Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

RafalInDoor

Nowy użytkownik
  • Postów

    12
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

1 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane II Ph I
  • Silnik
    1.6 16V
  • Przebieg (tys.km)
    210

Ostatnie wizyty

305 wyświetleń profilu
  1. Szanowni, Po 15 latach posiadania auta i zarazem niemal 15 latach od zarejestrowania na tym forum przyszedł czas pożegnania. Sprzedałem Megane. Przez ten czas pokonaliśmy nią wraz z małżonką ~150tys.km. Było to nasze pierwsze wspólne auto po ślubie, więc darzyliśmy je dużą sympatią. Ale cóż... jako trzecie auto w gospodarstwie domowym więcej stała niż jeździła, a mi szkoda było na to patrzeć... Nie byłem zbyt aktywnym członkiem forum, ale wiele problemów dzięki Wam udało mi się skutecznie rozwiązać. Na koniec miałem wrażenie, że wszystkie typowe usterki tego auta były mi znane i z większością byłem w stanie rozprawić się sam Dziękuję!
  2. Witam, Jacek119933 czy udało Ci się rozwiązać ten problem? Od wczoraj mam dokładnie to samo, tyle, że po prawej stronie. Aku względnie nowy (kupiony w lipcu zeszłego roku) i ładowanie OK.
  3. Witam, wydaje mi się że to trochę dużo. Moja (co prawda starszy model, ale silnik ten sam i skrzynia jeszcze 5 biegów) w trasie nieprzekracza 7. Niechlubny rekord w mieście na zimówkach, przy dużych mrozach (poniżej 10 st. C) i opadach to około 11. Dużo jednak zależy od tego, czy "ciężka stopa".
  4. Dziękuję za podpowiedź. Nie mam LPG. Spróbuję z tą przepustnicą - to jeden z "tropów" który przyszedł mi do głowy, ale to auto w tym wieku i z tym przebiegiem to już trochę loteria... Coś sensownego z gwarancją rozruchową na elagro ;) to z przesyłką około 150 zł - nowa to coś około czterech stów, z braku pewności co do przyczyn chyba też spróbuję używaną.
  5. Witam, przejrzałem forum i nie znalazłem podobnych objawów. Może ktoś będzie miał jakiś pomysł albo się z czymś takim spotkał. Auto zaczęło gasnąć na biegu jałowym na ciepłym silniku. Diagnostyka CAN z jednostki sterowania silnikiem wykazała: 1. Błąd czujnika położenia wału korbowego 2. Błąd czujnika wałka rozrządu 3. Niedopalanie na jednym z cylindrów + błąd sondy lambda 4. Niespójność położeń przepustnica-pedał przyspieszenia 5. Uszkodzenie przekaźnika pierwszego biegu wentylatora chłodnicy Po takiej diagnozie wymienione zostały czujniki wału i wałka oraz cewka zapłonowa, wyczyszczona przepustnica i wymieniona uszczelka przepustnicy, wykonana adaptacja przepustnicy i skasowanie błędów. Wydawało się, że sprawa już jest załatwiona, ale... Początkowo, pomimo kilkukrotnej adaptacji przepustnicy auto miało problem z wysokimi obrotami (~2500 rpm.) na biegu jałowym, ale po około 500 km obroty wróciły do... no i właśnie tu jest pierwszy problem. Po wysprzęgleniu obroty spadają do poziomu około ~1100 na min., po czym dopiero po kilku sekundach obniżają się do normalnych dla biegu jałowego ~800 rpm. Ewentualnie zamiast czekać tych kilku sekund można je "zdusić" lekko puszczając sprzęgło. Do tego dało się przyzwyczaić, ale niestety po przejechaniu ~2000km powrócił problem z gaśnięciem/przerwą w pracy ciepłego silnika na biegu jałowym choć na razie nie tak często jak przed wymianą czujników. Diagnostyka CAN nie wykazuje żadnych błędów. Dopływ powietrza raczej szczelny (sprawdzany). Nie ma spadku mocy, auto dynamiczne, odpala normalnie (na raz). Rozrząd wraz z KZFR zmieniony jakieś 25000 km temu. Mechanicy rozkładają ręce. Pytanie: czy takie objawy może dawać uszkodzony zawór koła zmiennych faz rozrządu (jeśli np. otwierał/zamykałby się z pewnym opóźnieniem)? A może jakiś inny czujnik (np. temperatury, podciśnienia) albo przepustnica pomimo braku błędu? Z góry dziękuję za wszelkie sugestie. Zaczynam tracić cierpliwość do tego auta...
  6. No tak, tylko kosztuje 2 razy tyle, co pas przedni, albo boczny (w dodatku ten w odróżnieniu nich jest bez napinacza).... :cry: Z moich dwuletnich obserwacji wynika, że na serwisach aukcyjnych pojawiają się kanapy łącznie z pasem, a jeśli już ktoś sprzedaje oddzielnie pas, to w cenie kanapy, żeby nie stracić na tym biznesie... Podtrzymuje pytanie, o rozwiązanie zamienne.
  7. Przyłączam się do pytania. Od dwóch lat jeżdżę bez środkowego pasa, bo nowy to jakieś potworne pieniądze kosztuje. Próbował ktoś włożyć coś nieoryginalnego?
  8. U mnie w podobny sposób objawiało się uszkodzenie górnego łożyska amortyzatora, poszukaj, pisałem kiedyś o tym. Wyraźnie widoczne były przeskoki sprężyny w czasie stuków.
  9. Łożysko potwierdzone w ASO - koszt wymiany z obu stron to około 465zł. Zalecono też wymianę drążków kierowniczych, zeby luzy nie obciążały dodatkowo nowych łożysk ale nie polecam w ASO, bo chcą około 900zł.
  10. Włączyłem zapłon z hamulcem na biegu , popatrzyłem i na 95% to łożysko nad MacPhersonem od strony kierowcy. Widać jak przeskakuje. W najbliższych dniach trzeba będzie oddać do naprawy ;) Wielkie dzięki i pozdrawiam!
  11. W Megane II jest karta i start/stop a nie kluczyk. Ja nie potrafię włączyć zapłonu i odblokować kierownicy bez włączenia silnika... Trochę też się obawiam, że to przekładnia...
  12. Podczas jazdy np przy zjeździe z ronda - gdy koła przechodzą z pozycji "w lewo" w pozycję "w prawo" i odwrotnie też to słychać. Próbowałem już słuchać na parkingu, ale przy włączonym silniku na zewnątrz nic nie słychać, a bez włączonego silnika w pozycji "0" pomijając to, że nie działa wspomaganie to włącza się blokada kierownicy... Mam wrażenie, że ten stuk przenosi się na kolumnę kierownicy i w środku jest bardziej odczuwalny niż na zewnątrz. Spróbuję jeszcze popatrzeć pod maską, może też na jakimś kanale...
  13. Od kilku dni mam taki problem: podczas manewrowania gdy kierownica przechodzi przez stan "0" (tzn. na wprost) słychać taki dziwny brzdęk Przy delikatnych ruchach kierownicą wszystko jest OK. Czy miał ktoś coś podobnego? Co to może być? Na ostatnim przeglądzie w ASO (jakieś 3 miesiące - 3000km temu) powiedzieli, że wkrótce do wymiany będą jakieś drążki, a 2 tygodnie później na przeglądzie technicznym nie w ASO na szarpakach wszystko było OK. Czy to może być to?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!