Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

chrzan49

Użytkownik
  • Postów

    373
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

-1 Kiepski

Samochód

  • Silnik
    1,9 dci
  • Przebieg (tys.km)
    85000

Ostatnie wizyty

605 wyświetleń profilu
  1. Witam.Sorry za opóźnienie ale odpoczywałem w roczku nowym. Mam ten sam model Scenica. U mnie było tak. Kątowa załamana do zderzaka a potem do wyboru" a.albo krótka pod skrzynie i miske b.długa . Obie maja otwory na spust oleju a ta długa ma szczelinę pod zabierak wodzika zmiany biegów. Dokupiona był doskonałej jakości natomiast boczne wyjątkowo marne.Od tego samego sprzedawcy chyba z Białegostoku. Pozdrawiam T PS dokupiłem długą z foty nr 1
  2. A ja Koledzy miałem tak: Scenic 1,9 dci.Kupiony 4 lata temu z przebiegiem 70 tys ok.Sprzęgło chodziło twardo ale dobrze.Po 50tys km w grudniu u.r. zaczęło popiskiwać przy włączaniu.Twardość się nie zmieniła.Wcześniej dopytywałem się w serwisach ale słyszałem :Ten typ tak ma!! Po tygodniu jazdy z naprawdę minimalnymi piskami raptownie sprzęgło padło. Wymiana na Valeo .Koszt 1200 zet. Rozpadło się łożysko oporowe.Dosłownie zmielone.Takiego oczy me jeszcze nie widziały a widziały sporo.Uszkodzone łożysko wytarło widełki łapy.Tak ze wymieniono wszystko poza dobra dwumasą. Po wymianie sprzęgło chodzi miękko i precyzyjnie a biegi niższe wchodzą bez problemów.Trzeba było nieco sie przyłożyć. Tak że nie wierzcie w bajki o twardych sprzęgłach jakimi Was zapewne poczęstują. Z tak uszkodzonym sprzęgłem zrobiłem prawie 60 tys km.I co tu mówić o marnej jakości francuzek! Pozdrawiam
  3. Kupiłem taka górną do Scenic 1,9 dci z 2002 roku.Jakość bardzo dobra (jeżdże 3 lata)ale dołożyłem sztywną gąbkę aby dodatkowo wygłuszyć.Natomiast boczne były wyjatkowo marnej jakości.Nie polecam.
  4. Niestety problem dotyczy współczesnych silników diesla o dużej sprawności.Nie dogrzewają sie zima.Zasłanianie chłodnicy niewiele pomaga.Mam dci 1,9 i niestety nie za ciepło(climatronic).
  5. Fioletowa to atermiczna.Są zamienniki zwykłe ale nie polecam.W aucie zrobi sie łaźnia latem.
  6. Wstawiasz normalne żarowe.Ważne aby zgadzała się średnica gwintu i długość części żarowej(paluszka).Reszta w zasadzie bez znaczenia. Popytaj sprzedawców na All.Podałem wymiary i dopasowujesz wymiarowo. Pozdrawiam T PS .Moje były wyższe po wkreceniu dlatego założyłem na nie ochronne peszle ze szrotu za free.
  7. Wchodzimy pod autko i patrzymy na urwana spręzynę odciągająca.70 zł w serwisie. Pozdrawiam Marcinie PS Jak prace badawcze przy podgrzewaczu?
  8. Wzorowo meganecoupe.Przewody do grzałek min 4 mm kwadrat bo prądy duże.Pozostałe okablowanie przekażników jak normalne1-1,5 mm kw.Rynna mnie powaliła ale to jest poprawne a nie McGyver. Bardzo pozyteczne urządzonko zwłaszcza przy starcie i zaparowanych szybach.Wtedy bezcenne. Pozdrawiam Tomasz PS Warto zastosować 2 przekaźniki.Jeden na srodkowa grzałę a drugi obsługuje boczne.Jeden przekaźnik na 3 grzały to za mało.I koniecznie o wysokiej obciążalności styków.Wiekszy min 60 A!!!!
  9. Panowie,Panowie o czym Wy mówicie? Wszystko dobrze ale minimum wiedzy trzeba mieć. Takię świece żarowe zeżra Wam prądu od groma .Bez przekaźników ani rusz.poza tym właczniki zaproponowane przez Kolegę meganecupe spala sie po 4 sekundach.Owszem to zadziała ale TYLKO przy przekaźnikach!!! Bezpieczniej jednak dorobić układ odłaczający na zabezpieczeniu termicznym takim jaki wskazał Kolega Lewy.Ten termostat z TME mógły zadziałać ale musi wysterować ceweczkę przekaźnika bo to 1 A tylko i bez przekażnika o obciązalności styków 20 A minimum ani rusz.Poza tym ręczne włączanie ma spore minusy bo łatwo o tym zapomnieć i można narobić bigosu.I to sporego.W silniku 1,9 dci jest to specjalny odlew alu z 3a świecami żarowymi wkręcanymi.Mocowany z tyłu za termostatem po prawej stronie.Można dostać na All z kanibalizmu albo w ASO za około 380 zetów.Co ciekawe świece jako element wymienialny nie wystepuja i trzeba kupić cały podzespół. U mnie spaliły sie wszystkie(nie wiem czemu) i dobrałem podobne po 14 zetów sztuka.Teraz działaja OK.Jesienią i zimą bezcenne. Pozdrawiam Tomas PS W razie problemów piszcie na priv : [email protected] Stary dziad cuś Wam młodziakom wyrywnym doradzi.
  10. Korbowód może być : a.skrzywiony b.skręcony c.wyrobiona tulejka w łbie albo otwór panewki d.pęknięta śruba stopy Ta ostatnia usterka powoduję poważna awarię silnika i kończy się rozbiciem bloku.Czyli wychodzi bokiem.kilka takich silników oglądałem i słyszałem.Ryk przerażający.Czasami silnik wręcz eksploduje!!! Pozdrawiam Też pozdrawiam meganecoupe.Nieco się podrózowało no i inne obowiązki nie pozwalają mi tak często bywać na forum. Temat rzeczywiście wykracza nieco poza forum.Najlepsze wyścigowe mocno obciążone są kute a następnie polerowane aby zminimalizować naprężenia karbu.To jest najbardziej obciążony element silnika!!!
  11. Korbowód jest bardzo obciążoną częścią silnika .Kiedyś naprawiano ale obecnie raczej nowy. Sposób wykonania: a.odlewane (żeliwo sferoidalne) b.kute Weryfikacja korbowodu to sprawdzenie czy nie jest wyboczony albo skręcony.Naprawia sie w dużym stabilnym imadle albo na prasie.Musi to robić prawdziwy fachowiec.Teraz sie wymienia. Dodatkowo przy zużyciu tulejki w główce korbowodu wciska sie nową nadwymiarową wewnetrznie i rozwierca na wymiar pod sworzeń rozwiertakami zachowując odpowiednie pasowania w zależności od rodzaju zamocowania sworznia w tłoku i główce korbowodu.I to by było na tyle. Śruby skręcające stopę korbowodu powinny być każdorazowo wymienione na nowe.Otworu pod panewki obecnie w zasadzie nie naprawia się.Korbowód jest brakowany.
  12. Witaj.oryginalnie na końcach przewodów są samozaciskowe kolorowe(aby łatwo podłaczyć) nasadki ale spokojnie możesz i powinienęś użyć opasek.Jutro podeslę rozpiske ,który przewód do czego.
  13. Buteleczka na 75 l.A bak masz max 60l.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!