIII?

  3. @Konrados1906. Jak masz silnik wyjęty to dobry! fachowiec od razu zobaczy inne elementy. I tak w moim przypadku było, że sprzęgło było w oleju i się powoli kończyło. Oczywiście i na nim bym zrobił do 10tyś km ale potem znów silnik trza wyjąć i koszta rosną. Łańcuch też ulega rozciąganiu.
  4. Cześć, każda wymiana oleju to nowy: olej, filtr oleju i wspomniana uszczelka/podkładka. W ASO przy każdej wymianie oleju uszczelka/podkładka była u mnie wymieniana, a nawet ostatnio wymieniałem olej w warsztacie (nie ASO) też mi podkładkę wymienili. Koszt niewielki, a pęknięcie przy drugim dokręceniu plus odkształcenie po pierwszym dokręceniu mogą sprawić problem. Pozdro
  5. Powyżej prosta metoda opisana przez forumowicza "Witman" na problemy z uszczelką (wycięty cytat z tematu, o którym pisaliśmy z Larosem abyś mógł przeczytać sobie). Jak masz mechanika, zaufanego, bierz go na przegląd kupowanego auta, on mając doświadczenie powinien stwierdzić, czy owy model ma bolączke z uszczelką, czy nie. Najważniejsze to aby auto miało udokumentowane prace serwisowe oraz gdzie były one robione. Widząc przejechane 150tyś, licz się z wydatkami na ewentualną wymianę sprzegła i/lub łańcucha rozrządu, w zależności czy nie były już te elementy wymieniane.
  6. Cześć, auto, jak i sam silnik dają radę, chyba jeden z lepszych dynamiczny i elastyczny silnik benzynowy od Renault ( nie mówiąc o 2.0 litrowej jednostce z turbo - dużo droższej od1.4TCE ) Przeczytaj uważnie wpisy z tematu otwartego przez "calderaseven" o czym Laros wspomina - oczywiście nie oznacza, że w aucie z oferty temat może wystąpić. Oglądając auto sprawdź pojemnik od płynu chłodzącego, jak mało płynu to bądź czujny, no i jak zapasowy płyn chłodzący w bagażniku to też uważaj ;-) Pozdrawiam.
  7. Renia wróciła już do mnie. Uszczelka pod blokiem nowa, przy okazji sprzęgło wymienione, nowy łańcuch i świece - płyny rzecz jasna też. Mowiąc teraz znajomym, że auto 6 letnie jest po remoncie silnika - bezcenne ehh. Teraz na pewno trochę ze mną pojeździ, nowy plan to chip! aaa no i oczywiście gorąco polecam serwis "Witmana" i jego pracownika Krzyśka.
  8. Auto jest jeszcze robione, więc o cenie końcowej mówić nie można.
  9. Jak to Witman stwierdził, to szczęście miałem i tylko na uszczelce temat się skończył. W załączniku zdjęcia uszczelki i bloku.
  10. Witman ma jeszcze moje auto ale jeszcze nie mam sygnału co i jak. Jak tylko będę wiedział co jest z silnikiem to się odezwę.
  11. Witman, proszę daj jakieś foty jak rozbierzesz silnik (jak znajdziesz uszkodzenia), zapomniałem o to poprosić odstawiając auto. Pozdro.
  12. Generalnie to problemu nie ma jak się rzecz psuje, eksploatacja, która pogarsza warunki i zmęczenie materiału, i część ma prawo się zepsuć. Ale denerwuje człowieka to, że producent świadom jest słabszej jakość podzespołu i dopuszcza go do użytku. Rozmawiając z technikami z ASO powiedzieli mi, że ten silnik ma jeszcze problemy z cylindrami i jeszcze paroma innymi podzespołami i nic z tym nie robią. Np. akcja serwisowa i wymiana wadliwych elementów. Na gwarancji to jeszcze wymieniają cześć jak się zepsuje, a po gwarancji to Kowalski z własnej kieszeni musi płacić ehh
  13. Dokładnie, pierwszy właściciel. Dodatkowo auto serwisowane w ASO i olej co 15k km zmieniany.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!