Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

44lucas

Nowy użytkownik
  • Postów

    28
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane II Grandtour
  • Silnik
    1.5 dCi
  • Przebieg (tys.km)
    123

Ostatnie wizyty

470 wyświetleń profilu
  1. Tak tytułem uzupełnienia - też miałem problem z rozruchem 1.5 dCi przy niskich temperaturach, myślałem że to wina którejś ze świec żarowych, okazało się jednak, że...... żadna nie działała. Mimo to auto po jakimś czasie odpalało, nawet przy - 15 stopniach. Oto dowód:
  2. ehh.... handlarz? To odradzam.
  3. Ze zdjęć można wnioskować że sprzedaje go ASO Renault. Auto ma historię napraw blacharskich (w opisie nie zaznaczono opcji "bezwypadkowy") ale jeżeli jest to auto faktycznie sprzedawane przez ASO nie musi to oznaczać tragedii. Zadzwoń i dowiedz się o zakres napraw. Wyposażenie całkiem fajne, cena odpowiada rocznikowi, silnik w sumie odpowiedni dla tego nadwozia, jego jedyna poważna bolączka do KZFR, a drobniejsza to cewki, poza tym z własnego doświadczenia potwierdzam że Grandtour to idealne rozwiązanie dla młodej rodziny. Sprawdź karty, czy obie działają, stan bieżnika, szyby, zawieszenie, w końcu to jest 8 letnie auto.
  4. Witaj, miałem taką Megane II, z roku 2003, czyli z silnikiem 82 KM, taką jaką się interesujesz. Kupiliśmy ją od cwaniaka handlarza, z niewiadomym przebiegiem, po wielu przejściach blacharskich, z zaślepkami zamiast poduszek, no generalnie paździerz. Oprócz usunięcia zaniedbań i rzeczy które nie zostały naprawione przy picowaniu, przez 5 lat i ponad 100 tys. km nic się nie działo. Jak poprzednik mówi, podstawa to odpowiedzialna eksploatacja - częstsza wymiana oleju, tankowanie dobrego paliwa, studzenie turbiny po jeździe. To że ludziom padają te silniki wynika przynajmniej w wiekszości wypadków z tego że kultura techniczna w narodzie jest na etapie młotka i blachowkrętów a przeciętny wąsaty Janusz z Wygwizdowa Górnego uważa że nie ma nic lepszego niż "Pasek kombi w nowej budzie i tedeiku". Według mnie nie ma się czego bać. My sprzedaliśmy to auto ponieważ było bez klimy i miało za mały bagażnik (urodziło się nam dziecko :P ), wymieniliśmy je na.... Megane II Grandtour 1.5 dCi 86 KM, z 2007 r., jak widzisz nie zniechęciliśmy się do tego silnika.
  5. No więc zaraz po świętach wziąłem żonę i pojechaliśmy do tego Leszna. Auto zabraliśmy od razu do ASO, gdzie za 250 zł jako tako je sprawdzili. To były bardzo dobrze wydane pieniądze bo okazało się że jest walnięta sprężyna w tylnym prawym kole. Sprzedający zadeklarował że to naprawi. Poza tym auto naprawdę dobre, bezwypadkowe, silnik suchy, zero błędów i niespodzianek w kompie, przebieg autentyczny - 56 000 km, historia serwisowa zgadzała się z bazą danych ASO, tym bardziej że była u nich serwisowana. Do auta w tej cenie były nowe koła zimowe, letnie były jeszcze oryginalne i w dobrym stanie. Silnik pracuje bez porównania kulturalniej niż w naszej poprzedniej Megane II 1.5 dCi z 2003 r. Wszystko super.... ALE. Człowiek który sprzedawał to auto to handlarz. Rozmawiałem z nim wcześniej kilka razy przez telefon, mówił że zawsze dbał o auto i że studził turbinę, że garażował... itd. Generalnie robił doskonałą otoczkę wokół tego auta jako "pierwszy i jedyny właściciel", choć trzeba przyznać że nigdy explicite nie powiedział że nim jest. Gdy sprawa wyszła na jaw przy podpisywaniu umowy usłyszałem że "przecież pan nie pytał". Ostatecznie wzięliśmy to auto bo