Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

topaz

Nowy użytkownik
  • Postów

    9
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny
  1. Witam Mam następujący problem. W mojem megii I ph 2 z silnikiem 1.4 16 V jest klima. Mam w niej czujnik 3-pin presostat. Ktoś wcześniej chyba w celu ominięcia problemu z rezystorem I biegu wentylatora chłodnicy zrobił obejście przekażnikiem i podaje sygnał z włączenia sprzęgła sprężarki na odpalenie przekażnika wentylatora II bieg. W efekcie nie mam I biegu. Chciałem to zwalczyć, ale niestety sama naprawa rezystora I biegu wentylatora nie pomogła. Poszukuję schematu Megane i ph II i opisu złącza ECU i złącza oraz przewodów w komorze przekażników pod maską. Objawy są takie. Po wyrzuceniu obejścia jakie mam zrobione sprężarka startuje ale przekażnik I biegu nie, po chwili presostat odstawia sprężarkę - znaczy to, że ECU kontroluje ciśnienie - niestety nie odpala II bieg wentylatora w tym momencie. Po nagrzaniu silnika włącza się II bieg więc ECU wysyła sygnał na podstawie z czujnika temperatury. Komputer więc wystawia sygnał II bieg wentylatora spowodowany temperaturą silnika oraz sygnał załącz sprężarkę klimy. Potrzebuję schematu i opisu złącz aby sprawdzić czy wystawia też wentylator I i II bieg z powodu klimy. Jak mam kabelki od PHI czyli swykły presostat to i tak sobie poradzę z tymi dwoma sygnałąmi. Chciałbym zrobić stan fabryczny - czyli włączam klimę startuje sprężarka i I bieg wentylatora - po osiągnięciu średniego ciśnienia w układzie klimy komputer wystawia sygnał dla załączenia II biegu wentylatora i ewentualnie odstawia sprężarkę. Po spadku ciśnienia włącza z powrotem I bieg. Proszę o schematy i ewentualne sugestie. [email protected] [ Dodano: 2010-07-14, 20:07 ] Dzieki kolegom za schematy. Broblem jednak dalej nierozwiązany. Mam Megy I ph 2 czyli czujnik ciśnienia 3 piny, który pewnie nawala. Załatwiłem czujnik 3 pin ale chyba od megane II i tu jest problem. Stary czujnik startuje klimę lecz po chwili ją wyłłącza ze względu na uszkodzenie i zbyt niski próg odcięcia sprężarki. Czujnik od megane II wogólenie startują. Wniosek jaki mi się nasuwa to inny układ pin-ów w czujnikach o 3-pinowej wtyczce. Po wykręceniu jeden oba te czujniki mają odwrotnie oporność - tak jakby trzeba było zamienić we wtyczce kabelki aby podpiąć czujnik z Megane II do Megane I. Może ktoś mi potwierdzi moją tezę, albo prześle rysunek wyprowadzeń na czujniku - rysunek gniazda (czujnik) i auta - wtyczka. [ Dodano: 2010-07-14, 20:08 ] Dzieki kolegom za schematy. Broblem jednak dalej nierozwiązany. Mam Megy I ph 2 czyli czujnik ciśnienia 3 piny, który pewnie nawala. Załatwiłem czujnik 3 pin ale chyba od megane II i tu jest problem. Stary czujnik startuje klimę lecz po chwili ją wyłłącza ze względu na uszkodzenie i zbyt niski próg odcięcia sprężarki. Czujnik od megane II wogólenie startują. Wniosek jaki mi się nasuwa to inny układ pin-ów w czujnikach o 3-pinowej wtyczce. Po wykręceniu jeden oba te czujniki mają odwrotnie oporność - tak jakby trzeba było zamienić we wtyczce kabelki aby podpiąć czujnik z Megane II do Megane I. Może ktoś mi potwierdzi moją tezę, albo prześle rysunek wyprowadzeń na czujniku - rysunek gniazda (czujnik) i auta - wtyczka.
  2. Też miałem problem z siłownikiem w lewych tylnich . Rozebrałem wszystko zajrzałem do siłownika przesmarowałem i dalej czsem zaskakiwał czasem nie. Wnerwiłem się i psiknąłem WD40 do środka silniczka w siłowniku - cosik się przeczyściło i chodzi gut.