naprawdę było warte swej ceny, ale niesmak pozostał. Jestem uprzedzony do handlarzy, ale jako grupa zasłużyli sobie na swoją opinię cwaniaków, oj zasłużyli. Ten od którego kupiłem okazał się sympatycznym człowiekiem, dał mi komplet dokumentów i wystawił fakturę, jak widać z transakcji - auto było naprawdę dobre i mógłbym go polecić, ale przeszkadza mi to że na ogłoszeniu nie napisał "kupno od pośrednika na fakturę". P.S. Co do dynamiki - naprawdę nie mogę narzekać. Do szybkiej jazdy są inne auta albo motocykle, to jest przecież rodzinne przednionapędowe kompaktowe kombi, do 100 km/h rozpędza się flegmatycznie ale nie jak - nie przymierzając - Lanos, na autostradzie nie jest zawalidrogą, a do wyprzedzania na drogach krajowych ma odpowiedni moment obrotowy.
  6. OK, czyli czy coś oprócz braku tych plastików (co może być powodem oszczędności producenta, jak sugeruje przedmówca) świadczy o przygodach blacharskich?
  7. Witajcie, czy jesteście w stanie coś powiedzieć na temat tego auta? Ogłoszenie wisi od chyba 2 miesięcy, nie wiem czy to dlatego że coś z tym autem nie tak czy po prostu cena jest zaporowa? Co do połączenia grandtour + 1.5 dCi 86 KM to wiem jak to (nie)jedzie, wiem że silnik jest nieudany itd., natomiast oprócz tego czy widzicie coś niepokojącego? Przebieg ciekawy jak na 5 letniego diesla kombi. http://otomoto.pl/renault-megane-kup-w-salonie-55-tys-km-C26460621.html pozdrawiam
  8. ale te siemensa były montowane chyba dopiero po 2005 r.? Tak swoją drogą, czy ten słabszy silnik 1.5 dCi który najpierw miał 82 a potem 85 KM miał już po liftingu koło dwumasowe?
  9. Prośba o ocenę: http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C11418547 Parch? Dosyć długo już jest na allegro.... Oczywiście pomijam kwestię licznika, bo na pewno jest cofnięty o minumum 100 tys. km, ten uchwyt na telefon wskazuje że to była firmówka. No i sprzedaje go komis.
  10. pecado, to może jeszcze uściślij o który 1.5 dCi Ci chodzi, bo chyba nie 82 KM który jest mniej skomplikowany od 105 KM. Nie wiem czy 1.9 dCi jest lepsze pod względem niezawodności od 1.5 dCi 82 KM bo ma przynajmniej jeden awaryjny element więcej (koło dwumasowe), choć na pewno daje większy komfort podróżowania. Ostatni prawdziwie bezawaryjny diesel to był chyba 1.9 TDI 90 KM, a po nastaniu ery common rail to już nie wiem czy jest coś co można polecić jako absolutnie bezawaryjne i długowieczne...
  11. przyszła odwilż, zaświeciło słoneczko i... zadziałał. Widocznie dostała się tam wilgoć, choć jest z tego co widziałem dosyć dobrze uszczelniony.
  12. Koledzy, pomóżcie / poradźcie co zrobić..... zamek tylnej klapy (hatchback 5d) chyba zamarzł, dzisiaj rano przed ruszeniem otwierałem bagażnik, otwarł się normalnie ale potem już go nie mogłem zamknąć więc jechałem do pracy z klepiącą klapą. Grzałem wnętrze na max, zdjąłem pokrywę bagażnika żeby ciepło dotarło do tyłu, wpryskałem WD-40 gdzie mogłem ale nic to nie dało. Czy to możliwe że zamek po prostu padł a nie zamarzł?
  13. 44lucas

    Megane II

    Pytanie czy dasz radę znaleźć auto starsze z autentycznym niewielkim przebiegiem - ja mając fundusze pozwalające na taki wybór jednak szukałbym czegoś nowszego. przebieg 100 tys dla współczesnych aut nie jest nawet 1/3 ich życia, pod warunkiem oczywiście prawidłowej eksploatacji. Z tego co wiem to główną zaletą aut po FL jest bardziej niezawodny osprzęt silnika i elektronika.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!