  3. Moja megy ma 8 latek i jest biała więc potrzebuje troski. Próbowałem tak - Prestone mleczko silikonowe - łatwe w użyciu krótkie w działaniu - identycznie jak piwko tylko droższe. Plastmala nie próbowałem ale podejrzewam, że efekty podobne jak Prestone. W Obi można kupic Nigrin niemieckie podobno Nano tech. Tak jak faszyści napisali efekt spływania wody do 6 miesięcy jest. Myję auto tylko w myjni automatycznej i wytrzymuje powłoka do 7 myć. Kurz można z auta zdmuchnąć. Brudzi jednak plastiki czarne - trzeba uważać. Z tej firmy stosowałem politurę czyszczącą i politurę na bazie twardego wosku obie nano. cena ok 20pln W obi za 500ml czyli tyle co plastmal (10pln 230ml). Od nigrina mam też spray do kokpitu. Mam zamiar jeszcze spróbować z bezbarwnymi środkami Turtle Wax Gloss coś tam - to z lenistwa bo nie trzeba uważać na plastiki Do tapicerki szczoteczka i taka pianka z Kauflanda chyba czeska 600ml za 7PLN - usunęła zapach pieska i plamy. Odkurzam pianka szczoteczka potem jak wyschnie to się odkurza i Fertig.
  4. A dlaczego nie możesz otworzyć z zamka. Masz zdjęte zapadki od bębenka wkładki ?. Wybić szybę łatwo są też inne sposoby oczywiście legalnie. Gość przyjeżdza z poduszkami gumowymi wtyka w szparę w dzwiach i pompuje uchylajac i wtedy można otworzyć drutem za klamkę. Niestety w meganie nie jest to dobre rozwiązanie bo zawiasy drzwi są spawane i można potem nie wyregulować odgjętych drzwi. Można spróbować rękoma opierając się o szybę zsunąć ją na dół. Jak masz wyrobiony mechanizm opuszczania to pójdzie i wtedy będzie szpara i otworzysz jakoś drutem lub ręką złamaną w czterech miejscach :). Można też rozwalić klamkę dłutem i dostać się do cięgien w dzwiach - no ale one niestety są w osłonach i trzeba mieć dobre zdolności manualne. Szyba nie jest więc takim głupim pomysłem. Wizyta gościa od pompki to nawet 200PLN. Chyba, że masz zaufanego kolegę z przedszkola co wyszedł właśnie z sanatorium i nudzi mu się w swej Bawarce .
  5. No co racja to racja. Wiem że są pobuchy i napinacze - zawsze to lepiej niż SRS czyli Se Rezystor Siedzi (zamiast napinaczy i poduch)
  6. no to znaczy że mam ,,angielskie napinacze''. Kabelek pod siedzeniem kierowcy ucięty, a takie szersze miejsce gdzie możnaby wetknąć taką wtyczkę w zamek jest po stronie pasażera czyli na odwót po angielsku. Autko pewnie miało małe bum i napinacze wypaliły. Poduchy nie wypaliły tego jestem pewien.
  7. Wpinany ale do zamka czyli tego czarnego cuś z czerwonym czymś w co wtyka się zapinkę pasu ? - przepraszam za obrazowy opis ale chcę dokładnie wiedzieć. U Ciebie oznacza to, że kabelek był we wtyczce pod siedzeniem ale jego druga ztrona była wyjęta z zamka pasu. Pytanie czy to jest jakiś rodzaj wtyku i czy wtyka sie go ,,pod czy nad linką stalową patrząc z góry siedząc na siedzeniu. Bo jak wiział sam kabelek to Musiałeś rozbierać chyba obudowę zamka. Proszę o zobrazowanie jak ten kabelek tam wchodzi.
  8. Mam taki licznik, tylko skrzynia manual. O którą kontrolkę chodzi?licznik Mam podobny problem. Napinacze nie wypalone a kontrolka się nie pali. Chodzi o kontrolkę zapięcia pasów. Czy kabelek od zapięcia jest w osłonce linki stalowej zamka pasu czy idzie osobno ? Osobno u mnie nie ma (może poprzedni wł wyrwał bo mu się świeciło jak pasów nie zapinał) Nie ,,namacałem'' dotychczas czy ten kabelek idzie pod osłoną linki stalowej lub wniej ??? Czy wogóle jest taka możliwość ??? (w MegII chyba tak jest kabel w osłonie linki stalowej) Proszę o opinie czy są napinacze kierowcy z kabelkiem kontrolki pasów w osłonie tej linki stal. Jeżeli nie ma takiej możliwości to moim zdaniem: - wyrwali kabelek aby lampka się nie zapalała albo kabelek jest w osłonie linki i jest przecięty gdzieś w wiązce - napinacze wypaliły i wstawili od anglika - a siedzenie kierowcy w tym przypadku otrzymało napinacz pasażera anglika. No ale wtedy wymienili by dwa napinacze i kabelek byłby przy prawym fotelu.
  9. Pozwolę sobie na małą korektę. Przepraszam za GŁOŚNE litery ale mi immo trochę przedłuzyło robotę no i łatwo cewkę uszkodzić podczas szarpania.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!